امکان یادداشت برداری در حاشیه صفحات کروم

گوگل اخیراً قابلیتی را به کروم اضافه کرده است و به کاربران امکان افزودن یادداشت‌هایی به رمزهای عبور ذخیره شده می‌دهد.

گوگل اخیراً قابلیتی را به کروم اضافه کرده است و به کاربران امکان افزودن یادداشت هایی به رمزهای عبور ذخیره شده می‌دهد.

به گزارش تکناک، این ویژگی برای یادداشت نکاتی در مورد چالش‌های امنیتی یا ذخیره تاریخ آخرین تغییر رمز عبور مفید است، اما تیم توسعه مرورگر به همین ویژگی بسنده نکرده است و نسخه دسک‌تاپ Chrome Canary به تازگی یک پرچم ویژگی جدید دریافت کرده است.

این پرچم به کاربران امکان افزودن یادداشت‌هایی در هر وب سایت به شکل حاشیه‌نویسی در کتاب را می‌دهد.

این ویژگی در ماه‌های اخیر در حال توسعه بوده است، اما متخصص مرورگر، Leopeva64، به تازگی یک کلید قابل دسترسی برای فعال کردن این عملکرد جدید در نسخه 113.0.5624.0 مشاهده کرده است.

 

فرایند فعال‌سازی آن ساده است. بدین منظور تنها روی هر قسمت از یک وب سایت کلیک راست کرده و “Add a note” را از منو انتخاب کنید، سپس موارد مدنظر خود را یادداشت کنید و روی “Add” بزنید. این یادداشت برای مراجعات بعدی ذخیره خواهد شد.

متأسفانه، هنگام استفاده از این گزینه امکان اختصاص حاشیه نویسی به بخش خاصی از متن یا وب سایت وجود ندارد. چه قسمتی از متن را هایلایت، روی آن کلیک راست و « Add a note » را انتخاب کنید، و چه روی پس‌زمینه کلیک کنید، به یک صورت عمل خواهد کرد. به عبارت دیگر، این یادداشت ها به یک URL خاص اختصاص داده می‌شوند و به عناصر داخل صفحه مرتبط نیستند.

گوگل اخیراً قابلیتی را به کروم اضافه کرده است و به کاربران امکان افزودن یادداشت‌هایی به رمزهای عبور ذخیره شده می‌دهد.

با این حال، می توان از یادداشت های خود به عنوان نقطه شروع بررسی مجدد، دقیقاً مانند یک بوک‌مارک استفاده کرد. برای دسترسی به یادداشت‌ها، از نوار بالای کروم نماد مستطیلی در کنار نمایه را باز و سپس “Notes” را از منوی کشویی انتخاب کنید. در صورت وجود، یادداشت‌هایی وب‌سایت فعلی قابل مشاهده خواهند بود. اگر روی «All Notes» کلیک کنید، فهرستی از یادداشت‌های خود را با طبقه بندی بر اساس URL خواهید دید. با کلیک روی یکی از موارد، وب سایتی که در آن یادداشت را ایجاد کرده اید باز می شود و نمای دقیق تری از یادداشت را به شما نشان می دهد.

گوگل اخیراً قابلیتی را به کروم اضافه کرده است و به کاربران امکان افزودن یادداشت‌هایی به رمزهای عبور ذخیره شده می‌دهد.

برای دسترسی به این ویژگی، باید نسخه Chrome 113.0.5624.0 یا بالاتر را اجرا کنید، در حال حاضر این نسخه تنها در کانال Canary در دسترس است. در نسخه مناسب، باید دو پرچم را فعال کنید: پرچم اول chrome://flags/#power-bookmark-backend و دوم chrome://flags/#user-notes-side-panel است. پس از فعال‌سازی این دو گزینه، کروم را مجددا راه اندازی کنید. این ویژگی مطابق با GIF های بالا کار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.