یوتیوب آپلود پادکست از RSS را آزمایش می کند

یوتیوب آپلود پادکست از RSS را آزمایش می کند

به گفته یک سند داخلی که توسط Podnews به اشتراک گذاشته شده است، یوتیوب قابلیت آپلود پادکست از RSS را آزمایش می کند.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، با اضافه شدن پادکست‌ها به برنامه YouTube Music، تلاش بزرگ پلتفرم یوتیوب در جهت ارائه پادکست‌ها به کاربران در دسترس قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد که این امکان در حال حاضر محدود به تست آپلود پادکست از RSS برای برنامه‌های انتخابی است و احتمالاً در آینده نیز به برنامه‌های دیگر گسترش خواهد یافت.

استفاده از RSS برای پخش پادکست، سال های زیادی است که انجام می شود و همیشه یکی از ویژگی های مهم هر پلتفرمی پادکست آن بوده است چراکه پشتیبانی از دریافت قسمت‌های جدید پادکست از طریق فید RSS را دارد. با این حال، در نسخه اولیه پادکست یوتیوب، این ویژگی نادیده گرفته شده  و به جای آن، بر روی آپلود دستی از طریق برنامه های موجود در یوتیوب تمرکز شده است.

این قابلیت در حال حاضر در نسخه پیش‌نمایش به صورت محدود قرار دارد و با key strategic partners تست می‌شود. دو برنامه که از این قابلیت استفاده کرده‌اند، شامل CNN One Thing و CityCast Pittsburgh هستند.

آپلود پادکست از طریق فید RSS در یوتیوب به صورت خودکار انجام می‌شود و هر قسمت جدید تولید شده را به عنوان یک فایل صوتی جدید بارگذاری می‌کند و تصویر برنامه را استخراج کرده و از آن برای ایجاد یک ویدئو تصویری ثابت برای همراهی با فایل صوتی استفاده می‌کند.

یوتیوب در این سند اشاره کرده است که می‌تواند یک کاتالوگ پادکست را از طریق فید RSS آپلود کند، اما تاریخ انتشار اصلی هنوز مطابقت ندارد.

یک محدودیت قابل توجه در آپلود پادکست به یوتیوب از طریق فید RSS، در دسترس نبودن آمار در قالب passthrough است. آمار فقط از طریق یوتیوب به صورت مستقیم در دسترس خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر، این است که یوتیوب درخواست دارد پادکست‌هایی که به این شکل آپلود می‌شوند، نباید شامل تبلیغات معمولی باشند. بخش‌های حامیان تا زمانی مجاز هستند که به درستی علامت‌گذاری شده باشند، اما فیدها باید بدون آگهی باشند.

هنوز مشخص نیست که یوتیوب چه زمانی قصد دارد این قابلیت را به کاربران خود ارائه دهد، اما تأیید کرده است که این قابلیت در اواخر سال عرضه خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram