کاربران یوتیوب از تاریخ 26 ژوئن (5 تیرماه) دیگر نمیتوانند در کانال های خود استوری منتشر کنند و پستهای موجود هم پس از هفت روز منقضی می شوند.
به گزارش تکناک، قابلیت Story در یوتیوب به نام ریلز در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و برای کاربرانی با بیش از 10 هزار دنبالکننده در دسترس قرار گرفت. استوریهای Youtube مانند اینستاگرام که در واقع این ایده را از اسنپچت الهام گرفته بود، پس از مدتی حذف میشدند. خالقان محتوا میتوانستند با استفاده از استوریها بروزرسانیها یا محتوای پشت صحنه را منتشر کنند تا کانالشان را تبلیغ کنند. اما با نگاه به وضعیت موجود، احتمالا Story به خوبی پاسخگوی انتظارات نبوده است. به نظر میرسد تعدادی از کاربران بهطور مرتب Story پست میکنند، ولی این ویژگی حتی از YouTube نیز تبلیغ چندانی دریافت نمیکند.
در نبود Story ، یوتوب از تولیدکنندگان محتوا میخواهد که محتوا را در قالب های دیگر این پلتفرم یعنی Community Posts و Shorts پست کنند. اخیراً شرکت دسترسی به Community Posts را گسترش داده که یک قابلیت بروزرسانی برپایه متن است. Youtube ، این قابلیت را اضافه کرده که پستها بعد از یک مدت مشخص حذف شوند. تولیدکنندگان محتوا همچنین میتوانند نظرسنجی، آزمون، تصاویر و ویدئوها را به عنوان Community Posts به اشتراک بگذارند که در یک برگه در کانالها نمایش داده میشوند.
Youtube نیز در حال تلاش برای جذب محبوبیت ویدیوهای Shorts است و سعی دارد خالقان ویدیوهای طولانی سنتی را نیز تشویق کند تا محتوای کوتاهتری ایجاد کنند. یوتیوب در فوریه، در قالب یک طرح جدید درآمدزایی شروع به اشتراک درآمد تبلیغات از Shorts با تولیدکنندگان محتوا کرد.
اگرچه بسیاری از پلتفرمها ابتدا فرمت Story را که توسط Snapchat محبوب شد، پذیرفتند، اما یوتیوب اولین کسی نیست که آن را حذف می کند. به طور مثال Fleets در توییتر هم در عرض یک سال ناپدید شد.
پیش تر زمان حذف Story در Youtube از تاریخ 26 می اعلام شده بود اما در اصلاحیه جدید آمده است که استفاده از این قابلیت در تاریخ ۲۶ ژوئن به پایان خواهد رسید.