یک سازنده بالاخره PS5 را جیلبریک کرد

بالاخره یک شرکت سازنده، پلی استیشن 5 را به منظور دانلود یک بازی قدیمی که در سیستم موجود نیست، جیلبریک کرد.

به گزارش تک ناک، شرکت PlayStation Modder SpecterDev شب گذشته یک اکسپلویت آزمایشی هسته IPV6 برای PS5 را در توییتر به اشتراک گذاشت.

جیلبریک کردن چیست؟
جیلبریک کردن یک تکنیک هک است که اغلب در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی برای باز کردن قفل منوهای اشکال‌زدایی انجام می‌شود و اجازه استفاده از نرم‌افزاری را می‌دهد که توسط سیستم عامل فعلی پشتیبانی نمی‌شود.
این کد جیلبریک خاص آزمایشی است زیرا به یک آسیب‌پذیری WebKit به عنوان نقطه ورود نیاز دارد و فقط روی کنسول‌های PS5 دارای نسخه 4.03 یا قدیمی‌تر کار می‌کند . حداقل 30 درصد مواقع کد فقط به خواندن و نوشتن دسترسی می‌دهد، و نه توانایی اجرای بازی‌های قدیمی که می‌خواهید نصب کنید.

لنس مک دونالد، یکی دیگر از سازنده‌ها، ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که دقیقاً نحوه عملکرد جیلبریک PS5 را نشان می‌دهد. همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، او از کد برای نصب دموی گمشده Silent Hills P.T استفاده کرده است.
این یک موفقیت بود، اما او نتوانست آن را بازی کند. در پاسخ به یکی دیگر از کاربران توییتر که پرسیده بود آیا افراد می توانند دموهای ذخیره شده P.T. خود را بیاورند، مک ‌دونالد گفت: من باید برای چگونگی از بین بردن لیست سیاه و لیست سفید بازی‌های PS4 راه حلی پیدا کنم.

P.T. یک نسخه نمایشی رایگان بود که کونامی در سال 2014 در فروشگاه پلی استیشن منتشر کرد و به طرفداران یک تیزر از Silent Hills داد که توسط Hideo Kojima با همکاری Guillermo del Toro ساخته شده بود.

پی بردن به این‌که بازی در مورد چیست، بازیکنان را به حل پازل های مرموز مختلف ملزم می‌کرد، که روش عجیبی برای بازاریابی بازی بود، اما با این وجود توانسته بود یک مجموعه هوادارن اختصاصی را برای خود گردآوری کند.
در سال 2015، Silent Hills به طور ناگهانی لغو شد و کونامی را واداشت تا P.T را از فروشگاه PS حذف کند. از آن زمان تاکنون طرفداران در تلاش برای بازگرداندن نسخه نمایشی بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.