۱۰ دستگاه اپل که در حال حاضر نباید بخرید

تصویر لوگوی اپل

با در پیش بودن رویدادهای اپل طی دو ماه آینده  ، اکنون ده دستگاه اپل وجود دارد که مشتریان در حال حاضر نباید آن‌ها را بخرند زیرا عرضه  مدل‌های جایگزین بسیار نزدیک است.

به گزارش تک ناک، پاییز همیشه فصل بسیار شلوغی برای اپل است، اغلب با حداقل دو رویداد ویژه برای عرضه محصولات جدید و انتشار به روز رسانی‌های نرم افزاری بزرگ برای همه پلتفرم های این شرکت همراه است.به نظر می رسد امسال نیز با به‌روزرسانی های سخت افزاری قابل توجه در خطوط تولیدی  AirPods، iPhone، Apple Watch، iPad  و Mac اپل به همین صورت باشد.

ایرپاد پرو

بیش از 1000 روز از ورود AirPods Pro به بازار می‌گذرد و در حال حاضر قدیمی ترین دستگاه نسل فعلی اپل است که هنوز در حال فروش است.اپل AirPods Pro را در سال 2019 معرفی کرد. این هدفون ها بلافاصله به فروش رفت و سفارشات از پنجشنبه، 31 اکتبر به دست مشتریان رسید. اپل، ایرپاد مکس را در دسامبر 2020 و ایرپادهای نسل سوم را در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه کرد.پس از توقف تولید آی‌پاد تاچ در اوایل سال جاری، ایرپاد پرو به قدیمی‌ترین دستگاه نسل فعلی اپل که هنوز در حال فروش است، تبدیل شد.

ایرپاد پرو

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، مارک گورمن از بلومبرگ و نشریه صنعتی تایوانی دیجی تایمز بارها اعلام کرده‌اند که AirPods Pro 2 در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهدشد، بنابراین اکنون تا عرضه مدل جدید احتمالاً تا چند هفته دیگر باقی مانده است. بر اساس گزارش های مختلف از منابع مختلف، انتظار می رود AirPods Pro 2 دارای ویژگی های زیر باشد:

  • طراحی مشابه مدل فعلی.
  • سنسورهای تشخیص پوست به جای سنسورهای IR.
  • ارتقا قابل توجه تراشه بی سیم
  • پشتیبانی از پخش Apple Lossless Audio Codec (ALAC).
  • به‌روزرسانی سنسورهای حرکتی با تمرکز بر پیگیری تناسب اندام.
  • یک کیس شارژ با قابلیت انتشار صدا برای اهداف ردیابی مکان دستگاه.

همچنین به نظر می‌رسد AirPods Pro 2 دارای تراشه به روز شده، با قابلیت حذف نویز خود تطبیقی، سنسورهای ضربان قلب و دما، قابلیت سمعک و درگاه USB-C باشد، اما مینگ چی کو و مارک گورمن شک خود در مورد این اطلاعات را بیان کرده‌اند.

مینگ چی کو عرضه AirPods Pro 2 را به فصل سوم سال 2022 که از اکتبر تا دسامبر را شامل می‌شود، محدود کرده است. این بدان معناست که AirPods Pro 2 حدود سه سال پس از نسخه های قبلی خود وارد بازار می‌شود. با توجه به سن آنها و به ظاهر جایگزینی قریب الوقوع آنها، مشتریان باید تا زمان عرضه مدل جدید از خرید AirPods Pro خودداری کنند.

اپل واچ سری ۳

اپل واچ سری 3 تقریبا ۵ سال پیش در سپتامبر 2017 عرضه شد. این دستگاه قدیمی‌ترین مدلی است که از آخرین نسخه watchOS 8 پشتیبانی می‌کند، اما تراشه S3 آن از نظر عملکرد به طور قابل‌توجهی از تراشه S5 اپل واچ SE و تراشه S7 اپل واچ سری 7 جایگاه پایین‌تری دارد. اپل واچ سری 3 همچنین تنها اپل واچ باقی مانده است که دارای طراحی قدیمی تر و ضخیم تر اپل واچ با حاشیه های بزرگ و گوشه های زاویه دار در اطراف نمایشگر است.

اپل واچ سری 3

پس از به‌روزرسانی iOS 14.6 و watchOS 7.5 در سال گذشته، کاربران اپل واچ سری 3 باید هنگام به‌روزرسانی واچ‌ OS ، دستگاه را از «آیفون» متصل خود یک بار حذف و دوباره جفت کنند، زیرا این اپل واچ حافظه داخلی کافی برای تکمیل به‌روزرسانی مستقل ندارد.

در ماه ژوئن، اپل پیش نمایش  watchOS 9، سیستم عامل نسل بعدی اپل واچ را نشان داد. سیستم‌عامل جدید از Apple Watch Series 3 پشتیبانی نخواهد کرد، به این معنی که دستگاه در حال اجرا با واچ او اس ۸ باقی می‌ماند. با وجود این، اپل واچ سری 3 همچنان در حال فروش است. انتظار می‌رود اپل با عرضه مدل‌های جدید اپل واچ در ماه آینده، فروش این دستگاه را متوقف کند و از آنجایی که از آخرین نسخه watchOS  پشتیبانی نمی‌کند، کسانی که قصد خرید اپل واچ را دارند، بهتر است دیگر از این مدل دستگاه خریداری نکنند.

اپل واچ سری SE

اپل واچ سری SE در سال 2020 به عنوان یک گزینه کم هزینه‌‌تر برای مشتریان معرفی و با نزدیک شدن به دو سال از زمان عرضه، منابعی مانند گورمن و کو انتظار دارند که اپل واچ SE در ماه آینده با یک مدل نسل دوم آن در کنار اپل واچ سری 8 جایگزین شود.

اپل واچ اس ای

اطلاعات کمی در مورد اپل واچ SE جدید وجود دارد، اما گورمن می گوید که ممکن است دارای تراشه «S8» باشد.

طبق گزارش‌ها، تراشه S8 دارای همان مشخصات تراشه‌های S6 و S7 خواهد بود، که ممکن است توضیح مناسبی برای ارتقا اپل واچ SE را به آخرین پردازنده اپل باشد. در واقع، از آنجایی که تمام تراشه‌های موجود، جدیدتر از پردازنده فعلی اپل واچ SE هستند، عملاً از نظر متریال تفاوتی با S6، S7 یا S8 ایجاد نمی‌کند و همگی بهبود عملکرد متوسطی نسبت به S5 دارند. .

دو سال پس از مدل قبلی، اپل واچ جدید SE احتمالاً برخی ویژگی‌ها و پیشرفت‌های دیگر را نیز به همراه خواهد داشت و قطعا از آخرین نسخه watchOS برای مدت طولانی‌تری پشتیبانی می‌کند، بنابراین خریدارانی که به دنبال یک ساعت اپل ارزان‌تر هستند باید منتظر بمانند تا مدل جدید ماه آینده عرضه‌شود.

اپل واچ سری 7

تقریبا یک سال از عمر اپل واچ سری 7 می گذرد. در حالی که به دلیل تاخیرها دیرتر از حد معمول توزیع شد، انتظار می رود جانشین آن یعنی اپل واچ سری 8 ماه آینده رونمایی شود.

اپل واچ سری 7

در حالی که طراحی سری 8 احتمالاً مانند اپل واچ سری 7 را خواهد بود، انتظار می‌رود که به لطف حسگر دمای بدن، تراشه‌ی به‌روزشده، پیشرفت‌های نرم‌افزاری، ویژگی‌های جدید نظارت بر سلامت را ارائه دهد، با به‌روزرسانی‌هایی از جمله:

  • تراشه S8
  • سنسور دمای بدن برای افزایش پیگیری خواب و برنامه ریزی باروری
  • حالت کم مصرف برای افزایش عمر باتری

به طور همزمان، گفته می شود که اپل همچنین قصد دارد یک مدل پیشرفته Apple Watch “Pro” را عرضه کند که می تواند جایگزین Apple Watch Edition شود، با این ویژگی ها:

  • نمایشگر پنج تا هفت درصد بزرگتر برای نشان دادن معیارهای تناسب اندام بیشتر روی صفحه
  • باتری بزرگتر برای انجام تمرین در زمان طولانی تر
  • طراحی جدید با پوشش بادوام آلیاژ تیتانیوم، احتمالاً با صفحه نمایش تخت

به این ترتیب، با توجه به اینکه کل خط تولیدی اپل واچ قرار است در عرض چند هفته بازنگری شود، خریداران اپل واچ اکنون باید منتظر ورود مدل های جدید باشند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳

انتظار می‌رود که در اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) شاهد معرفی سری آیفون 14 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نسخه‌های اپل در سال باشیم.پس از فروش کم مدل‌های  iPhone 12 mini و iPhone 13 mini که هر دو دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی هستند، ظاهرا اپل قصد دارد آیفون کوچک خود را متوقف کند و آن را با یک نمایشگر نسبتاً بزرگ 6.7 اینچی iPhone 14 Max جایگزین کند که اندازه آن به اندازه آیفون 13 پرو مکس خواهد‌بود.

اپل آیفون 12 و 13

در حالی که طبق گزارش‌ها خبری از آیفون 14 مینی نیست، آیفون 14 مکس برای کاربرانی است که می‌خواهند آیفون جدیدی با نمایشگر بزرگ‌تر داشته باشند، اما به ویژگی‌های «پرو» مانند نمایشگر ProMotion و دوربین تله‌فوتو نیازی ندارند گزینه ارزان‌تری است. انتظار می رود آیفون 14 و آیفون 14 مکس دارای ارتقاء متوسطی باشند، از جمله:

  • تراشه A15 Bionic با بهبود عملکرد جزئی
  • افزایش 50 درصدیرم با 6 گیگابایت حافظه LPDDR 4X،
  • تراشه جدید و کارآمدتر 5G که می تواند عمر باتری را افزایش دهد.
  • ایتترنت Wi-Fi 6E
  • ویژگی های ماهواره‌ای اضطراری مبتنی بر امکان به کاربران درگزارش و ارسال پیام طی شرایط اضطراری بزرگ
  • دوربین اولترا واید ƒ/1.8
  • سیستم دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر ƒ/1.9

همچنین شایعه شده است که این دستگاه ها در رنگ‌های مشکی (Midnight)، سفید (Starlight)، آبی، محصول (قرمز) و بنفش عرضه می شوند.

انتظار می رود آیفون 13 مینی و آیفون 13 با جایگزینی آیفون 14 و آیفون 14 مکس در سال جاری شاهد کاهش قیمت باشند، و همچنین تولید آیفون 12 مینی و آیفون 12 ممکن است متوقف شوند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای خرید هر یک از این مدل های آیفون نیست.

آیفون ۱۳ پرو

در رده بالا، انتظار می‌رود آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس جایگزین شوند و در محل ناچ آن دارای ویژگی‌هایی مانند حاشیه‌های باریکتر و دوربین با عمق واقعی(TrueDepth ) « pill and hole-punch» را به خود اختصاص دهند.

اپل آیفون 13 پرو

برای اولین بار، انتظار می‌رود که مدل‌های استاندارد آیفون نیز از آخرین تراشه اپل بهره نبرند، و تراشه «A16» فقط برای آیفون 14 پرو تعبیه شود. طبق شایعات تاکنون، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 14 پرو دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • تراشه A16 Bionic
  • حالت نمایش همیشه روشن برای صفحه قفل بازطراحی شده iOS 16
  • دوربین با عمق واقعی(TrueDepth) ” pill and hole-punch” در محل ناچ
  • صفحه نمایش بلندتر با حاشیه های نازک تر
  • شعاع گوشه های بزرگتر برای ظاهر گردتر جلو و عقب در مقایسه با آیفون 13 پرو.
  • دوربین 48 مگاپیکسلی واید با فیلمبرداری 8k و با قابلیت دسته‌بندی پیکسل‌ها
  • لنز 7 عنصری تله فوتو
  • دوربین جلو با دیافراگم ƒ/1.9 و فوکوس خودکار
  • حافظه انتخابی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ظاهراً در رنگ‌های گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و بنفش عرضه خواهند شد. در حالی که مدل‌های آیفون 14 پرو امسال ممکن است شاهد افزایش قیمت جزئی باشند، مدل‌های جدید ارتقاء قابل توجهی داشته‌است و در صورتی که دستگاه‌ها از حافظه بیشتری برخوردار باشد، هزینه بیشتری خواهد داشت.

فروش آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس احتمالاً با عرضه مدل‌های جدید متوقف می‌شوند، که متعاقباً موجب کاهش قیمت‌ آنها می‌شود. بنابراین ترجیحا از خرید هر یک از این دستگاه‌ها در حال حاضر خودداری کنید.

آیپد نسل ۹

اپل نسل نهم آی‌پد را در سپتامبر سال گذشته عرضه کرد و معمولاً سالانه مدل آی‌پد را به‌روزرسانی می‌کند. یک آی‌پد کاملاً جدید و نسل دهم برای رویداد اپل در ماه اکتبر در دسترس خواهد بود.

آیپد نسل نهم اپل

نسل نهم آی‌پد که سال گذشته رونمایی شد، دارای صفحه نمایش 10.2 اینچی، تراشه A13 Bionic، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویژگی سنتر استیج و پشتیبانی از نسل اول اپل پنسل است. گزارش‌های راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، رندرهای افشا شده و شایعات دیگر نشان می‌دهد که نسل دهم آی‌پد با ویژگی های زیر ارائه می‌شود:

  • طراحی جدید کمی پهن‌تر و نازک‌تر با کناره‌های صاف و برآمدگی دوربین عقب
  • تراشه A14 Bionic
  • صفحه نمایش 10.5 اینچی
  • پورت USB-C
  • اتصال 5G برای مدل های سلولار

همچنین یک گزارش مشکوک می‌گوید که iPad دارای دکمه پاور Touch ID و دوربین FaceTime در حالت افقی خواهد بود. نسل دهم آی‌پد در به‌روزرسانی بزرگی نسبت به مدل قبلی را شامل می‌شود، بنابراین خریداران اپل در صورت امکان دیگر نباید مدل نسل نهم را خریداری کنند.

آی‌پد پرو

مدل‌های 11 اینچی و 12.9 اینچی آی‌پد پرو فعلی اپل در آوریل 2021 عرضه شدند و آنها را به ماندگارترین مدل‌های آی‌پد پرو تا به امروز تبدیل کردند. اکنون انتظار می رود این شرکت مدل های به روز شده iPad Pro را در رویداد ماه اکتبر عرضه کند.

اپل آیپد پرو 1M

به گفته منابعی مانند مارک گورمن و مک اوتاکارا، انتظار می‌رود مدل‌های جدید آی‌پد پرو، از همان طراحی با حداقل چهار مورد اضافه برخوردار باشند:

  • تراشه M2
  • پشتی شیشه‌ای با شارژ بی‌سیم MagSafe، احتمالاً با عملکرد معکوس برای شارژ دستگاه‌های دیگر
  • دو کانکتور چهار پین جدید در لبه های جانبی بالا و پایین
  • ارتقاء سیستم دوربین

در حالی که به‌روزرسانی iPad Pro می‌تواند یکی از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری کوچک‌تر اپل در سال جاری باشد، سن دستگاه فعلی و انتظار نسبتاً کوتاه برای مدل‌های جدید به این معنی است که در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید iPad Pro نیست.

مک مینی

مدتی است که اپل در حال کار بر روی یک مک مینی جدید است. مک مینی موجود با تراشه M1 در نوامبر 2020 عرضه و مدل رده بالای آن همچنان مدل Space Grey با پردازنده اینتل از سال 2018 است. پتانسیل جایگزینی این مدل قدیمی‌تر با دستگاه سیلیکونی اپل قبلاً در محوریت شایعات درباره  مک مینی های جدید بود، اما اکنون به نظر می رسد هر دو مدل پایه و سطح بالا ممکن است به طور همزمان به روز شوند.

اپل مک مینی

اکنون گمان می‌رود که اپل روی دو نسخه از مک مینی ، یکی با تراشه استاندارد “M2” و دیگری مدل بالاتر با تراشه “M2 Pro”کار می‌کند.

طراحی مک مینی اکنون بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد و علیرغم انتظار طولانی برای یک مک مینی رده بالای اپل با جنس سیلیکون ، طبق گزارش ها اپل هیچ برنامه ای برای تجدید طراحی آن ندارد.

طبق ادعای مینگ چی کو در اوایل سال جاری، نسل بعدی مک مینی احتمالا با همان فرم مدل فعلی را حفظ خواهد کرد، که یک طراحی یکپارچه آلومینیومی است که اپل از سال 2010 برای هر مک مینی جدید استفاده کرده است.

ادعای کو بر خلاف شایعاتی است که جان پروشر فاش کرده بود، وی در سال گذشته گفته بود اپل در حال کار بر روی یک طراحی مجدد کامل برای کامپیوتر رومیزی کوچک است و به سمت شاسی کوچکتر با رویه “پلکسی گلاس” حرکت می کند.

در راستای شایعات در مورد لغو رفرش مک مینی 2022، کو همچنین گفته است که مک مینی جدید تا سال 2023 عرضه نخواهد شد. اکثر مشتریان باید منتظر باشند تا یک مدل جدید در سال آینده عرضه‌شود.

مک مینی اینتل، یادگاری از دوره‌ای است که اپل شروع به انتقال سری سفارش مک به سیلیکون کرد، که مزایای عملکرد و کارایی عظیمی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل و از آنجایی که عملاً چهار سال از عمر آن می گذرد، علاقه مندان به اینتل مک مینی رده بالا تحت هیچ شرایطی نباید آن را خریداری کنند.

مک پرو

Mac Pro یکی از آخرین مدل‌های مک اینتل است که هنوز به فروش می‌رسد و تنها خط تولید مک باقی‌مانده بدون گزینه‌‌ی تراشه سیلیکونی اپل است. یک مدل کاملاً جدید که در نهایت تراشه سیلیکون اپل را برای حرفه ای ها به Mac رده بالای اپل می آورد. در رویداد “Peek Performance” خود در اوایل سال جاری، اپل حتی به خود درباره معرفی Mac Pro سیلیکونی اپل طعنه زد و گفت: “این برای یک روز دیگر است.”

اپل مک پرو

گزارش‌های متعدد مارک گورمن از بلومبرگ درباره گزینه‌ها و مشخصات تراشه‌های سیلیکونی مک پرو، تصویر نسبتاً ساده‌ای از انتظارات از پرچم‌دار جدید مک ارائه می‌دهد. تنظیمات دستگاه احتمالاً به شرح زیر است:

مک پرو با M2 Ultra

  • CPU ۲۰ هسته ای (16 هسته با عملکرد بالا و ۴ هسته با بازدهی بالا)
  • تا 64 هسته پردازنده گرافیکی
  • راندمان بالا 32 هسته ای
  • 64 یا 128 گیگابایت حافظه یکپارچه

مک پرو با M2 Extreme

  • CPU  ۴۰هسته ای (32 هسته با عملکرد بالا و ۸ هسته با بازدهی بالا)
  • تا 128 هسته پردازنده گرافیکی
  • راندمان بالا 64 هسته ای
  • حداقل 128یا 256 گیگابایت حافظه یکپارچه

انتظار می‌رود که M2 Extreme از گزینه CPU اینتل Xeon W با 28 هسته‌ که در مک پرو فعلی اینتل ارائه می‌شود، پیشی بگیرد. مشخصات شناخته شده M2 Extreme به طور موثر قابلیت های M1 Ultra را در مک استودیو دو برابر می کند، اما اگر تراشه 5 نانومتری پیشرفته تر در پشت تراشه M2 فعلی قرارگیرد، احتمالاً طیف وسیعی از پیشرفت های دیگر از نظر فناوری های اصلی، کارایی و سرعت زمانی وجود خواهد داشت..

مک پرو فعلی با حداکثر 1.5 ترابایت حافظه، گزینه‌های انتخابی 25 هزار دلاری برای مدل های 11999 دلاری و 12999 دلاری مک پرو با پردازنده های 24 و 28 هسته ای در دسترس است. از آنجایی که مک‌های سیلیکونی اپل به جای حافظه‌های معمولی DDR4 ECC که در مک پرو فعلی استفاده می‌شوند، از یک حافظه مشترک  در حافظه یکپارچه استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد که با حافظه بسیار کمتری در دسترس باشد.

Mac Pro در حال حاضر از 5999 دلار شروع و قیمت آن تا بیش از 52 هزار دلار در گزینه‌های سفارشی امکان‌پذیر است. مدل پایه سیلیکونی اپل مک پرو با M2 Ultra تقریباً قیمت بیشتری نسبت به مک استودیو پیشرفته با M1 Ultra دارد که از 3999 دلار شروع می شود. به نظر می رسد که مدل پایه جدید مک پرو همچنان با قیمتی مشابه مدل فعلی شروع به کار کند، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد قیمت آن وجود ندارد.

فراتر از مشخصات اولیه آن، در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد طراحی، پورت ها و مدولار بودن دستگاه وجود دارد. انتظار می‌رود اپل در اواخر سال جاری، مک پرو سیلیکونی را معرفی کند و پس از آن می‌توان یک نسخه Pro از نمایشگر استودیو با پنل مینی ال‌ای‌دی و پشتیبانی از ProMotion در اوایل سال 2023 عرضه شود.

مشتریانی که مطمئن هستند در آینده به یک سیستم قدرتمند و مدولار مبتنی بر اینتل متکی خواهند بود، همچنان می‌توانند از خرید مک پرو فعلی سود ببرند، اما مطمئناً با عرضه مک پرو سیلیکونی اپل در اواخر سال جاری، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. با این وجود، اکثر مشتریان Pro مزایای قابل توجهی را در سیستم سیلیکونی اپل خواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.