7 برنامه‌ پنهان آیفون که از وجودشان خبر ندارید!

آیا مطمئن هستید که همه چیز را در مورد آیفون خود می دانید؟ شاید تعجب کنید وقتی بدانید چندین برنامه پنهان آیفون وجود دارد که احتمالاً هرگز نام آنها را نشنیده اید یا از آنها استفاده نکرده اید.

به گزارش تکناک، این برنامه ها ممکن است در صفحه اصلی یا کتابخانه برنامه شما نباشند، اما دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توانند در موقعیت های مختلف مفید باشند. این مطلب 7 برنامه پنهان آیفون را که نمی‌دانستید وجود دارند و نحوه دسترسی به آنها را نشان می دهد.

APPLE TV REMOTE

در حالی که ممکن است با ویژگی Apple TV Remote در Control Cente آشنا باشید، آیا می‌دانستید که یک برنامه مخفی Apple TV Remote در آیفون شما پنهان شده است؟ این برنامه‌ پنهان آیفون به شما اجازه می‌دهد تا هر اپل تی‌وی ساخته شده از سال ۲۰۱۲ و هر تلویزیون هوشمند سازگار با AirPlay را مانند تلویزیون هوشمند Roku با سیستم عامل Roku OS 9.4 یا قبل تر از آن، کنترل کنید.

برای دسترسی به برنامه Remote پنهان Apple TV، می‌توانید با استفاده از طرح URL ریموت tvremote://، یک میان‌بر (shortcut) ایجاد کنید. این کار در iOS 16.0 یا نسخه‌های جدیدتر امکان‌پذیر است.

سپس می‌توانید این میان‌بر را به صفحه اصلی خود اضافه کنید و از آن در هر زمان که نیاز شد، از صفحه اصلی، برنامه‌ Library ، جستجوی Spotlight و حتی Siri استفاده کنید. همچنین، اگر تمایل دارید، می‌توانید کنترل ریموت Apple TV را از مرکز کنترل حذف کنید و در عوض از آن به عنوان یک برنامه استفاده کنید.
ویژگی ها
برنامه Apple TV Remote به شما امکان می دهد سطح صدا را تنظیم کنید، منوها را بگردید، رسانه ها را پخش و مکث کنید، کانال ها را تغییر و جستجوها را انجام دهید، روی صفحه کلید تایپ کنید و حتی از سیری برای کنترل تلویزیون خود استفاده کنید. این ابزار مناسبی است که نیاز به کنترل فیزیکی را از بین می برد

شاید تعجب کنید وقتی بدانید چندین برنامه پنهان آیفون وجود دارد که احتمالاً هرگز نام آنها را نشنیده اید یا از آنها استفاده نکرده اید.

Code Scanner

احتمالاً از برنامه دوربین گوشی آیفون خود برای اسکن کد QR استفاده کرده‌اید، اما یک برنامه‌ پنهان آیفون دیگر به نام اسکنر کد وجود دارد که با یک رابط کاربری بهبود یافته، همان کار را انجام می‌دهد. اسکنر کد را می‌توانید از طریق جستجو از صفحه اصلی پیدا کنید و به Control Center خود اضافه کنید یا به Siri بگویید تا اسکنر کد را باز کند. با این حال، نمی‌توانید آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید چرا که در تنظیمات هیچ اولویتی ندارد و در کتابخانه برنامه  نیز وجود ندارد.

ویژگی ها

Code Scanner به طور خودکار URL ها را با استفاده از یک مرورگر درون برنامه ای باز می کند و به شما امکان می دهد صفحه وب را ببندید و بلافاصله به اسکن بازگردید. در حالی که برخی از لینک‌های جاسازی شده در برنامه Safari یا برنامه شخص ثالث باز می‌شوند، اکثر لینک‌های وب در داخل اسکنر کد باز می‌شوند. همچنین، این برنامه در مقایسه با برنامه دوربین، رابط کاربری پیشرفته‌تری دارد و هنگام اسکن کردن کد‌های اپ کلیپ (App Clip) و باز کردن اپ کلیپ‌ها، از یک انیمیشن خوش‌ساخت استفاده می‌کند.

PRINT CENTER

Print Center برنامه پنهانی است که مسئول مدیریت فناوری AirPrint گوشی آیفون شماست. برای باز کردن آن، روش مستقیمی وجود ندارد، اما می‌توانید به آن از طریق بخش App Switcher هنگامی که یک کار چاپ در صف قرار گرفته یا در حال اجراست، دسترسی پیدا کنید.

برای پیدا کردن Print Center، ابتدا روی دکمه Print در برگه‌ share sheet یک سند، تصویر یا فایل قابل چاپ دیگر کلیک کنید. سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کرده و بر روی دکمه Print کلیک کنید. هنگامی که چاپگر شروع به چاپ می‌کند، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به App Switcher بروید.

سپس Print Center را مشاهده خواهید کرد. برای باز کردن برنامه و مشاهده یا لغو کارهای چاپ در صف، روی آن کلیک کنید.

DIAGNOSTICS APP

برنامه پنهان تشخیص خطا یا Diagnostics، با وارد کردن طرح URL diags:// یا diagnostics:// در مرورگر Safari قابل دسترسی است. اپل از این برنامه‌ پنهان آیفون برای خواندن داده‌های تشخیصی استفاده می‌کند تا به رفع مشکلاتی که شما ممکن است با آیفون خود روبرو شوید، کمک کند. با این حال، بدون داشتن شماره تیکت از اپل برای قرار دادن پس از طرح URL، این برنامه برای کاربر عادی تقریباً بی‌فایده است.

روش جایگزین

روش دیگری برای باز کردن برنامه Diagnostics، خاموش کردن آیفون، وصل کردن آن به منبع تغذیه و سپس نگه داشتن هر دو دکمه صداست تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود. برنامه Diagnostics، بعد از مدت کوتاهی باز می‌شود و شما می‌توانید Start Diagnostics را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این برنامه هیچ تستی را بدون درخواست اپل انجام نمی‌دهد.

FIELD TEST MODE

حالت آزمایشی یا Field Test Mode، برنامه پنهان دیگری است که اطلاعات مفیدی درباره قدرت سیگنال و اتصال شبکه تلفن همراه شما فراهم می‌کند. برای دسترسی به حالت آزمایشی، برنامه تلفن خود را باز کرده و اعداد 3001#12345# را شماره‌گیری کرده و سپس دکمه تماس را بزنید. این کار باعث باز شدن برنامه Field Test Mode خواهد شد که در آن می‌توانید اطلاعات زیادی درباره اتصال تلفن همراه خود به شبکه را مشاهده کنید.

ویژگی ها

در حالت آزمایشی، می‌توانید اطلاعاتی نظیر قدرت سیگنال به واحد دسی بل (dBm)، نوع شبکه (LTE، 3G و غیره) و جزئیات فنی دیگر درباره اتصال تلفن همراه خود به شبکه را مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند هنگام عیب یابی مشکلات اتصال یا تعیین بهترین مکان برای قدرت سیگنال بهینه مفید باشد.

FEEDBACK ASSISTANT

برنامه پنهان Feedback Assistant زمانی در دسترس قرار می‌گیرد که شما یک نسخه بتای عمومی یا توسعه‌دهنده iOS را روی گوشی آیفون خود نصب کنید. شرکت‌کنندگان بتا از این ابزار برای ارسال گزارش‌های جزئی و دقیق از مشکلاتی که با نرم‌افزار دارند، استفاده می‌کنند تا به اپل در بهبود iOS و iPadOS کمک کنند. با این حال، شما برای دسترسی به Feedback Assistant نیازی به نصب نسخه بتای iOS ندارید.

شاید تعجب کنید وقتی بدانید چندین برنامه پنهان آیفون وجود دارد که احتمالاً هرگز نام آنها را نشنیده اید یا از آنها استفاده نکرده اید.

با استفاده از طرح applefeedback://  در مرورگر Safari یا یک مرورگر وب دیگر، یا از طریق یک میانبر، می‌توانید به Feedback Assistant دسترسی پیدا کنید. پس از ورود با شناسه Apple ID خود، می‌توانید بازخورد خود را ارسال کرده و از آن برای بهبود نرم‌افزار اپل استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که بدون اجرای یک نسخه بتای iOS، شما نمی‌توانید به Feedback Assistant از صفحه اصلی، برنامه Library، جستجو یا Siri دسترسی پیدا کنید.

ACCOUNT SETTINGS

در iOS، مکان‌های زیادی برای دسترسی به تنظیمات حساب کاربری اپل وجود دارد. با این حال، یک برنامه پنهان وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به درگیری با چندین منو، حساب کاربری خود را مدیریت کنید. با استفاده از طرح URL itms-ui:// در مرورگر Safari یا یک مرورگر وب دیگر، یا از طریق یک میانبر، می‌توانید به برنامه تنظیمات حساب کاربری دسترسی پیدا کنید.

ویژگی ها

برنامه تنظیمات حساب به عنوان یک پنجره مخصوص روی برنامه فعلی شما باز می شود و از شما می خواهد با استفاده از Face ID، Touch ID یا اطلاعات کاربری خود وارد حساب Apple خود شوید. از آنجا، شما می‌توانید پرداخت‌ها، امتیازات و نظرات، اشتراک‌ها، خریدها و موارد دیگر را مدیریت کنید.

 این برنامه‌های پنهان آیفون شاید در دسترس عموم قرار نگیرند، اما ویژگی‌های مفیدی را به شما ارائه می‌دهند که می‌توانند در موقعیت‌هایی مفید باشند. با باز کردن این برنامه‌های مخفی و درک عملکردهای آن‌ها، می‌توانید از آیفون خود بهتر استفاده را کنید. پس بهتر است این جواهرات پنهان را بررسی کنید و شاید  شما هم یک برنامه جدید و متناسب با علاقه‌مندی‌های خود کشف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.