رونمایی از مینی کوپر 2025 چهار در

مینی کوپر 2025 چهار درب رونمایی شد!

مدت‌ها پس از عرضۀ خودرو دو در مینی کوپر ، مدل چهار در 2025 این خودرو رونمایی شد.

به گزارش تک‌ناک، این خودرو هنگام عرضه، دو مدل موتور بنزینی خواهد داشت که در نسخۀ پایه به پیشرانۀ 1.5 لیتری سه سیلندر 156 اسب بخار مجهز است.

چنین پیشرانه‌ای شاید قوی به نظر نرسد، امّا برای چنین مدل هاچ بکی مناسب است. در نتیجه در زمانی کمتر از 8 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این مدل 214 کیلومتر برساعت می‌باشد. اگر به دنبال فضا هستید این مدل نیاز شما را برآورده می‌کند، امّا در صورت نیاز به قدرت بیشتر بهتر است سراغ مینی کوپر اس بروید.

مینی کوپر 2025

یک موتور چهار سیلندر 204 اسب بخاری هم تدارک دید شده است که کمتر از 6.8 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و سقف سرعت 240 کیلومتر برساعتی را دارد. تریم و موتورها هنوز برای ایالات متحده تأیید نشده‌اند، بنابراین امکان دارد بازار آمریکا گزینه‌های مختلفی را دریافت کند.

این را باید گفت که نسخۀ دو در در هر دو تریم کمی سریع‌تر است. سال گذشته، گزارش‌ها نشان داد که یک مدل چهار در تمام برقی معرفی می‌شود. CarBuzz با Mini USA تماس گرفت و یک نمایندۀ شرکت تأیید کرد که «کوپر 4 در و کوپر S» دارای موتور 2.0 لیتری توربو 4 سیلندر خواهند بود و به بازار ایالات متحده خواهند رسید.

مینی کوپر

Mini برند متعلق به BMW ،می‌گوید که سیستم تعلیق کوپر 4 در را به گونه‌ای تنظیم کرده است که پویا و راحت باشد. پایه‌های میلۀ ضد غلتک از پیش بارگذاری شده بر روی هر دو محور، هندلینگ متعادلی را ارائه کرده است و احساس پایداری و آرامش بیشتری به وجود می‌آورد. این موضوع همچنین فرمان را تیزتر و دقیق‌تر می‌کند. Mini رینگ‌های بین 16 تا 18 اینچ را ارائه می‌کند، اگرچه مدل‌هایی با رینگ 17 یا 18 اینچی که لاستیک‌های پهن‌تری دارند هم موجود است.

شاید اضافه شدن دو در دیگر به مدل دو در هیجان‌انگیز نباشد، امّا همچنان طراحی جذاب است و نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. مدل چهار در دارای چراغ‌های جلوی LED گرد، شیشه‌های روکش‌دار و جلوپنجرۀ هشت ضلعی است. در عقب، چراغ‌های LED الهام گرفته از خوشه‌های عمودی Mini اصلی وجود دارد.

مانند مدل دو در، چندین تریم برای انتخاب موجود است. Essential یک تریم پایه با نمای بیرونی مینیمالیستی و پوشش بیرونی نقره‌ای جذاب خواهد بود. تریم کلاسیک به لطف سقف کنتراست آن (سیاه یا سفید) یا سقف Multitone با روکش شیب غیرمعمولی کمی هیجان‌انگیزتر است. تریم Favored با قاب جلوپنجره و سایر عناصر بیرونی که با رنگ نقره‌ای هیجان‌انگیز ساخته شده‌اند مشخص می‌شود. در نهایت، تریم JCW سپرهای اسپرت‌تر، دیفیوزر عقب و سقف دارای کنتراست قرمز چیلی را اضافه می‌کند.

مینی به افزایش فضای پای عقب اشاره‌ای نکرده، امّا واضح است که 4 Door یک هاچ بک جادارتر خواهد بود و فضایی برای سه سرنشین در ردیف دوم دارد. بدنۀ 6.77 اینچ طول بیشتری نسبت به نسخۀ دو درب دارد، در حالی که فاصلۀ بین دو محور 2.83 اینچ افزایش یافته است. ابعاد کلی تقریباً مشابه کوپر دو درب است. صندوق عقب 9.7 فوت مکعب فضا را ارائه می‌کند، امّا این فضا به 32.6 فوت مکعب افزایش یافته است، که صندلی‌های عقب تاشو به صورت 60:40 تقسیم می‌شوند.

کوپر 2025

علاوه بر فضای افزایش‌یافته و ردیف دوم بهتر، فضای داخلی، شبیه به مدل دو درب است. این به معنای یک کابین مینیمالیستی با جزئیات دوست‌داشتنی و یک صفحه نمایش 9.4 اینچی OLED مرکزی می‌باشد، که جای خود را در داشبورد حفظ می‌کند. دقیقاً در زیر آن کلیدهایی قرار دارند که برای انتخابگر دنده، ترمز دستی و عملکرد استارت/استاپ است.

فضای داخلی، بازتابی از نمای بیرونی نیز در چهار تریم متمایز موجود است. مدل‌های Essential دارای صندلی‌های اسپرت با روکش پارچۀ مشکی با روکش نقره‌ای رنگارنگ و فرمان دو پره هستند. تریم کلاسیک دارای فرمان سه پره، پارچۀ بافتنی دوبُعدی برای داشبورد و کارت درها و روکش چرم مصنوعی است. مدل‌های JCW از چرم مصنوعی مشکی با دوخت قرمز بهره می‌گیرد.

Mini هنوز قیمت و تاریخ در دسترس بودن کوپر 4 درب 2025 را مشخص نکرده است، امّا انتظار داریم در اواخر امسال اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.