بی ام و نوآوری را به مینی کوپرهای خود می آورد + عکس

شرکت بی ام و اعلام کرد نسل بعدی مینی کوپر الکتریکی این برند مطرح خودروساز طراحی تازه‌تر و برد بیشتری خواهد داشت.

به گزارش تکناک، ب ام و قصد دارد تا سال 2030 فقط مینی های برقی عرضه کند و اگرچه تلاش های قبلی سبک سرگرم کننده ای را نشان داده است، اما در بخش عملکرد و محدوده حرکتی کارایی لازم را نداشت. با معرفی نسل جدید مینی کوپر، اکنون همه چیز تغییر کرده است.

استفانی وورست از این شرکت گفت: در نسل پنجم مینی کوپر ، ما دی‌ان‌ای سنتی مینی کوپر را با فناوری نوآورانه و آینده‌نگر ترکیب می‌کنیم و در عین حال لذت رانندگی محلی بدون آلایندگی را ارائه می دهیم.

ماشین شهری 3 در جدید هویت خودش را دارد، با این وجود، به طراحی نمادین مینی وفادار مانده است. مهم ترین ظاهر متمایز و اسپرت جدید، جلوپنجره بازنگری شده با زاویه های بیشتر است. رنگ نقره‌ای جایگزین کروم برای برجسته‌سازی بیشتر نمای بیرونی می‌شود و قسمت عقب خودرو برای پویایی قوی‌تر تغییر شکل داده است. چراغ‌های دی لایت را می‌توان با سه علامت قابل تنظیم انتخاب کرد و گفته می‌شود افزایش عرض خودرو و فاصله بین دو محور باعث «دینامیک رانندگی عالی» می‌شود.

پیشرانه جدید این خودرو در دو نوع موجود است. کوپر E دارای یک موتور 135 کیلووات (184 اسب بخار) است و میتواند 290 نیوتن متر (214 پوند فوت) گشتاور تولید کند و به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) 7.3 ثانیه دست یابد. باتری 40.7 کیلووات ساعتی 305 کیلومتر (189.5 مایل) برد را در هر بار شارژ ارائه می دهد و شارژ سریع DC تا 75 کیلووات برای حداکثر ظرفیت 80 درصد در 30 دقیقه پشتیبانی می شود.

کوپر SEاز یک موتور 160 کیلوواتی (218 اسب بخار) بهره می برد تا گشتاور را به 330 نیوتن متر (243 پوند فوت) برساند و به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تا 6.7 ثانیه دست یابد. این نسخه همچنین به لطف باتری 54.2 کیلووات ساعتی که حداکثر برد 402 کیلومتر (250 مایل) را ارائه می دهد، بین شارژها مسافت بیشتری را می پیماید. این مدل از شارژ سریع DC 95 کیلو واتی پشتیبانی می شود.

مجموعه ای از 12 حسگر اولتراسونیک و چهار دوربین می تواند به پارک خودکار کمک کند. علاوه بر این راننده می‌تواند از گوشی هوشمند خود برای باز کردن قفل درب ها استفاده کند و حالت خوشامد گویی با استفاده از چراغ های جلو و عقب را ایجاد کند.

در داخل، یک نمایشگر OLED دایره‌ای در مرکز داشبورد به عنوان یک کیلومتر شمار دیجیتال عمل می‌کند، که به ناوبری، سیستم سرگرمی و موارد مشابه نیز دسترسی دارد. علاوه بر این، یک دستیار شخصی به شکل انیمیشن یک ماشین می تواند با اعلان های صوتی در این صفحه نمایش احضار شود.

مینی کوپر  مجموعه ای از حالت‌های مختلف را برای رانندگی سفارشی مانند حالت Go-Kart برای اصلاح واکنش فرمان و کنترل کشش و حالت سبز با هدف افزایش فاصله بین شارژها گنجانده است.قیمت و زمان عرضه در حال حاضر فاش نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.