ابزارهای زیبایی واقعیت مجازی (AR) بهروزشدهی گوگل خرید لوازم آرایشی و رنگ مو را آسانتر میکند.
بهگزارش تکناک، گوگل در حال اضافهکردن ویژگی جدیدی به ابزارهای واقعیت مجازی یا virtual reality (computer-simulated environment simulating physical presence in real or imagined worlds) خودش است که به افراد اجازه میدهد تا قبل از خرید محصولات زیبایی، آنها را بهصورت مجازی امتحان کنند. گوگل این ویژگی را به مرورگرهای تلفنهمراه و تبلیغات Google Shopping همراه با ابزارهای جدید برای آزمایش انواع رنگها اضافه میکند.
کاتالوگ رنگ موی جدید این هفته در ابزار واقعیت مجازی زیبایی گوگل عرضه میشود و به کاربران امکان میدهد تا طیفهای مختلفی از رنگ موی برند L-Oreal را روی چهرهی خود یا یکی از مدلهای موجود که به بهترین شکل با ظاهر آنان مطابقت دارد، مشاهده کنند.
براساس اعلام گوگل، طیفهای رنگ از برندهای دیگر مانند Revlon و Splat و نیز دستهی کرم پودرها بهزودی برای امتحان دردسترس قرار خواهند گرفت. علاوهبراین، کاربران میتوانند به ابزارهای زیبایی واقعیت مجازی گوگل در خارج از برنامهی گوگل دسترسی داشته باشند. هنگامیکه دستهبندی رنگ مو و کرم پودرها اضافه میشوند، میتوان از هر مرورگر تلفنهمراه در ایالات متحده به آنها دسترسی داشت. انتظار میرود دستهبندیهای آرایش چشم و لب هم در هفتههای آینده عرضه شوند.
برندهای گوناگون اکنون میتوانند از این ابزارهای زیبایی واقعیت مجازی بهجای تصویر محصولی استفاده کنند که معمولاً در تبلیغات فروش گوگل بهکار میرود. این امر به مشتریان اجازه میدهد تا بهجای مشاهدهی محصولات روی رنگ پوستی متفاوت، آنها را روی چهرهی خود و با رنگ پوستشان مشاهده کنند.
این تبلیغات زیبایی گوگل محصولات را روی چهرهی مدلها نمایش میدهد و کاربر نمیتواند آنها را بهصورت مجازی امتحان کند. محصولات لب و چشم اولین ابزار تبلیغاتی خواهند بود که همراه طیفهای رنگ و کرم پودرها بهزودی عرضه میشوند. یوتیوب نیز تبلیغ واقعیت مجازی مشابهی را در سال 2019 آزمایش کرد که کاربران استقبال چندانی از آن نکردند.
برندهایی مانند L-Oreal و Maybelline تلاشهای زیادی برای محبوبکردن این تجربه کردهاند. از زمان معرفی ابزارهای زیبایی واقعیت مجازی گوگل در سال ۲۰۲۰، بسیاری از برندهای معروف و مهم لوازم آرایشی محصولات خود را برای استفادهی مجازی از آنها دردسترس قرار دادند؛ ازجمله CoverGirl ،Dior Beauty ،Fenty Beauty ،Laura Mercier و Makeup by Mario.
فروشگاههای لوازم آرایشی حضوری مانند Sephora و Ultra چندین سال است که تجربههای مجازی آرایش را آسان کردهاند؛ اما مدتی طول میکشد تا همین ویژگیها بهصورت آنلاین عرضه شوند.