کاربران DistroKid اکنون میتوانند آهنگهای ساخت خود را در TikTok Music و CapCut بارگذاری کنند.
بهگزارش تکناک، بهلطف قرارداد جدید بین تیکتاک و سرویس توزیع موسیقی DistroKid، میلیونها هنرمند مستقل اکنون میتوانند موسیقی خود را در TikTok Music تبلیغ کنند. این قرارداد به نوازندگان نیز امکان میدهد تا آهنگهای خود را در برنامهی ویرایش ویدئو CapCut متعلق به بایتدنس (ByteDance) دردسترس قرار دهند. بهگفتهی تککرانچ، درحالحاضر برنامهی CapCut حدود 490میلیون نفر کاربر در سیستمعاملهای iOS و اندروید دارد.
حضور در Music TikTok و CapCut برای هنرمندان مستقلی که موسیقی خود را در پلتفرمهای محبوب تبلیغ میکنند تا مخاطب جذب کنند، بسیار مهم است. درحالیکه TikTok Music تاکنون تنها در پنج کشور دردسترس قرار دارد، سرویس پخش جدید در میان میلیاردها کاربر TikTok (video-focused social media and social networking service owned by ByteDance) که میخواهند به موسیقی گوش دهند، میتوانند محبوب شود. موسیقیهای ساختشده با DistroKid (American independent digital music service) به کاتالوگ شرکتهای ضبط بزرگی میپیوندد که قبلاً در TikTok Music حضور داشتهاند؛ ازجمله Universal Music Group و Warner Music Group و Sony Music.
DistroKid که حدود 30 تا 40درصد از کل موسیقی جهان را توزیع میکند، ابتدا در سال 2019 با تیکتاک همکاری کرد و به یکی از اولین توزیعکنندگانی تبدیل شد که به هنرمندان جدید کمک کرد تا موسیقی خود را در تیکتاک بارگذاری کنند. کاربران DistroKid هربار که آهنگهایشان در ویدئوهای تیکتاک قرار میگیرد، در DistroKid، حق امتیاز دریافت میکنند.
براساس برآوردهای آنلاین، تیکتاک برای هر ویدئو ۳ سنت به هنرمندان پرداخت میکند؛ اما DistroKid کل درآمد (بهغیر از هزینههای بانکی و مالیات) را به هنرمند میدهد. این شرکت از تقسیم کل درآمد برای اعضایی خودداری میکند که توزیع را در تیکتاک بهدست آوردهاند. همچنین، DistroKid به موسیقیدانان کمک میکند تا آهنگهای خود را در Spotify ،Apple Music ،Instagram ،YouTube ،Pandora ،Amazon ،iHeartRadio و سایر پلتفرمها بفروشند.
علاوهبراین، کاتالوگ DistroKid در کتابخانهی موسیقی تجاری (CML) تیکتاک برای استفادهی برندها در کمپینهای تبلیغاتی موجود است. بهگفتهی سخنگوی DistroKid، این کتابخانه قبلاً در حالت بتا بود؛ اما با بیانیهی امروز،، اکنون برای همهی هنرمندان DistroKid کاملاً باز است.
بیش از دومیلیون نفر هنرمند از DistroKid برای خدمات توزیع موسیقی، پولسازی، تبلیغات، سفارشیسازی متادیتا و خدمات ذخیرهسازی آن استفاده میکنند. اخیراً این شرکت وبسایت ساز Bandzoogle را تصاحب کرده است که ویژگیهای جدیدی درزمینهی تجارت الکترونیکی به کاربران ارائه میدهد تا به فروش آلبومهایشان کمک کند.
گسترش همکاری بین تیکتاک و DistroKid یک هفته پس از همکاری این سازندهی برنامهی ویدئویی کوتاه با Tickets.com برای کمک به فروش بلیت اولین رویداد موسیقی زندهی خود به نام «In The Mix» اتفاق میافتد.