صاحبان آیفون 15 و مک بوک M2 اپل قادر خواهند بود تعمیر دستگاههای خود را بهصورت سلفسرویس انجام دهند. این برنامه شامل کاربران 24 کشور اروپایی میشود.
بهگزارش تکناک، اپل اعلام کرده است که برنامه تعمیر سلفسرویس خود را گسترش خواهد داد. این برنامه به کاربران آیفون 15 و صاحبان مکبوکهای نسل M2 کمک میکند تا خودشان دستگاههایشان را تعمیر کنند. شاید جالبترین قسمت ارائه «تشخیص اپل برای تعمیر سلفسرویس» این است که اپل میگوید کمک خواهد کرد تا دستگاهها را برای عملکرد و کارایی بهینه قطعات آزمایش و قطعات نیازمند تعمیر را شناسایی کند.
ورج مینویسد که ابزار تشخیص وبمحور اپل درحالحاضر در ایالات متحده دردسترس است و صفحه پشتیبانی اپل جزئیاتی درباره نحوه کار آن ارائه میدهد. شما با قراردادن دستگاه دچار مشکل در حالت تشخیص، شماره سریال آن را در دستگاه دوم وارد و سپس دستورالعملهای اپل را برای رفع عیب دستگاه خراب دنبال میکنید.
آزمونهای موجود شامل بررسی سختافزار و نسخه نرمافزاری دستگاه و شناسایی مشکلات صفحهنمایش (شامل عیوب پیکسل و مشکلات لمسی)، دوربین، Face ID و خروجی صدا میشود.
اپل توضیح میدهد که این ابزارهای تشخیصی برای کاربرانی با دانش و تخصص لازم برای تعمیر دستگاههای اپل طراحی شدهاند؛ درغیراینصورت، به آنها دسترسی به قابلیتهای آزمایشی مشابه با ارائهدهندگان خدمات مجاز اپل و تعمیرکارانی را میدهد که در Independent Repair Provider اپل ثبتنام کردهاند.
همراه با ارائه این ابزار، اپل برنامه تعمیر سلفسرویس را به تعداد بیشتری از آیفونها و مکهای M2 خود گسترش میدهد. هنگامیکه برنامه تعمیر سلفسرویس در ماه ژوئن گسترش یافت، فقط شامل مکبوک ایر و مکبوک پرو M2 با اندازه 13 اینچ بود. بااینحال، اکنون این برنامه شامل تنوع وسیعی از رایانههای M2 است؛ ازجمله مکبوک پرو 14 و 16 اینچی، مکبوک ایر 15 اینچ، مک مینی، مک پرو و مک استودیو.
علاوهبر گسترش پوشش دستگاههای بیشتر، برنامه تعمیر سلفسرویس به 24 کشور اروپایی دیگر نیز گسترش مییابد؛ ازجمله کرواسی، دانمارک، یونان، هلند، پرتغال و سوئیس. بهطورکلی، اپل میگوید که این برنامه درحالحاضر در 33 کشور به 24 زبان دردسترس است و میتواند برای تعمیر 35 محصول اپل استفاده شود. هماکنون تشخیص اپل برای تعمیر سلفسرویس فقط در ایالات متحده دردسترس است و در سال آینده به اروپا گسترش خواهد یافت.