بهنظر میرسد که فروش PlayStation 5 Slim درمقایسهبا مدل استاندارد موفق بوده؛ ولی هنوز به اندازه فروش PS4 نرسیده است.
بهگزارش تکناک و بهنقل از GamesIndustry Japan، شرکت اوراق بهادار Toyo Securities در 27 دسامبر سمیناری برگزار کرد تا درباره فروش PlayStation 5 بحث و تبادلنظر کند.
طبق این گزارش، پیشبینی میشود سونی در سال 2024 حدود 18.5 میلیون واحد PlayStation 5 بفروشد که این میزان از هدف اعلامشدهی 25 میلیون واحدی کمتر خواهد بود.
درحالیکه قبلاً تصور میشد PlayStation 5 بهدلیل مشکلات تولید نتوانسته بهاندازه کافی فروخته شود، واقعیت چیز دیگری است.
گزارشها نشان میدهند که PlayStation 5 Slim بهخوبی فروش میرود؛ اما فروشش بهاندازهای نیست که بتواند از فروش PS4 در بازه زمانی مشابه پیشی بگیرد.
بااینحال، فروش آن هنوزهم خوب است و احتمالاً رئیس موقت SIE، هیروکی توتوکی، این موضوع را در گزارشهای مالی بعدی شرکت موردتأکید قرار خواهد داد.
درحالیکه دستنیافتن به اهداف فروش حتی با وجود موفقیتهای PlayStation 5 Slim، درحالحاضر بهنظر نمیرسد مشکل بزرگی باشد، ممکن است این مسئله در نسل بعدی کنسولها که زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است، به مشکلی بزرگتر تبدیل شود. براساس گزارشی از GamesIndustry Japan، بحثها با طرفهای ثالث نشان دادهاند که بازیابی هزینههای زیاد توسعه فعلی با پایگاه نصبشده 100 میلیون واحدی چقدر دشوار است.
بهنظر میرسد که حتی گسترش عناوین به سایر پلتفرمها مانند کنسولهای Xbox و PC نیز نتوانسته است به این مشکل کمک چندانی کند. این مسئله میتواند در نسلهای آینده کنسولها که پیشرفتهای تکنولوژیکی و انتظارات بازار همچنان در حال افزایش هستند، به دغدغهای بزرگتر تبدیل شود.
شرکت اوراق بهادار Toyo Securities در گزارشش اشاره میکند که این مشکل در نسل بعدی کنسولها احتمالاً حتی بیشتر خواهد شد. شرکت توصیه میکند که سونی باید بهدنبال افزایش عملکرد به قیمت افزایش هزینههای توسعه نباشد و بر عرضه سیستمی کوچکتر با جذابیت بیشتر برای بازار عمومی تمرکز کند. این توصیهها نشان میدهند که شرکتهای سازنده باید برای نسل بعدی کنسولها، راهکارهایی پیدا کنند که هم مقرونبهصرفهتر و هم جذابیت بیشتری برای بازار گستردهتری داشته باشند.
همانطورکه اخیراً افشاگری بزرگی از Insomniac Games نشان داد، هزینههای توسعه برای بازیهای درجهیک (AAA) بهشدت افزایش یافته است و دیگر پایدار نیستند. با تغییرات در رهبری SIE (Sony Interactive Entertainment)، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم شرکت چگونه به این مشکلات پاسخ میدهد و چه تأثیری بر صنعت بازیهای ویدئویی خواهد گذاشت.
باتوجهبه عرضه بازیهای بسیار موردانتظاری مانند Final Fantasy VII Rebirth و Rise of the Ronin و ریمیک Silent Hill 2، سال 2024 بهنظر میرسد که سال مهمی برای سونی و دنیای بازیها خواهد بود. این بازیها قطعاً به تقویت فروش PlayStation 5 Slim در هفتهها و ماههای آینده کمک خواهند کرد و میتوانند موجب تغییر روند فعلی و ایجاد تحولات مثبت در صنعت شوند.