براساس تازهترین خبرها، شرکت کرهای سامسونگ قصد دارد برنامه Self-Repair خود را گسترش دهد و به کاربران امکان دهد تا خودشان دستگاههای معیوبشان را تعمیر کنند.
بهگزارش تکناک، دورانی که تعمیر تلفنها یا تبلتها بهتنهایی تقریباً غیرممکن بود، سر آمده است. شرکتهایی مانند سامسونگ بهدنبال فشارهای مقامهای ناظر، سیاستی را اعمال کردهاند که کاربران میتوانند دستگاههای خود را بهراحتی تعمیر کنند. این شرکت از قدیم برنامه Self-Repair کاربردی دارد و اکنون بهدنبال گسترش بیشتر آن است. سامسونگ قرار است دستگاههای بیشتری را به این برنامه اضافه کنند.
هدف سامسونگ از این کار کمک به مصرفکنندگان است تا بتوانند مدت طولانیتری از دستگاهایشان استفاده کنند. نگهداشتن تلفنها و تبلتها و سایر لوازم الکترونیکی برای مدت طولانی مزایای زیادی دارد. این امر باعث کمشدن محلهای دفن زباله و زبالههای الکترونیکی و سایر اثرهای مشابه بر محیطزیست میشود. علاوهبراین، تضمین میکند که اگر کاربران دستگاههای تعمیرشده خود را داشته باشند، دیگر مجبور نیستند دستگاههای جدید را بخرند.
این بهروزرسانی اکنون حدود 50 دستگاه سامسونگ را با جدیدترین تغییرات سازگار میکند. این دستگاهها شامل گلکسی S20، گلکسی S21، گلکسی S22، گلکسی S23، گلکسی S23 FE، گلکسی Z Flip 5 و گلکسی Z Fold 5 میشوند. در زمان نگارش این مقاله، نسخههای Fan Edition پشتیبانی نمیشوند؛ اما ممکن است در هفتههای آینده تغییراتی در این فهرست اعمال شود.
علاوهبر گوشیهای هوشمند، سامسونگ دستگاههای دیگری را نیز به برنامه Self-Repair خود اضافه کرده است. درادامه، فهرست کامل و جامع این دستگاهها را مشاهده میکنید:
گوشیهای هوشمند | Galaxy Z Fold5 | |
Galaxy Z Flip5 | ||
Galaxy S23 Series – S23, S23+, S23 Ultra, S23 FE | ||
Galaxy S22 Series* – S22, S22+, S22 Ultra | ||
Galaxy S21 Series* – S21, S21+, S21 Ultra | ||
Galaxy S20 Series* – S20, S20+, S20 Ultra | ||
تبلتها | Galaxy Tab S9 series – S9, S9+, S9 Ultra, S9 FE, S9 FE+ | |
Galaxy Tab S7+* | ||
کامپیوترهای رومیزی | Galaxy Book2 Pro 15″ | |
Galaxy Book2 Pro 360 15″ | ||
Galaxy Book2 Pro 360 5G 13.3” | ||
Galaxy Book Pro 15″* | ||
Galaxy Book Pro 360 15”* | ||
تلویزیون (مدلهای 2023) | 77″ Class OLED S90C TV | |
98” Class Samsung Neo QLED 8K QN990C TV | ||
75” Class The Frame – Disney100 Edition | ||
65″ Class The Frame – Disney100 Edition | ||
55″ Class The Frame – Disney100 Edition | ||
85” Class The Terrace Full Sun Samsung Neo QLED 4K LST9C | ||
پروژکتور (مدلهای 2023) | Freestyle Gen 2 with Gaming Hub | |
مانیتور (مدلهای 2023 ) | 27″ ViewFinity S9 5K Monitor | |
34″ ViewFinity S65UC Ultra-WQHD 100Hz AMD FreeSync™ HDR10 Curved Monitor | ||
34″ ViewFinity S65VC Ultra-WQHD 100Hz AMD FreeSync™ HDR10 Curved Monitor | ||
57″ Odyssey Neo G9 Dual 4K UHD Quantum Mini-LED 240Hz 1ms HDR 1000 Curved Gaming Monitor | ||
27″ M80C Smart Monitor 4K UHD (white) | ||
27″ M80C Smart Monitor 4K UHD (pink) | ||
27″ M80C Smart Monitor 4K UHD (green) | ||
27″ M70C Smart Monitor 4K UHD (white) | ||
27” Odyssey G55C Gaming QHD LED Monitor | ||
Soundbar (مدلهای 2023) | HW-A445 2.1ch Sound bar with Dolby & DTS Audio (HW-A445) | |
Ultra-slim 3.1.2ch. Wireless Dolby ATMOS Soundbar + Bezel w/ Q-Symphony (HW-S80CB) | ||
5.1ch. Wireless Dolby ATMOS Soundbar w/ Q-Symphony (HW-S68CB) | ||
Sound Tower 210W Bi-directional High Power Audio w/ Built-in Battery (MX-ST5CB) |
همانطورکه میبینید، سامسونگ مطمئن است که دستگاههایش پشتیبانی مناسب را در آینده دریافت خواهند کرد. این شرکت میخواهد کاربران بتوانند دستگاههایشان را بهراحتی تعمیر کنند. درحالحاضر، سامسونگ تعمیرات را ازطریق خدمات تعمیرات خانگی و پستی و حضوری ارائه میدهد. متخصصان معتبر شرکت تمام خدمات را ارائه خواهند داد و محصولات تحت گارانتی یا خارج از گارانتی را پوشش خواهند داد. شایان ذکر است قطعات استفادهشده نیز اصلی خواهند بود.
سامسونگ گفته است که برنامه Self-Repair بیش از 99/99 درصد از مصرفکنندگان آمریکا را پوشش خواهد داد. مصرفکنندگان به مراکز خدمات پس از فروش و مراکز تعمیرات دسترسی خواهند داشت که در شعاع 4 ساعتی از مکان آنها قرار دارند.