فیل اسپنسر، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، تأیید کرد که امسال Xbox Cloud Gaming با کتابخانه شخصی بازیهایتان دردسترس قرار خواهد گرفت.
بهگزارش تکناک، اواخر سال 2019، زمانیکه پلتفرم بازی ابری Xbox Cloud Gaming هنوز در مرحله ابتدایی خود بهسر میبرد و با نام Project xCloud شناخته میشد، مایکروسافت ازطریق Kareem Choudhry، معاون بخش تجاری این شرکت، قول داد که بازیکنان در سال 2020 بتوانند بازیهای خود را ازطریق فضای ابری تجربه کنند.
بهنقل از wccftech، قابلیت اجرای بازیهای خریدهشده در فضای ابری که وعده داده شده بود، عملی نشد و درنتیجه Xbox Cloud Gaming تابهامروز فقط با اشتراک Game Pass Ultimate دردسترس بوده است. بااینحال، مایکروسافت هنوز روی این قابلیت کار میکند. یکی از کاربران ایکسباکس بهطور مستقیم از فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازیهای مایکروسافت، خبری دراینباره دریافت کرد.
اسپنسر گیمر شناختهشدهای است که اغلب هنگام بازی با جامعه تعامل میکند. در این زمینه کاربر Xbox با نام NASburg از او درباره وضعیت این ویژگی پرسید و اسپنسر پاسخ داد که باید در سال 2024 بهدست عموم مردم برسد. این همچنان چهار سال پس از برنامه زمانی اولیه خواهد بود؛ اما بهقول معروف، «دیررسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است».
مایکروسافت با تصور اینکه Xbox Cloud Gaming بهترین راه برای گسترش بازیهای اصلی به بازار عظیم موبایل خواهد بود، روی آن ریسک بزرگی کرد؛ اما باید گفت که پذیرش آن تابهحال بسیار کند بوده است. طبق آخرین گزارش Newzoo، در پایان سال 2023 تنها حدود 39/6 میلیون کاربر پولی بازیهای ابری وجود داشتند؛ اگرچه ممکن است این رقم تا سال 2026 به 85/1 میلیون افزایش یابد.
خرید اکتیویژن بلیزارد میتوانست راه را برای تسریع روند هموار کند؛ اما مایکروسافت بهعنوان بخشی از درخواست تعدیلکننده بریتانیا برای تأیید این معامله، مجبور شد حقوق بازیهای ابری جهانی برای 15 سال آینده این بازیها را به یوبیسافت بفروشد. بنابراین، بازیکنان سراسر جهان برای بازی این عناوین ازطریق فضای ابری باید از Ubisoft+ اشتراک بخرند، بهجز بازیکنان اروپایی که بهواسطه توافق قبلی مایکروسافت با کمیسیون اروپا حمایت میشوند و میتوانند آزادانه و با هر سرویس استریمینگ بازی ابری منتخبشان تمام بازیهای مجوزدار فعلی و آینده PC و کنسول اکتیویژن بلیزارد را استریم کنند.