استخراج بیت کوین با انرژی هسته ای

وب سایت CNET گزارش داد که TeraWulf، یک شرکت مستقر در مینه سوتا، اولین شرکتی در آمریکا خواهد بود که انرژی مورد نیاز خود برای استخراج بیت کوین را از انرژی هسته ای تامین می کند.

به گزارش تکناک، این شرکت، استخراج بیت کوین را در مرکز داده Cumulus  Susquehanna  که به تازگی تکمیل شده انجام می دهد. انرژی الکتریکی مورد نیاز برای عملیات استخراج بیت کوین این شرکت به طور کامل توسط نیروگاه هسته ای 2.5 گیگاواتی Susquehanna در شمال شرقی پنسیلوانیا تامین می شود.

تنها روش تولید بیت کوین استخراج آن است. برای تولید یک توکن جدید بیت کوین، کاربران پازل های پیچیده ریاضی را حل می کنند و اولین کسی که پاسخ صحیح را ارائه می دهد، سکه کریپتو جدید تولید شده را دریافت می کند. این فرآیند که سیستم اثبات کار نامیده می شود معمولاً استخراج نامیده می شود و کاربرانی که در حل این معماهای ریاضی نقش دارند ماینر نامیده می شوند.

در طول سال‌ها، شکستن پازل‌ها دشوارتر شده است و ماینرها منابع محاسباتی بیشتری را برای کسب سکه جدید اختصاص داده‌اند. مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین افزایش پیدا کرده است . این افزایش مصرف انرژی باعث شده حتی استخراج بیت کوین از تولید گوشت گاو در انتشار گاز دی اکسید کربن در اتمسفر پیشی بگیرد.تخمین زده می شود که تنها در سال گذشته میلادی 86.3 میلیون تن کربن منتشر کرده است.

انرژی هسته ای بدون انتشار کربن

همانطور که تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر ارزان تر می شوند، ریگ های استخراج رمز ارز به طور فزاینده ای نزدیک به نیروگاه های  انرژی خورشیدی، آبی و بادی ساخته می شود. با این حال، بخش عمده ای از انرژی مرود نیاز برای عملیات استخراج رمز ارز همچنان از منابع انرژی منتشر کننده کربن تامین می شود.

مرکز داده کومولوس ساخته شده در پردیس 1200 هکتاری در پنسیلوانیا به نیروگاه هسته ای 2.5 گیگاواتی Susquehanna متصل است و به زودی میزبان عملیات استخراج TeraWulf خواهد بود و آن را به اولین شرکت استخراج کننده  بیت کوین هسته ای در ایالات متحده تبدیل می کند.

این امر باعث کاهش انتشار کربن حاصل از عملیات استخراج بیت کوین توسط شرکت TeraWulf خواهد شد و انتظار می‌رود سایر شرکت‌های معدنی نیز در آینده نزدیک از این روند پیروی کنند. گزارش CNET اضافه کرد که میامی که خانه انرژی هسته‌ای در آمریکاست، با سیاست‌های طرفدار رمزارز خود به دنبال جذب ماینرهای رمز ارز است.

اثبات کار

اگرچه استفاده از انرژی هسته ای برای استخراج بیت کوین می تواند در کوتاه مدت یک گام خوشایند باشد، اما مشکل تامین انرژی بالای مورد نیاز برای استخراج و نگهداری سوابق بیت کوین همچنان باقی خواهد ماند.

حتی اگر استخراج بیت کوین به طور کامل با انرژی خورشیدی رایگان و بدون آلاینده تامین شود، باز هم جا برای اینکه محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان انرژی کمتری مصرف کند وجود دارد.

سال گذشته، دومین پلتفرم محبوب بلاک چین، اتریوم، با تغییر از سیستم اثبات کار به سیستم اثبات سهام، پیشتاز شد. در چنین سیستمی، کاربران به جای رقابت برای حل معماهای سخت‌تر، سهمی از دارایی‌های اتر خود را به شبکه واریز می‌کنند تا فرصتی برای انتخاب شدن برای تأیید تراکنش‌ها داشته باشند.

هنگامی که یک تراکنش کامل می شود و به بلاک چین اضافه می شود، تایید کننده ها برای کار خود با توکن های جدید پاداش می گیرند. تأیید تراکنش‌های نادرست یا اشتباه می‌تواند به این معنی باشد که کاربران می‌توانند سپرده‌های خود را از دست بدهند .

انتظار می رود سیستم جدید به اتریوم به عنوان یک پلتفرم کمک کند تا 99 درصد از انتشار کربن خود را کاهش دهد، کاری که بیت کوین نیز می تواند انجام دهد. در حال حاضر، هیچ پیشنهادی مبنی بر اینکه بیت کوین بتواند این تغییر را به این زودی انجام دهد وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.