آیا امیدی به رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام هست؟

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

چندماهی از  فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام می گذرد و در این مدت اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان مرتبط در رابطه با آینده این دو پلتفرم مطرح شده است.

به گزارش تکناک؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات هفته گذشته در اظهار نظری گفته بود محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن داشته باشند، برداشته می شود البته وی تاکید کرده بود که دو پلتفرم اینستاگرام و واتساپ فعلا شامل این اتفاق نمی‌شوند.

در آخرین اظهار نظر نیز رییس جمهور  شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی خود با مردم رفع محدودیت برخی پلتفرم ها را فرا قوه ای و منوط به پذیرفتن شرایط ایران عنوان کرده بود.

آیت اله رییسی در این ارتباط گفت: «بحث رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی یک امر فراقوه‌ای است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود.دفاتر پلتفرم‌های خارجی باید در کشور ما پاسخگوی عملکردشان باشند و تا وقتی که پاسخگو نباشند، طبیعتاً بستر ناامنی در کشور ما ایجاد می‌شود. وزارت ارتباطات با کمک به پلتفرم‌های داخلی کمک می‌کند که دسترسی مردم به فضای مجازی کمترین مشکل ممکن را داشته باشد.محیط اینترنت باید موجب آرامش مردم باشد و اخلال در این امر موجب گله ما هم هست. محدودیت‌های موجود بعد از اغتشاشات اعمال شد و هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند که یک پلتفرم خارجی بستر ایجاد آشوب در کشور شود. »

به نظر می رسد رفع فیلتر برخی پلتفرم ها از جمله اینستاگرام و واتساپ منوط به پذیرفتن شرط مهم وتعیین کننده ایران از سوی صاحبان آنها است و تا زمانی که این موضوع محقق نشود خبری از رفع فیلتر آنها نخواهد بود.

البته واکنش مدیران این پلتفرم ها به شرط ایران برای رفع فیلتر هم تاکنون امیدوارکننده نبوده و باید کم کم بپذیریم واتساپ و اینستاگرام نیز به مانند تلگرام قرار است سایه سنگین فیلترینگ را برای همیشه بچشند و استفاده از آنها به سختی و با استفاده از پروکسی ها و فیلترشکن ها میسر باشد.

 

3 دیدگاه برای “آیا امیدی به رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام هست؟

  1. faride گفته:

    خیر امیدی به رفع فیلتر نیست چون قوانین جمهوری اسلامیو زیر پا گذاشتن و امیدی به رفع فیلترشون نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.