یوتیوب با هدف افزایش بازدید پستهای تولیدکنندگان محتوا، روی قابلیت آزمایش تصاویر پیشنمایش کار میکند.
بهگزارش تکناک، یوتیوب از راهاندازی قابلیت آزمایش و مقایسهی تصاویر کوچک خبر داده که ابزاری جدید برای سازندگان محتوا است تا ببینند کدام تصویر کوچک عملکرد بهتری دارد و بازدید بیشتری میگیرد. این قابلیت سال گذشته برای گروهی از سازندگان محتوا منتشر شد و حالا بهصورت گسترده دردسترس قرار گرفته است.
این شرکت با انتشار پستی اعلام کرد که سازندگان محتوا هنگام انتشار ویدئو جدید میتوانند حداکثر سه تصویر کوچک را آزمایش کنند که بهطور «مساوی» به بینندگان نشان داده میشود. سپس سازندگان محتوا میتوانند به دادههای عملکرد دسترسی پیدا کنند تا ببینند کدام تصویر کوچک بیشترین سهم از زمان تماشا را به خود اختصاص داده است تا بتوانند تصمیم آگاهانهای بگیرند.
تککرانچ مینویسد که بهنظر میرسد آزمایش و مقایسهی تصاویر کوچک به ابزاری موفق در بین سازندگان محتوا تبدیل شود؛ زیرا به آنها اجازه میدهد تا جذابترین تصویر پیشنمایش را انتخاب کنند که میتواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. با ظهور روزافزون تعداد سازندگان محتوا، اتخاذ تصمیمات آگاهانه دربارهی تصاویر کوچک برای حفظ رقابت بسیار مهم است.
روند آزمایش ممکن است بسته به تعداد دفعاتی که ویدئو دیده میشود (ایمپرشن) و میزان تفاوت تصاویر کوچک، چند روز یا تا دو هفته طول بکشد. یوتیوب برای اطمینان بیشتر، آزمایش تصاویر کوچکی با تفاوتهای واضح مانند تغییرات در ترکیببندی و پسزمینه و پوششهای متن را پیشنهاد میدهد. اگر برندهای وجود نداشته باشد، اولین تصویر کوچک انتخاب میشود؛ اما میتواند بهصورت دستی تغییر کند.
سازندگان محتوا میتوانند تصاویر کوچک را روی انواع محتوا ازجمله ویدئوهای معمولی، قسمتهای پادکست، پخش زندههای بایگانیشده و محتوای بلند عمومی آزمایش کنند. بااینحال، این ابزار برای محتوای خصوصی یا ویدئوهایی با ردهبندی سنی بزرگسال و مناسب برای کودکان کاربردی نیست. بااینهمه، ممکن است بهدستآوردن نتایج قطعی از ویدئوهای قدیمیتر دشوارتر باشد؛ زیرا احتمال دارد بهاندازهی ویدئوهای جدیدتر دیده نشوند.
در هفتههای آینده، قابلیت آزمایش و مقایسهی تصاویر کوچک برای تمام سازندگان محتوا با دسترسی به ویژگیهای پیشرفته در یوتیوب استودیو روی دسکتاپ دردسترس قرار خواهد گرفت. همچنین، این شرکت در حال کار روی راهی برای پشتیبانی از این قابلیت روی دستگاههای تلفنهمراه است.
یوتیوب اخیراً مجموعهای از ابزارهای جدید را برای سازندگان محتوا معرفی کرده است تا با آنها آزمایش کنند؛ مانند ویژگی هوش مصنوعی که به آنها اجازه میدهد تا به بهترین بخش ویدئو بروند و ویژگیهایی برای Shorts مانند پسزمینههای تولیدشده با هوش مصنوعی و توانایی طراحی افکتهای منحصربهفرد.