شبکهی اجتماعی محبوب تیکتاک با درنظرگرفتن مجموعهای جدید به نام Off the Record بهدنبال تبلیغ موسیقی هنرمندان حاضر در این پلتفرم است.
بهگزارش تکناک، تیکتاک در حال معرفی روش جدیدی برای تبلیغ موسیقی هنرمندان حاضر در این پلتفرم است؛ اما این بار ازطریق Video Series این کار را انجام میدهد.
این مجموعه «Off the Record» نام دارد و آن را تیکتاک با حضور خوانندگان معروفی مانند شکیرا و چارلی XCX و مگان ترینور تولید کرده است.
این ویدئوهای کوتاه شبیه به مجموعههایی مانند «Song Exploder» از نیویورکتایمز هستند؛ جایی که هنرمندان دربارهی الهام پشت آهنگهایشان، فرایند نوشتن و ضبط و… صحبت میکنند. برخی از این ویدئوها که از قبل منتشر شدهاند، در ماه ژوئن بهواسطهی هنرمندان بهاشتراک گذاشته میشوند.
افزونبراین، تیکتاک در اپلیکیشن خود هابی برای ویدئوهای «Off the Record» راهاندازی کرده است. کاربران میتوانند با جستوجوی #OfftheRecord این صفحه را پیدا کنند. بهنقل از ورج، تیکتاک در پستی وبلاگی نوشت:
Off the Record بخشی از تلاشهای مداوم تیکتاک برای حمایت از هنرمندان در تمام نقاط مسیر حرفهای آنها و عمیقترکردن ارتباط بین هنرمندان و طرفداران است. این موضوع فقط در تیکتاک امکانپذیر است.
تأثیر تیکتاک بر صنعت موسیقی چنان عمیق بوده است که حتی جدول بیلبورد برای ردیابی محبوبترین آهنگهای این پلتفرم وجود دارد. این پلتفرم ستارگان جدیدی خلق و حرفه موسیقیدانهای شناختهشده را احیا کرده و زیرژانری از موسیقی را بهوجود آورده است که بهنظر میرسد برای وایرالشدن در این پلتفرم طراحی شده است.
بااینهمه، رابطهی صنعت موسیقی با تیکتاک گاهی اوقات پرفرازونشیب بوده است. همانطورکه دربارهی سایر پلتفرمهای استریمینگ ازجمله اسپاتیفای هنرمندان و ناشران گفتهاند، جبران خسارت برای هنرمندانی که موسیقی متن میلیاردها ویدئو تیکتاک را میسازند، کافی نیست.
در عصر ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی صداهای جعلی شبیه به موسیقیدانهای مشهور پلتفرمهای آنلاین را فراگرفته است و در بسیاری از مواقع، هنرمندان کنترلی روی همتایان هوش مصنوعی خود ندارند.
در تیکتاک این مسئله در ماه فوریه به اوج خود رسید؛ زمانیکه یونیورسال موزیک گروپ (نمایندهی هنرمندانی مانند تیلور سوییفت و دریک) شروع به حذف کاتالوگ خود کرد؛ زیرا مذاکرات مجوز با تیکتاک متوقف شد. این دو طرف در ماه می به توافق جدیدی رسیدند و گفتند حمایت از خلاقیت انسان هدفی مشترک است.
در ماههای اخیر، تیکتاک ویژگیهایی را معرفی کرده است که برای تبلیغ موسیقیدانها آشکارتر است. مجموعهای از قابهای عکس با تم خاص و چالشهایی که برای انتشار آلبوم جدید تیلور سوییفت ارائه شد، نمونهای از این ویژگیهایی است که در میانهی درگیری یونیورسال موزیک گروپ و تیکتاک منتشر شد و موسیقی تیلور سوییفت قبل از اعلام رسمی توافق، به پلتفرم بازگشت.