لینکدین مجموعهای از خدمات جدید مبتنیبر هوش مصنوعی را رونمایی کرده است تا کاربران بیشتری را بهسمت خود جذب کند و استفاده از پلتفرمش را افزایش دهد.
بهگزارش تکناک، شرکت لینکدین با تکیه بر هوش مصنوعی و علاقهی کاربران به تجربهی این فناوری در پلتفرم خود، ابزارهایی را ارائه میدهد که طیف گستردهای از کارها را انجام میدهند. این ابزارها شامل مواردی مانند کمک به افراد برای جستوجوی شغل و سپس درخواست برای آن (ابزاری برای نوشتن کل درخواست و نامهی معرفی)، نمایش خودکار مطالب آموزشی مرتبط با هوش مصنوعی و جستوجوی سریعتر در کل Linkedin میشوند.
این اولینباری نیست که Linkedin از هوش مصنوعی استفاده میکند. این شرکت از همان روزهای اولیه، فناوری هوش مصنوعی را در محصولاتش بهکار گرفته است و میتوان گفت هوش مصنوعی تقریباً در همهی بخشهای شرکت نفوذ کرده است.
تومر کوهن، مدیر محصول لینکدین، میگوید: «ما از سال ۲۰۰۷ با هوش مصنوعی کار میکنیم.» درواقع، پیشنهادهای ارتباطی شرکت که اغلب نتایج غیرمنتظره و جالبی بههمراه دارند، نمونهای از کاربرد هوش مصنوعی در این پلتفرم است. کوهن میافزاید:
ما بهطور گستردهای از آن برای برقراری ارتباط بین افراد و امنیت و حفظ اعتماد در اکوسیستم خود استفاده میکنیم. این یکی از قدرتمندترین ابزارهای ماست.
تغییر بزرگی که لینکدین نمیخواهد آن را از دست بدهد، موجی است که سایر شرکتهای فناوری را فراگرفته است: ابزارهای مبتنیبر هوش مصنوعی که با هدف کمک به افراد عادی برای انجام کارهای روزمره طراحی شدهاند.
لینکدین پیشازاین نیز در این زمینه فعال بوده است. در اکتبر ۲۰۲۳، این شرکت مجموعهای از ابزارهای مبتنیبر OpenAI را راهاندازی کرد و یک ماه بعد، ابزارهایی برای خواندن و نوشتن و نیز ابزارهایی برای کمک به نوشتن پروفایلها و تبلیغات استخدامی و صفحات شرکتها را به آن اضافه کرد.
علاوهبراین، Linkedin درمقایسهبا برخی از رقبای خود، انتظارات نسبتاً کمتری را باید برآورده کند. بازیگران بزرگ شبکههای اجتماعی مانند متا یا ایکس باتوجهبه افزایش علاقه به هوش مصنوعی مولد، خود را با درجات مختلفی از بحرانهای وجودی مواجه دیدهاند.
تککرانچ مینویسد لینکدین که بخشی از مایکروسافت است، علاوهبر تلاشهای درخورتوجه خود در حوزهی هوش مصنوعی، از سهام ۴۹ درصدی در OpenAI نیز بهرهمند است. درواقع، این سهم به Linkedin اجازه میدهد تا فشار نوآوری یا سرمایهگذاری روی نوآوران را از خود دور و روی چگونگی ساخت یا ادغام ابزارهای هوش مصنوعی برای مقاصد خاص خود تمرکز کند.
درادامه به برخی از قابلیتهای جدید لینکدین اشاره میکنیم:
فهرست مطالب
جستوجوی شغل و درخواست کار
روش جدیدی برای جستوجوی شغل با استفاده از جملات محاورهای دراختیار کاربران قرار گرفته است. بدیهی است که این روش همچنان براساس دادهها و موقعیتهای شغلی واقعی کار میکند؛ مثلاً یافتن شغل روزنامهنگاری در لندن با حداقل حقوق سالانهی ۱۰۰,۰۰۰ پوند. صرفنظر از اینکه این عبارت را به چه صورت بیان کنید، احتمالاً نتایج زیادی بههمراه نخواهد داشت.
پس از یافتن موقعیت شغلی مدنظر، میتوانید از قابلیت جدید برای تولید معرفینامه یا کاور لتر استفاده کنید. هوش مصنوعی رزومه و سایر سوابق کاریتان را بررسی میکند و به شما بازخورد میدهد.
شخصیسازی یادگیری
لینکدین همچنان بر پلتفرم آموزش ویدئویی خود تمرکز دارد و بهنظر میرسد در میان کاربرانی که به مهارتآموزی در حوزهی هوش مصنوعی نیاز دارند، با استقبال مطلوبی مواجه شده است. کوهن، مدیر محصول Linkedin، اعلام کرد که ترافیک دورههای مرتبط با هوش مصنوعی شامل مهارتهای فنی و غیرفنی مانند مقدمهای بر هوش مصنوعی مولد درمقایسهبا سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.
لینکدین با بهکارگیری هوش مصنوعی، الگوریتمهای جستوجوی خود را برای برآوردهسازی این علاقه تقویت میکند؛ اما این شرکت به روشی دیگر نیز با هوش مصنوعی محتوای خود را ارتقا میدهد.
برای مشترکان پریمیوم، لینکدین در حال آزمایش قابلیتی به نام «مشاورهی تخصصی با هوش مصنوعی» است. بهگفتهی Linkedin، این مربیان مبتنیبر هوش مصنوعی با تجزیهوتحلیل تجربیات افراد مشهوری مانند آلیشیا ریس، آنیل گوپتا، دکتر جما لی رابرتس و لیسا گیتس، پاسخهای شخصیسازیشدهای را بهعنوان «نقطهی شروع» به کاربران ارائه میدهند. این مربیان بهعنوان مربیان شخصی نیز در طول دورههای آموزشی لینکدین Learning دراختیار کاربران قرار خواهند گرفت.
بهبود تجربهی جستوجو
سومین حوزهی مهمی که لینکدین بهشدت روی آن تکیه میکند، «جستوجو» است. اگر تابهحال از Linkedin استفاده کرده باشید، بهخوبی میدانید که قابلیت جستوجوی این پلتفرم بهشدت نیازمند بهبود بوده است. جستوجو یکی از بخشهای تجربهی کاربری مهم در لینکدین محسوب میشود که با بیمهری مواجه شده است؛ بهخصوص باتوجهبه رشد درخورتوجه این پلتفرم در طول زمان.
لینکدین اعلام کرده است که در هفتههای آینده، جزئیات بیشتری از تجربهی جدید جستوجو ارائه خواهد داد؛ اما انتظار میرود شاهد جستوجوی محاورهای بیشتری بهعنوان جایگزینی سادهتر یا مکمل تجربهی جستوجوی فعلی باشیم. جستوجوی فعلی از کلمات کلیدی، فاصلهی شبکه، موقعیت جغرافیایی و پارامترهای دیگر استفاده میکند؛ اما هرگز حس ارائهی پاسخ کامل را به کاربر منتقل نمیکند.
علاوهبر ویژگیهای یادشده، لینکدین در حال گسترش دسترسی به Recruiter 2024 و افزودن ابزارهای بیشتر برای بازاریابان و معرفی صفحات پیشرفتهی پریمیوم شرکتها برای کسبوکارهای کوچک است.