شرکت Character AI قابلیت جدیدی به نام Character Calls معرفی کرده است که این امکان را به کاربران میدهد تا با شخصیتهای هوش مصنوعی بهصورت زنده صحبت کنند.
بهگزارش تکناک، ویژگی Character Calls تکمیلکنندهی قابلیت قبلی به نام Character Voice است که به کاربران اجازه میدهد تا صدای شخصیتهای مصنوعی خود را در گفتوگوهای یکبهیک بشنوند و تعامل با آنها را با انتخاب از میان صداهای ازپیشتعیینشده و سفارشی افزایش میدهد. این ویژگیها برای تضمین ثبات سرور و تجربهی کاربری مثبت ابتدا برای مشترکان c.ai+ دردسترس قرار میگیرد.
ویژگی Character Calls درحالحاضر از چندین زبان ازجمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، کرهای، ژاپنی و چینی پشتیبانی میکند. شرکت Character AI قبل از انتشار عمومی این قابلیت، آن را آزمایش کرده بود. در آن زمان، اعلام شد که بیش از ۳ میلیون نفر کاربر بیش از ۲۰ میلیون تماس برقرار کردهاند.
این شرکت خاطرنشان کرد که تماس با شخصیتهای هوش مصنوعی میتواند برای تمرین مهارتهای زبان و انجام مصاحبهی تمرینی یا افزودن آنها به گیمپلی بازیهای نقشآفرینی مفید باشد. کاربران میتوانند با یک ضربه روی دکمه، مستقیماً با یکی از شخصیتهای هوش مصنوعی ساخت کاربر تماس بگیرند. Character AI میگوید که این ویژگی برای ایجاد تجربهی تماس روان با تأخیر کم طراحی شده است.
شما میتوانید بهطور یکپارچه بین تماس و ارسال پیام متنی جابهجا شوید و با گزینهی «ضربه برای قطع صحبت» هوش مصنوعی را از صحبتکردن بازدارید. در اوایل ماه مارس، Character AI قابلیت Character Voice را معرفی کرد تا کاربران بتوانند صدای شخصیتها را در چتهای تکبهتک بشنوند. این شرکت میگوید با وجود قابلیتی که به کاربران اجازه میدهد تا صدای خود را بسازند، بیش از ۱ میلیون صدا در کتابخانهی برنامه وجود دارد.
قابلیت Character Voice جدید این شرکت در زمانی ارائه میشود که کاربران در ردیت دربارهی تغییر شخصیت شخصیتهایشان شکایت میکنند. این شرکت در پاسخ به این شکایتها به ۴۰۴ Media گفت که شرکت تغییر عمدهای ایجاد نکرده است؛ اما برخی از کاربران ممکن است بخشی از آزمایش بوده باشند؛ بههمیندلیل، متوجه تفاوتهای رفتاری در شخصیتها شده باشند.
در اوایل این هفته، The Information گزارش داد که گوگل در حال کار روی پلتفرم چتبوت سفارشی خود برای رقابت با Meta و Character AI است.