آیا اینترنت به حالت عادی باز می‌گردد؟

آیا اینترنت به حالت عادی باز می‌گردد؟

با گذشت ماه ها از اعمال برخی محدودیت های اینترنتی و فیلتر شدن چند شبکه های اجتماعی پرطرفدار ، رسانه ها به نمایندگی از افکار عمومی همچنان پیگیر سرنوشت و وضعیت آنها در ایران هستند.

به گزارش تکناک، در جدیدترین اظهار نظر سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نگاه دولت به بازگرداندن اینترنت به حالت عادی چیست،به همان پاسخ های بیان شده قبلی  بسنده کرد و گفت: این امر در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی است.

علی بهادری جهرمی البته به نکته ای امیدوارکننده اشاره کرد و گفت: اخیرا در حکم رییس جمهوری به دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی بر بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی با تکیه بر ارزش‌های دینی و اقتضائات این فضا توجه و تاکید شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: باید بحث اینترنت را از برخی پلتفرم‌ها تفکیک کنیم، در زمینه جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت ایران قابل دسترسی است و دعوت می‌کنم که به این رتبه‌ها توجه شود.

سخنگوی دولت  شروط ایران برای رفع فیلتر برخی شبکه های اجتماعی محبوب مانند واتساپ و اینستاگرام مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمینه برخی پلتفرم‌ها مثل همه کشورهای دنیا که فعال‌سازی دفترهایی از این پلتفرم‌ها و شرکت‌های خارجی را در کشور خود می‌خواهند، ما هم همین امر را خواستاریم تا پاسخگویی به نیازهای شهروندان و تامین حقوق آنان در این زمینه صورت گیرد.

به نظر می رسد رفع فیلتر شبکه های اجتماعی مورد اشاره تا زمانی که طرف های خارجی همراهی نکنند ادامه خواهد یافت و حداقل تا مدت ها باید استفاده بدون محدودیت از آنها را فراموش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.