اپل در تلاش است تا پیش از ساخت گوشی تاشو خود کنترل بیشتری بر فناوریهای مهم مانند شیشه فوقالعاده نازک (UTG) داشته باشد تا محصولی متفاوت عرضه کند.
بهگزارش تکناک، اپل قصد دارد قبل از ورود به بازار گوشی تاشو، با افزودن ویژگیهای فناوری منحصربهفرد، از رقبای خود متمایز شود. این شرکت که تابهامروز در بازار گوشیهای تاشو حضور نداشته است، بهدنبال ایجاد برتریهایی در محصولاتش است. بازار گوشیهای تاشو در چند سال گذشته با سرعتی چشمگیر پیشرفت کرده است و شرکتهای بزرگی مانند سامسونگ و هواوی سهم زیادی از آن را به خود اختصاص دادهاند.
فهرست مطالب
جایگاه رقبای اصلی در بازار گوشیهای تاشو
درحالیکه سامسونگ بهعنوان یکی از پیشتازان بازار گوشیهای تاشو و فلیپ، جایگاه برتر خود را تثبیت کرده، هواوی با معرفی گوشی میت XT توانست بازار را شگفتزده کند. این در حالی است که اپل در تلاش است با کنترل برخی جنبههای مهم این محصول، نوآوری و تفاوت چشمگیری در گوشیهای تاشوی آینده خود بهنمایش بگذارد.
تاخیر در عرضه گوشیهای تاشو اپل
پیشازاین، شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ دیسپلی، واحد تولیدنمایشگر شرکت سامسونگ الکترونیکس، قرار است پنلهای نمایشگر گوشیهای تاشو اپل را تأمین کند. حتی گزارشهایی مبنیبر احتمال عرضه اولین گوشی تاشو اپل با طراحی clamshell در سال ۲۰۲۶ وجود داشت. بااینحال، اپل بهدلیل مشکلات مربوط به چینخوردگی نمایشگر، تصمیم گرفت عرضه گوشی تاشو خود را تا سال ۲۰۲۷ بهتأخیر بیندازد. این شرکت بهدنبال آن است که پیش از عرضه این محصول جدید، مشکلات فنی مربوط به نمایشگرهای تاشو را بهطور کامل برطرف کند.
کنترل بیشتر بر اجزای اصلی گوشیهای تاشو
گزارشهای جدید حاکی از آن است که اپل بهدنبال کنترل بیشتر بر اجزای مهم گوشیهای تاشو است. یکی از این اجزا UTG (شیشه فوقالعاده نازک) است که نقش بسیار مهمی در نمایشگرهای تاشو ایفا میکند و درحالحاضر، سامسونگ دیسپلی فناوری آن را دراختیار دارد.
علاوهبر شیشه فوقالعاده نازک، اپل قصد دارد کنترل بیشتری روی Backplate، یکی دیگر از اجزای حیاتی گوشیهای تاشو، داشته باشد. این قطعه نقش مهمی در پشتیبانی از نمایشگر ایفا میکند و باید از مقاومت و دوام کافی برخوردار باشد تا عمر مفید دستگاه افزایش یابد.
دغدغههای اپل برای حفظ منحصربهفردبودن محصولات خود
نئوین مینویسد که یکی از نگرانیهای بزرگ اپل این است که وابستگی بیشازحد به تولیدکنندگان نمایشگر ممکن است به ازدسترفتن بخشی از ویژگیهای منحصربهفرد محصول منجر شود. اپل بهدنبال آن است که با کنترل بیشتر بر اجزای اصلی گوشی تاشو خود، محصولی با ویژگیهای منحصربهفرد و متفاوت از سایر رقبا به بازار عرضه کند. باتوجهبه اینکه این شرکت با تأخیری نسبتاً طولانی در ورود به بازار گوشیهای تاشو مواجه است، باید محصولی را به کاربران معرفی کند که قابلیتهایی فراتر از گوشیهای تاشو موجود در بازار داشته باشد.
ازآنجا انتظار میرود اپل در سال ۲۰۲۷ اولین گوشی تاشو خود را عرضه کند، کارشناسان صنعت فناوری منتظر هستند تا ببینند این شرکت چگونه با نوآوریهای خود، باردیگر توجه بازار و کاربران را به خود جلب خواهد کرد.