نسخه بازسازی شده بازی Silent Hill 2، که تاکنون مورد استقبال منتقدان و گیمرها قرار گرفته، در نسخه PC با مشکلاتی روبهرو شده است که برای بازیکنان حرفهای آشنا به نظر میرسد.
به گزارش تکناک، یکی از بزرگترین مشکلات، گیرکردنهای ناگهانی و افت فریم میباشد که تجربه بازی را تحت تأثیر قرار داده است. به تازگی تیم Digital Foundry، که در حوزه تحلیلهای فنی و گرافیکی بازیها فعالیت میکند، گزارشی جامع از وضعیت بصری نسخه PC این بازی منتشر کرده است.
در این گزارش، بهبودهای بصری و نقاط ضعف نسخه PC به طور کامل مورد بررسی قرار گرفتهاند. یکی از مهمترین بهبودها در این نسخه، پشتیبانی از Ray Tracing میباشد. این فناوری باعث ارتقای چشمگیر کیفیت گرافیکی و پویاتر شدن تصاویر شده است.
برخلاف نسخه PlayStation 5، کاربران PC با یک کلیک ساده میتوانند Ray Tracing را فعال کنند و با کمک فناوریهای ارتقای مقیاس نظیر NVIDIA DLSS، شاهد تفاوت قابل توجهی در کیفیت بصری بازی باشند.
با وجود این پیشرفتهای گرافیکی، بازی در برخی از صحنهها به مشکل برخورد کرده است. تیم Digital Foundry اشاره دارد که در صحنههای میانبر (cutscenes) و هنگام مشاهده اشیای پارچهای، نرخ فریم به 30 FPS کاهش پیدا میکند. این موضوع باعث میشود حرکت کلی و تجربه بازی بهشدت تحت تأثیر قرار گیرد و به نظر بسیار گیر و مشکلدار باشد.
همچنین پیادهسازی فناوری Lumen که بخشی از موتور Unreal Engine 5 میباشد، در این بازی به خوبی اجرا نشده و باعث شده است بافتهای چمن به صورت چشمکزن ظاهر شوند. بازتابها نیز دچار مشکلات مشابهی هستند.
با وجود این، مشکل اصلی نسخه PC این بازی، گیرکردن ناگهانی درون بازی میباشد، که با افت ناگهانی نرخ فریم در لحظات تصادفی بازی همراه است. این مشکل باعث میشود بازی برای بازیکنان تجربهای ناخوشایند باشد.
بر اساس تحلیلهای Digital Foundry، این مشکل ناشی از بارگذاری/تخلیه اشیاء در بازی است که باعث این گیرکردنها میشود. نکته قابل توجه این است که این موضوع نه تنها به بازی Silent Hill 2 محدود نیست، بلکه مشکل رایجی در بازیهایی است که از موتور Unreal Engine استفاده میکنند. حتی شرکت Epic Games نیز نتوانسته این مشکل را در بازی محبوب خود Fortnite برطرف کند.
این گزارش همچنین به برخی مشکلات کوچکتر نسخه PC اشاره میکند که اگرچه به اندازه مشکل اصلی نگرانکننده نیستند، اما هنوز هم برای بازیکنان قابل توجه هستند. برای مثال، بافتهای چمن و بازتابها همچنان به خوبی پردازش نشدهاند و مشکلات گرافیکی کوچکی را به وجود آوردهاند.
برخی کاربران تلاش کردهاند با استفاده از مادهای ساختهشده توسط جامعه گیمرها، برخی از مشکلات نسخه PC را حل کنند. اما این مادها تنها به مشکلات کوچکتر پرداخته است و برای مشکلات بزرگتر، همچنان نیاز به یک راهحل رسمی از سوی توسعهدهندگان بازی وجود دارد.
انتظار میرود تیم Bloober، که توسعهدهنده این بازی است، به زودی یک بهروزرسانی ارائه کند تا این مشکلات را حل نماید. هرچند برخی از کارشناسان معتقد هستند که مشکل اصلی به خود موتور Unreal Engine بازمیگردد و تنها Epic Games قادر خواهد بود آن را رفع کند.
با وجود این، بازیکنان باید منتظر بمانند و ببینند که آیا Bloober Team یا Epic Games این مشکلات را حل خواهند کرد یا خیر.
در نهایت، اگرچه نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 برای بسیاری از طرفداران نویدبخش یک تجربه نوستالژیک و بهبود یافته است، اما نسخه PC این بازی همچنان با چالشهای فنی مهمی مواجه میباشد که امکان دارد تجربه آن را برای بسیاری از بازیکنان تحت تأثیر قرار دهد.