پلتفرم طراحی آنلاین Canva به تازگی مجموعهای از ابزارهای جدید و قدرتمند هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده است.
به گزارش تکناک، این بهروزرسانیها شامل ابزارهای تولید متن و جلوههای ویدیویی، همچنین یک اپلیکیشن جدید و قدرتمندتر برای تبدیل متن به تصویر میشود.
این اپلیکیشن جدید با نام “Dream Lab” معرفی شده که به لطف خرید استارتآپ هوش مصنوعی مولد Leonardo.ai توسط Canva در اوایل سال جاری، توسعه یافته است.
اپلیکیشن Dream Lab از مدل Phoenix که توسط Leonardo توسعه یافته (و نباید با Adobe’s Firefly AI اشتباه گرفته شود) بهره میبرد و به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از توصیفات متنی، تصاویر را در سبکهای متنوعی مانند “3D render” و “Illustration” تولید کنند. این نوآوری، طراحی گرافیکی را برای همه آسانتر و جذابتر کرده است.
ورج مینویسد این در حالی است که Canva پیش از این هم دارای یک تولیدکننده تصویر مبتنی بر Stable Diffusion و چندین اپلیکیشن شخص ثالث دیگر بوده است.
با وجود این، Dream Lab به نظر میرسد که بهبودهای قابل توجهی از جمله توانایی تولید سبکهای عکاسی و تصاویر چند موضوعی را به پلتفرم اضافه کرده است.
همچنین این ابزار شامل یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه میدهد از یک تصویر موجود به عنوان مرجع استفاده کنند تا خروجی نهایی را بهتر کنترل نمایند. این قابلیت مشابه ابزار Reference Image در Photoshop است.

علاوه بر این، Canva به مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی گستردهتر خود با نام “Magic” نیز بهروزرسانیهایی اضافه کرده است. این بهروزرسانیها شامل بهبود دقت و افزودن دستورات تککلیکی برای تکمیل خودکار در ویژگی تولید متن Magic Write میباشد.
همچنین قابلیت Whiteboards اکنون از خلاصهسازی مبتنی بر هوش مصنوعی و استیکرهای واکنش زنده برای پروژههای تعاملی پشتیبانی میکند.
در بخش ویرایش ویدیو نیز ابزارهایی افزوده شدهاند که به صورت خودکار، کپشنها را تولید و جلوههای انیمیشن جدیدی را معرفی میکنند.
کاربران اکنون میتوانند نمودارها و گرافهای تعاملی را به ارائههای خود اضافه نمایند تا دادهها را به شکل بهتری بصریسازی کنند.
علاوه بر این، کتابخانه دارایی Canva نیز با اضافه شدن موسیقیهای جدید بدون حق کپیرایت و ویدیوهای سینمایی، به لطف قرارداد جدید با پلتفرم موسیقی Artlist گسترش یافته است.

در خبری دیگر، Canva اعلام کرده است که به دلیل گسترش خدمات و بهبودهایی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد به این پلتفرم اضافه کردهاند، قصد دارد قیمت اشتراک خود را برای برخی از مشتریان تجاری افزایش دهد.
این افزایش قیمت به منظور بازتاب «تجربه محصول گسترش یافته» صورت میگیرد. خرید Leonardo.AI به احتمال زیاد بخشی از برنامه سرمایهگذاری این شرکت بوده است، اما برخی از کاربران امکان دارد از اینکه برای بهبودهای جزئی و نه قابلیتهای جدید هوش مصنوعی هزینه بیشتری پرداخت میکنند، ناامید شوند.