متا بهتازگی اعلام کرده است که تعداد بازدیدها (Views) بهعنوان معیار اصلی موفقیت برای ریلزها، ویدئوها، پستها و استوریها در نظر گرفته خواهد شد.
بهگزارش تکناک، شرکت متا اعلام کرد که ازاینپس معیار بازدیدها (Views) بهعنوان شاخص اصلی برای ریلزها، ویدئوها، پستها و استوریها در فیسبوک استفاده خواهد شد. طبق اعلام متا، معیار جدید بازدیدها بهصورت یکسان برای تمام انواع محتوا در فیسبوک و اینستاگرام محاسبه میشود. این معیار نشاندهنده تعداد دفعاتی است که ریلز یا ویدئو پخش یا پست متنی یا تصویری روی صفحه کاربران نمایش داده شده است. این تغییر با معیارهای بهروزرسانیشده اینستاگرام همسو میشود و به سازندگان محتوا کمک میکند تا عملکرد محتوایشان را بهتر ارزیابی کنند.
به گزارش creators.facebook، یکی از ویژگیهای مهم معیار جدید این است که نمایشهای تکراری را نیز در نظر میگیرد؛ بنابراین، اگر یک کاربر چندین بار یک محتوا را مشاهده کند، هر بار بهعنوان یک نمایش ثبت میشود. این ویژگی اطلاعات بیشتری درباره جذابیت و میزان سرگرمکنندگی محتوای شما ارائه میدهد.
فهرست مطالب
تغییرات در فرمتهای مختلف محتوا
- ریلز و ویدئوها: معیار Plays به بازدیدها تغییر نام داده شده است؛ اما روش محاسبه آن تغییری نکرده است. همچنین، معیار جداگانه Replays حذف شده است
- استوریها و پستهای تصویری یا متنی: معیار بازدیدها جایگزین Impressions شده است. برای این نوع محتوا، تعداد دفعاتی که یک پست روی صفحه کاربران ظاهر میشود (شامل نمایشهای تکراری) محاسبه میشود. بهعنوان مثال، اگر یک کاربر سه بار در یک روز یک عکس را مشاهده کند، این بهعنوان سه بازدید ثبت خواهد شد.
بهروزرسانی در معیارهای ویدئویی
علاوهبر معیار جدید بازدیدها، متا معیارهای ویدئویی خود را نیز بهروزرسانی کرده است:
- Minutes Viewed و Average Minutes Viewed جایگزین Watch Time و Average Watch Time خواهند شد.
- Minutes Viewed زمان تماشای ویدئو را به نزدیکترین دقیقه گرد میکند؛ درحالیکه Watch Time مدتزمان مشاهده را بهصورت دقیق تا ثانیه محاسبه میکرد.
سایر معیارها ازجمله Reach ،3-second views ،1-minute views ،Reactions ،Comments و Shares بدون تغییر باقی میمانند.
دسترسی به تغییرات جدید
این تغییرات در چند هفته آینده در بخش Insights در متا Business Suite و Professional Dashboard مشاهدهکردنی خواهند بود. همچنین، معیار جدید Views برای تمامی فرمتهای تبلیغاتی در ابزارهای اندازهگیری تبلیغات در دسترس خواهد بود. این بهروزرسانیها بخشی از تلاشهای متا برای ارائه ابزارهای بهتر به سازندگان محتوا و تسهیل در تحلیل عملکرد محتوای آنهاست.