یوتیوب اشتراک ارزانتر Premium Lite را با قیمت ۷.۹۹ دلار در ماه در ایالات متحده عرضه کرد.
به گزارش تکناک، این اشتراک در مقایسه با YouTube Premium که ۱۳.۹۹ دلار قیمت دارد، گزینهای مقرونبهصرفهتر به حساب میآید و نمایش تبلیغات را در «بیشتر» ویدیوها، از جمله بازی، مد، زیبایی، اخبار و سایر محتواها حذف میکند. البته این سرویس شامل ویدیوهای موسیقی نمیشود و برای حذف تبلیغات از این محتواها، همچنان باید اشتراک استاندارد Premium تهیه شود، که علاوه بر حذف تبلیغات، امکان دانلود آفلاین و پخش در پسزمینه را نیز فراهم میکند.
اشتراک ارزانتر Premium Lite یوتیوب فقط برای حذف تبلیغات طراحی شده است و سایر امکانات YouTube Premium را شامل نمیشود. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران، پس از لغو اشتراک خود با حجم بالای تبلیغات در یوتیوب مواجه شدهاند، این طرح میتواند گزینهای مناسب برای کاهش تبلیغات در این پلتفرم باشد.

به نقل از ورج، یوتیوب در پست وبلاگی خود اعلام کرد: «در هفتههای آینده، اشتراک Premium Lite برای کاربران کشورهای تایلند، آلمان و استرالیا در دسترس قرار خواهد گرفت، که در حال حاضر در طرح آزمایشی قرار دارند.»
همچنین این شرکت اشاره کرد که تعداد کاربران YouTube Music و Premium، از جمله افرادی که از دوره آزمایشی استفاده میکنند، به بیش از ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. برنامه یوتیوب این است که در ادامه سال، Premium Lite را در کشورهای بیشتری عرضه کند.
این طرح از سال ۲۰۲۱ بهصورت آزمایشی در برخی بازارها ارائه شده و یوتیوب در تستهای اخیر تأیید کرده که کاربران همچنان ممکن است هنگام جستوجو و مرور محتوا، «تبلیغات غیرمزاحم» مشاهده کنند. همچنین تبلیغات ویدیویی در بخش موسیقی و Shorts همچنان نمایش داده خواهد شد. با وجود این، همچنان جای تعجب دارد که یوتیوب بستهای ترکیبی شامل YouTube TV و YouTube Premium ارائه نکرده است؛ موضوعی که به احتمال زیاد در آیندهای نهچندان دور محقق خواهد شد.