ادوبی اپلیکیشن موبایل فایرفلای را برای تولید محتوا در حال حرکت معرفی کرد. این اپلیکیشن به مدل تولید تصویر Image Model 4 مجهز است.
به گزارش تکناک، ادوبی در رویداد Adobe MAX لندن، نسخه جدیدی از پلتفرم فایرفلای را معرفی کرد. این نسخه با ترکیب ابزارهای مبتنیبر هوش مصنوعی برای تولید تصویر، ویدئو، صدا و گرافیک وکتور در پلتفرمی یکپارچه، امکانات گستردهتری برای تولیدکنندگان محتوا فراهم میکند.
براساس اعلام شرکت، نسخه جدید فایرفلای شامل مدلهای پیشرفتهتر و ویژگیهای خلاقانه بهبودیافته و گزینههای بیشتری برای تولید محتوا است. درحالیکه Firefly ابتدا بهعنوان ابزار تولید تصویر معرفی شده بود، اکنون به مجموعهای کامل از راهکارهای خلاقانه مبتنیبر هوش مصنوعی تبدیل شده است.

ادوبی در این رویداد اپلیکیشن موبایل فایرفلای را نیز برای دستگاههای iOS و اندروید معرفی کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان میدهد تا تصاویر و ویدئوهایی باکیفیت حرفهای را در هر زمان و مکانی تولید و با یکپارچگی کامل با Creative Cloud، پروژههای خود را از موبایل به دسکتاپ منتقل کنند.
یکی از بخشهای مهم این بهروزرسانی، معرفی مدل تصویری Firefly Image Model 4 بود که با وضوح و واقعگرایی بیشتر، برای تولید تصاویر باکیفیت مناسب است. همچنین، نسخه پیشرفتهتر آن با نام Image Model 4 Ultra برای رندرینگ فوتورئالیستی پرترههای انسانی و صحنههای پیچیده معرفی شد.


ادوبی اعلام کرد که مدل Image Model 4 برای طراحیهای سریع مانند آیکون و تصویرسازی مناسب است؛ درحالیکه Image Model 4 Ultra برای پروژههایی با نیاز به جزئیات زیاد و واقعگرایی طراحی شده است.
از دیگر تغییرات مهم در این بهروزرسانی، خارجشدن مدل ویدئویی فایرفلای از حالت بتا و بهبودهای چشمگیر درزمینه واقعگرایی، رندر متن و افکتهای بصری بود. کاربران سرویس پریمیوم پلتفرم فایرفلای ازاینپس بهصورت نامحدود به مدل ویدئویی دسترسی خواهند داشت.

به نقل از فونآرنا، ادوبی از ابزار جدید Text to Vector نیز برای تولید گرافیکهای وکتور از دستورهای متنی و ابزار Firefly Boards برای همکاری تیمی روی مودبوردها و استوریبوردها پردهبرداری کرد. در پاسخ به بازخورد کاربران، ادوبی امکان استفاده از مدلهای غیرادوبی مانند Google Imagen3 و OpenAI GPT را نیز به فایرفلای اضافه کرده و محتوای تولیدشده با این مدلها را با برچسب Content Credentials مشخص کرده است.

ادوبی در پایان بر تعهد خود به توسعه مسئولانه هوش مصنوعی تأکید و اعلام کرد که هدف این فناوری، حمایت از خلاقیت انسانی و حفاظت از حقوق تولیدکنندگان محتواست. ویژگیهای جدید فایرفلای هماکنون ازطریق مجموعه Creative Cloud برای کاربران در دسترس قرار گرفتهاند.