بر اساس آخرین آمار از سال ۱۴۰۳، در سالی که گذشت ۱۰ هزار و ۸۹۰ شکایت از شرکتهای بیمهای ثبت شده که ۶۱ درصد آن وارد بوده و بیمه دانا با ۲۰.۶ درصد بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است.
به گزارش تکناک به نقل از ایسنا، در سال ۱۴۰۳، سه شرکت بیمهای دانا، ایران و آرمان در جایگاه اول تا سوم بیشترین میزان شکایات بیمهای قرار گرفتند. ۲۲۴۳ شکایت در بیمه دانا ثبت شد که به ۱۹۲۴ فقره از آن رسیدگی شد و ۳۱۹ فقره دیگر در حال رسیدگی است و از این میان ۱۶۱۶ شکایت وارد بوده و ۳۰۸ شکایت نیز ناوراد اعلام شده است.
در جایگاه دوم بیمه ایران قرار دارد که ۱۲۶۳ شکایت از این شرکت ثبت شده که به ۱۲۱۰ فقره از آن رسیدگی شد و ۵۳ فقره در حال رسیدگی است و از این تعداد ۴۹۶ فقره شکایات وارد بوده و ۷۱۴ فقره نیر ناوارد اعلام شده است.
بیمه آرمان در جایگاه بعدی قرار دارد که در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۷۵ شکایات از ان شرکت ثبت شد که به ۹۵۲ فقره از آنها رسیدگی شد و ۱۲۳ فقره دیگر در حال رسیدگی است. با این حال ۷۸۵ فقره شکایت وارد بوده و ۱۶۷ فقره دیگر آن نیز ناوارد اعلام شده است.

سهم این شرکتها در صنعت بیمه چه قدر است؟
براساس آخرین آمار بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه کشور در سال ۱۴۰۳، سه شرکت فوق که بیشتری آمار شکایات بیمهای را به خود اختصاص دادند؛ سهمی ۳۳ درصدی از کل بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده که در این میان بیمه ایران سهمی ۲۳ درصدی، بیمه دانا سهمی ۹.۱ درصدی و بیمه آرمان تنها سهمی ۰.۴۹ درصدی را به خود اختصاص دادهاند.