استارتآپ سه میلیارد دلاری Runway که پیشتر با آوردن هوش مصنوعی مولد به هالیوود خبرساز شده بود، اکنون قصد دارد با ارائه ابزاری تعاملی، تجربه ساخت بازیهای ویدیویی با کمک هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم کند.
به گزارش تکناک، طبق گفته کریستوبال والنسوئلا، مدیرعامل Runway، نسخه ابتدایی این محصول فعلاً بسیار ساده و در حد یک رابط چت است، که از تولید متن و تصویر پشتیبانی میکند، اما او وعده داده است که امکان ساخت بازیهای کامل با استفاده از این پلتفرم تا پایان سال جاری فراهم خواهد شد.
همچنین والنسوئلا اعلام کرد که Runway در حال مذاکره با شرکتهای بازیسازی است تا هم فناوری خود را در اختیار آنها بگذارد و هم به دادههای آنها برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی دسترسی پیدا کند.

او در ادامه با اشاره به تجربه قبلی خود در هالیوود گفت که صنعت بازی اکنون دقیقاً در موقعیتی مشابه با سینما در ابتدای ورود هوش مصنوعی قرار دارد؛ ابتدا مقاومتهایی وجود داشت، اما به مرور زمان این فناوری در بخشهای بیشتری از فرایند تولید، جای خود را باز کرد.
به گفته او، سریال اخیر آمازون با عنوان House of David بخشی از مراحل تولید خود را با فناوری Runway انجام داده است و این شرکت اکنون با «تقریباً همه استودیوهای بزرگ» و «بیشتر شرکتهای حاضر در فهرست Fortune 100» همکاری دارد.

والنسوئلا بیان کرد: «اگر بتوانیم به یک استودیو کمک کنیم که فیلم خود را ۴۰ درصد سریعتر بسازد، به احتمال زیاد میتوانیم به سازندگان بازی هم کمک کنیم تا بازیهای خود را با سرعت بیشتری تولید کنند. آنها تازه متوجه قابلیتهای این فناوری شدهاند و به نظر من حتی سریعتر از استودیوهای سینمایی دو سال پیش در حال حرکت هستند.»
او در پایان این گفتوگو درباره شایعات اخیر پیرامون مذاکره با مارک زاکربرگ برای فروش Runway گفت: «فکر میکنم ما در موقعیتی مستقل با چالشهای فکری جالبتری روبهرو هستیم و فعلاً قصد داریم مستقل باقی بمانیم.»