شرکت گرامرلی (Grammarly) اعلام کرد که در راستای تبدیل شدن به یک پلتفرم جامع بهرهوری با محوریت هوش مصنوعی، اپلیکیشن محبوب ایمیل “Superhuman” را خریداری میکند.
به گزارش تکناک، اپلیکیشن ایمیل Superhuman در سالهای اخیر به دلیل طراحی مینیمال و عملکرد سریع خود، توجه بسیاری از کاربران حرفهای را جلب کرده است.
بر اساس این بیانیه، ایمیل از هماکنون پرکاربردترین حوزه استفاده از گرامرلی در میان کاربران حرفهای به حساب میآید. این شرکت بیان کرد که دستیار هوش مصنوعی آن هر هفته در ویرایش بیش از ۵۰ میلیون ایمیل در بیش از ۲۰ سرویسدهنده مختلف ایمیل مشارکت دارد. از این رو، خرید Superhuman میتواند بستری اختصاصی در اختیار گرامرلی قرار دهد تا قابلیتهای خود را به شکل مستقیمتر و جامعتری ارائه کند.
اما به نظر میرسد که هدف گرامرلی فراتر از داشتن یک اپلیکیشن ایمیل باشد. این شرکت اعلام کرده است که در حال گذار به یک پلتفرم بهرهوری برای اپلیکیشنها و «ایجنتهای هوش مصنوعی» است و میخواهد به شرکتی چندمحصولی با صدها ایجنت هوشمند و وظیفهمحور تبدیل شود.
شرکت گرامرلی در این باره گفته است: «ایمیل، محیطی ایدئال برای ارائه کمک چندایجنتی است، چرا که حرفهایها روزانه بیش از سه ساعت را در صندوق ورودی خود میگذرانند و ایمیل همچنان نقش اساسی در هر مجموعه بهرهوری ایفا میکند.»

به گفته این شرکت، پلتفرم آینده گرامرلی به کاربران امکان خواهد داد تا به صورت همزمان با چندین ایجنت تعامل داشته باشند — از جمله ایجنتهای ارتباطی، فروش، پشتیبانی و بازاریابی — که همگی در تدوین یک یادداشت مشتری با کاربر همکاری میکنند.
با وجود این، چالش اصلی پیش روی گرامرلی، تحقق این برنامهها و رقابت با غولهای هوش مصنوعی نظیر OpenAI و گوگل است، که آنها نیز اهداف مشابهی در حوزه ایجنتهای هوشمند دنبال میکنند.
گفتنی است که گرامرلی اواخر سال گذشته استارتآپ بهرهوری Coda را نیز خریداری کرده بود. پس از این خرید، «شیشیر مهروترا» همبنیانگذار و مدیرعامل Coda، مدیریت کل شرکت جدید تلفیقی را بر عهده گرفت.