شرکت فرانسوی یوبیسافت (Ubisoft) در جریان مجمع عمومی سالانه سهامداران خود، ساخت نسخه جدیدی از مجموعه پرطرفدار باز Ghost Recon را تأیید کرد.
به گزارش تکناک، این نخستین بازی مجموعه پس از وقفهای چندساله از زمان انتشار Breakpoint در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
Yves Guillemot، مدیرعامل یوبیسافت، در پاسخ به پرسشی درباره سابقه شرکت در توسعه بازیهای Live service، با اشاره به موفقیت Rainbow Six: Siege، به تبیین راهبرد آینده این شرکت پرداخت و گفت:
«علاوه بر بازی شاخصی که پیشتر به آن اشاره کردم، هدف ما این است که با ارتقای تجربههای کنونی و بهرهبرداری از عناوین آینده مانند The Division و Ghost Recon، حضور خود را در بازار رو به رشد بازیهای Live service گسترش دهیم.»
اگرچه Guillemot جزئیات بیشتری ارائه نداد، اما در ادامه نشست، Frédérick Duguet، مدیر مالی یوبیسافت نیز درباره نسخه جدید بازی Ghost Recon صحبت کرد، که در ارتباط با سرمایهگذاری شرکت چینی Tencent بود، که پیشتر ۲۵ درصد از سهام یک زیرمجموعه جدید یوبیسافت را خریداری کرده بود.

Duguet توضیح داد: «این سرمایهگذاری صرف توسعه برندهای بزرگ آینده خواهد شد. Ghost Recon یکی از نمونههای ما در حوزه بازیهای first-person shooter است.» او همچنین تصریح کرد که این منابع مالی برای تقویت بازیهای Live service فعلی نیز استفاده میشود و از The Crew و For Honor بهعنوان نمونه یاد کرد.
شایعات مربوط به نسخه جدید بازی Ghost Recon از سالها پیش مطرح بوده است. طبق برخی گزارشها، این بازی با نام رمز OVER از سال ۲۰۲۱ در استودیوی Ubisoft Paris در حال توسعه بوده است. اینکه آیا پروژه مورد نظر Guillemot همان است یا طرح متفاوتی میباشد، هنوز مشخص نیست.
با وجود اطلاعات محدود، اظهارات Guillemot بهروشنی نشان میدهد که نسخه بعدی Ghost Recon بهسمت مدل Live service خواهد رفت. این جهتگیری با توجه به موفقیت عناوینی مانند: Siege و The Division 2 قابل پیشبینی است. آخرین نسخه این مجموعه، یعنی Breakpoint، پس از عرضهای ناموفق، بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بهروزرسانیهای متعددی دریافت کرد تا کیفیت تجربه کاربران را ارتقا دهد؛ اگرچه تلاش ناموفق برای افزودن NFT به بازی، بار دیگر وجهه آن را آسیبپذیر کرد.
نکته دیگر، اشاره Duguet به این بود که بازی جدید «نوعی تجربه تیراندازی اولشخص» خواهد بود. نسخههای پیشین مانند Wildlands و Breakpoint بیشتر در سبک سومشخص با تمرکز بر تاکتیک و پوشش بودند؛ بنابراین ممکن است نسخه جدید بازی Ghost Recon به ریشههای خود در سبک شوتر تاکتیکی اولشخص بازگردد. هرچند ممکن است منظور Duguet از “first-person shooter” صرفاً اشاره کلی به بازیهای اکشن باشد.
یادآوری میشود که یوبیسافت پیشتر نیز تلاش کرده بود نسخهای Live service از Ghost Recon را با عنوان Ghost Recon: Frontline عرضه کند؛ بازی رایگانی در سبک battle royale که توسط Ubisoft Bucharest توسعه مییافت. اما این پروژه پس از واکنش منفی شدید کاربران، لغو شد. باید دید اینبار یوبیسافت چه رویکردی را در پیش میگیرد و از تجربههای گذشته چه درسهایی گرفته است.