شرکت دوج به طور رسمی سری جدید خودروهای عضلانی بنزینی خود را با معرفی مدلهای ۲۰۲۶ Charger Scat Pack تحت نام «سیکسپک» (Sixpack) رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، طراحی نسل جدید دوج چارجر در ابتدا برای آغاز دورهای تازه از خودروهای عضلانی برقی شکل گرفت تا ضمن ارائه قدرت و سرعت مورد نظر طرفداران، به سمت آیندهای کمانتشار حرکت کند. با وجود این، تجربه نشان داده است که بیشتر خریداران این سگمنت علاقه چندانی به نیروی الکتریکی ندارند. آمار فروش مدلهای برقی چارجر نسبت به نسخههای همی V8 قدیمی مانند Hellcat و Demon بسیار پایینتر بوده است.
به نظر میرسد که راهحل دوج برای ایجاد تعادل بین کاهش آلایندگی و حفظ هیجان رانندگی، استفاده از موتورهای توربوشارژ باشد. پیشرانه جدید Sixpack، یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ است، که نخستین بار در وانت Ram 1500 RHO بهعنوان جایگزین مدل TRX معرفی شد. این موتور در آن خودرو بازخورد مثبتی دریافت کرد و در برخی شرایط حتی عملکرد بهتری از V8 قدیمی داشت. با وجود این، خریداران وانتهای غیرپرفورمنس همچنان به موتور V8 علاقه نشان دادهاند، به همین دلیل رم قصد دارد موتور ۵.۷ لیتری همی را به مدل 1500 بازگرداند و دوج نیز این موتور را در شاسیبلند Durango عرضه خواهد کرد.




اما چارجر فعلاً بدون گزینه V8 عرضه میشود و نسخههای Sixpack تنها از موتور شش سیلندر توربوشارژ بهره میبرند. این مدلها مانند نسخه برقی، در دو نسخه دو در و چهار در به بازار خواهند آمد.
نسخههای ۲۰۲۶ دوج چارجر Sixpack در دو تیپ زیر عرضه میشوند:
- R/T با قدرت ۴۲۰ اسببخار (۳۰۹ کیلووات) و قیمت پیشنهادی کمتر از ۵۰ هزار دلار
- Scat Pack با قدرت ۵۵۰ اسببخار (۴۰۴.۵ کیلووات) و قیمت کمتر از ۵۵ هزار دلار

هر دو مدل خودروهای عضلانی بنزینی دوج نسبت به نسخه برقی ارزانتر هستند. در نسخه R/T از موتور ۳.۰ لیتری Hurricane با دو توربوشارژر استفاده شده است، که خروجی استاندارد (S.O.) دارد. در نسخه Scat Pack، همین موتور با تنظیمات فشار توربو بیشتر و بهبود گشتاور (H.O.) ارائه میشود و بیش از ۹۰ درصد گشتاور بین دور موتور ۳,۰۰۰ تا ۶,۰۰۰ rpm در دسترس خواهد بود. سیستم انتقال قدرت در هر دو مدل بهصورت چهارچرخ محرک است، اما امکان تغییر به حالت دیفرانسیل عقب نیز وجود دارد.
همچنین نسخه Scat Pack به سیستمهای Line Lock و Launch Control مجهز است. Line Lock امکان انجام برنآوت را تنها با فشردن یک دکمه فراهم میکند و Launch Control شتابگیری از حالت سکون را بهینه میسازد. نتیجه این ترکیب، ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۹ ثانیه و زمان ۱۲.۲ ثانیه برای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر است.

یکی از چالشهای نسخه برقی چارجر، فقدان صدای واقعی و حس فیزیکی موتور عضلانی بوده است. دوج در مدلهای Sixpack این مشکل را با نصب اگزوز فعال دوحالته با تنظیمات پرفورمنس برطرف کرده است تا صدای واقعی یک خودرو عضلانی ایجاد شود.
از نظر طراحی، تغییراتی مانند کاپوت جدید، جلوپنجره بزرگتر برای جریان هوای بیشتر و خروجیهای اگزوز گرد در عقب، ظاهر مدل بنزینی را از نسخه برقی متمایز میکند.
شرکت دوج اعلام کرده است که خودروهای عضلانی بنزینی جدید Charger Sixpack از اواخر ۲۰۲۵ وارد نمایندگیها خواهند شد و به عنوان مدل ۲۰۲۶ به فروش میرسند.