تبلیغات در ChatGPT ممکن است به واقعیت تبدیل شود و این شرکت انتظار دارد ازطریق فروش طرحهای اشتراکی ۱۲/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
به گزارش تکناک، OpenAI هنوز گزینه افزودن تبلیغات به ChatGPT را رد نکرده و همزمان مدل اشتراکی و افزایش درآمد ازطریق خریدهای توصیهشده کاربران، از دیگر مسیرهای درآمدی شرکت است. نیک تورلی در گفتوگو با برنامه Decoder توضیح داد:
محصولات دیگری هم توسعه خواهیم داد و این محصولات میتوانند ابعاد متفاوتی داشته باشند. شاید ChatGPT اصلاً محصولی مناسب برای تبلیغات نباشد؛ چون بهشدت به اهداف کاربران متعهد است؛ اما این بهمعنای آن نیست که در آینده محصولات دیگری توسعه نخواهیم داد.
او افزود:
به نظر من خوب است که گزینهها را حفظ کنیم؛ اما میخواهم تأکید کنم که مدل اشتراکی چقدر شگفتانگیز است و رشد سریعی دارد و فرصتهای بسیاری هنوز استفادهنشده باقی مانده است.
طبق گزارش بلومبرگ در ماه مارس، OpenAI انتظار دارد امسال ازطریق اشتراکها ۱۲/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند که بیش از سه برابر درآمد سالانه ۳/۷ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۲۴ است. بااینحال، شرکت یادشده همچنان بیشتر از درآمد خود هزینه میکند و انتظار ندارد تا سال ۲۰۲۹ به جریان نقدی مثبت برسد.
تورلی اعلام کرد که ChatGPT اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد و طبق جدیدترین آمار ماه آوریل، تعداد مشترکان پرداختی این سرویس ۲۰ میلیون نفر است. وی درباره کاربران رایگان گفت:
واقعاً این موضوع را بهعنوان ضعف نمیبینم. به نظر من، این مسیری است که میتوانیم روی آن سرمایهگذاری کنیم و خدمات متمایزی برای کسانی ارائه دهیم که به خرید طرح اشتراکی تمایل دارند.

به نقل از ورج، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، دیدگاههای متفاوتی درباره اضافهشدن تبلیغات به ChatGPT داشته است. سال گذشته، وی در گفتوگویی غیررسمی در دانشکده کسبوکار هاروارد گفت که ترکیب تبلیغات با هوش مصنوعی برایش تا حدی نگرانکننده است و آن را بهعنوان «آخرین گزینه» برای ChatGPT در نظر میگیرد.
بااینحال، در اولین قسمت پادکست OpenAI در ژوئن، آلتمن اظهار کرد که کاملاً مخالف تبلیغات در ChatGPT نیست. این مباحث درحالی مطرح میشوند که شرکت xAI برنامههای مشخصتری برای افزودن تبلیغات به پاسخهای گراک دارد.
OpenAI همچنین در تلاش است تا از خرید محصولات ازطریق توصیههای ChatGPT سهمی از درآمد کسب کند. تورلی گفت این هدفی است که فعالانه با برخی از فروشندگان در حال بررسیاش است و این پروژه «Commerce in ChatGPT» نام دارد. به گفته او، جلوگیری از تأثیر درآمدهای وابسته بر توصیههای محصول ChatGPT یکی از تمرکزهای اصلی OpenAI است. تورلی در پایان گفت:
تمام دموهایی که در این زمینه داریم، این موضوع را کاملاً روشن میکنند. جادوی ChatGPT این است که محصولات شما را بدون هیچ دخالتی و بهطور مستقل انتخاب میکند و این نکتهای است که باید حفظ شود.