حضور اپل در شبکه اجتماعی چینی RedNote همزمان با رونمایی آیفون ۱۷، نشاندهنده تمرکز تازه این برند بر تعامل مستقیم با کاربران آسیایی است.
به گزارش تکناک، شرکت اپل در آستانه معرفی نسل جدید محصولات خود، فعالیت در شبکههای اجتماعی چین را گسترش داده است. طبق اعلام South China Morning Post، اپل در آخرهفته گذشته حضور رسمی خود را در پلتفرم اجتماعی RedNote (Xiaohongshu) آغاز کرد.
این اقدام درست پیشاز برگزاری رویداد معرفی آیفون ۱۷ و دیگر محصولات جدید کوپرتینوییها صورت گرفته است. انتظار میرود در این مراسم مدلهای آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس بههمراه اپل واچ سری ۱۱ و اپل واچ اولترا ۳ و احتمالاً ایرپاد پرو ۳ عرفی شوند.

9to5mac مینویسد شبکه اجتماعی RedNote که بیش از یک دهه قدمت دارد، اوایل امسال و همزمان با ممنوعیت موقت تیکتاک در ایالات متحده آمریکا، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. این سرویس به کاربران چینی امکان میدهد تا بدون نیاز به پلتفرم جداگانه، محتوای خود را در سطح جهانی منتشر کنند. همچنین، RedNote از قابلیت Sign In with Apple و شمارههای بینالمللی پشتیبانی میکند. این ویژگیها شبکه اجتماعی یادشده را از بسیاری از شبکههای اجتماعی دیگر متمایز کرده است.
طبق گزارشها، حساب رسمی اپل در RedNote تنها در چند روز توانسته است بیش از ۲۰۰ هزار نفر دنبالکننده جذب کند. برخلاف برخی از شبکههای اجتماعی دیگر ازجمله X، اپل در این شبکه اجتماعی بهطور فعال پست منتشر کرده است.
گفتنی است که اپل پیشتر نیز در چین با راهاندازی حساب رسمی در ویبو و صفحه اختصاصی برای تیم کوک فعالیت رسانهای کرده است.