شرکت تیونینگ کیوانی از مدل جدید هیولای ۲ رونمایی کرده است که نسخه تیونینگشده و کاملاً متفاوت از رولز رویس کولینان سری ۲ به حساب میآید و در دبی معرفی شده است.
به گزارش تکناک، این تیونر آلمانی که پیشتر با پروژههای بحثبرانگیزی مانند نسخه تکساخت G Edition بر پایه فراری پوروسانگوئه نام خود را بر سر زبانها انداخت، این بار به سراغ یکی از نمادهای بیبدیل دنیای لوکسگرایی یعنی رولز رویس کولینان سری ۲ رفته است. نتیجه این تلاش، هیولای ۲ نام گرفته که بر پایه نسخه فیسلیفتشده این شاسیبلند لوکس بریتانیایی ساخته شده است. طراحی بیرونی خودرو با وجود تغییرات چشمگیر و رنگآمیزی خاص، برخلاف برخی پروژههای پیشین کیوانی، حالتی اغراقآمیز و ناموزون ندارد و همچنان شکوه و اصالت خود را حفظ کرده است.




شرکت کیوانی در بخش ظاهری، خودرو را به فلاپهای گلگیر جدید مجهز کرده، که باعث افزایش قابل توجه عرض بدنه شده است. چهرهای عضلانی و پرابهت با نصب رکابهای جانبی بازطراحیشده، سپر جلوی جدید، اسپویلر زیرین، دیفیوزر چهارپره در عقب و کاهش ارتفاع، تکمیل شده است. در قسمت عقب نیز تغییرات بیشتری به چشم میخورد؛ دو اسپویلر بزرگ، چراغ ترمز اضافه شبیه خودروهای مسابقهای در وسط دیفیوزر و خروجیهای اگزوز عمودی با طراحی مستطیلشکل، نمایی کاملاً متفاوت ایجاد کردهاند. رینگهای دیسکی بزرگ و خاص با این پروژه بهخوبی هماهنگ شدهاند و حضور تزئینات فیبرکربنی در کنار رنگ مشکی براق بدنه و نوار باریک آبیرنگ، بر جذابیت ظاهری هیولای ۲ افزودهاند.
اگر به داخل کابین نگاهی بیندازیم، شگفتیها بیشتر نمایان میشود. فضای داخلی با چرم آبی روشن به طور کامل پوشانده شده است؛ از صندلیها گرفته تا رودریها، داشبورد، غربیلک فرمان و حتی بخشهای کوچکتر، همگی با این رنگ خاص، جلوهای متفاوت یافتهاند. کفپوشهای جدید، تزئینات ویژه داخلی و تریمهای رنگی منحصربهفرد، فضایی لوکس و در عین حال خاص ایجاد کردهاند که بهسختی میتوان مشابه آن را در دیگر شاسیبلندهای لوکس یافت. ترکیب این رنگآمیزی جسورانه با ظرافتهای طراحی کیوانی، هیولای ۲ را به مدلی متمایز در میان دیگر خودروهای تیونینگشده تبدیل کرده است.




شرکت کیوانی از نظر فنی، اشارهای به تغییرات عمده نکرده است و به نظر میرسد که موتور خودرو بدون تغییر باقی مانده است. این شاسیبلند همچنان از پیشرانه قدرتمند V12 با حجم ۶.۷۵ لیتر و دو توربوشارژر بهره میبرد که در نسخه استاندارد، ۵۶۲ اسببخار قدرت تولید میکند و این رقم در مدل Black Badge به ۵۹۲ اسببخار میرسد. گشتاور این موتور در نسخه قویتر به ۹۰۰ نیوتنمتر میرسد و توانایی شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود چهار ثانیه دارد، که رقمی خیرهکننده برای یک شاسیبلند لوکس و سنگینوزن است.
هیولای ۲ در دبی امارات مستقر است و طبق گفته کیوانی به احتمال زیاد این پروژه به سفارش یکی از مشتریان ثروتمند منطقه ساخته شده است. چنین پروژههایی نشان میدهند که رولز رویس در دست تیونرهای جسوری مانند کیوانی، میتواند از قالب یک شاسیبلند فوقلوکس سنتی فراتر برود و به یک اثر هنری مدرن با جسارت طراحی تبدیل شود.
اکنون این پرسش مطرح میشود که آیا چنین ترکیبی از لوکسگرایی، قدرت و جسارت طراحی میتواند نظر شما را جلب کند؟ و اگر پول هیچگاه دغدغه شما نباشد، آیا حاضر هستید رولز رویس کولینان سری ۲ را در قالب هیولای ۲ در گاراژ خود داشته باشید؟