با قابلیت Home to Car سامسونگ، کاربران میتوانند وضعیت خودروهای کیا و هیوندای و جنسیس را بررسی و عملکردهای مهم را از خانه مدیریت کنند.
به گزارش تکناک، سامسونگ بهزودی به کاربران اپلیکیشن SmartThings امکان میدهد تا خودروهای خود را روشن و درهای خانه هوشمندشان را قفل کنند و کارهای بیشتری را مستقیماً از طریق اپ انجام دهند. اوایل سال جاری، سامسونگ اعلام کرد که با Hyundai Motor Group وارد همکاری شده است تا قابلیت جدید مرتبط با خودرو را به پلتفرم خانه هوشمند خود، SmartThings، اضافه کند. در آن زمان، مشخص نبود این قابلیت چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ اما اکنون به نظر میرسد سامسونگ آماده عرضه آن است.
اندروید اتوریتی مینویسد که سامسونگ با انتشار بیانیهای اعلام کرد که سرانجام قابلیت Home to Car را راهاندازی میکند. این قابلیت به کاربران SmartThings اجازه میدهد تا وضعیت خودرو خود را ازطریق اپلیکیشن بررسی و عملکردهایی مانند سیستم تهویه و قفل درها و روشنکردن موتور را کنترل کنند. همچنین، کاربران میتوانند روالهای خودکار تنظیم کنند؛ مانند روشنشدن موتور و فعالشدن سیستم تهویه هنگام قفلکردن در خانه هوشمند.

به گزارش سامسونگ، این قابلیت ابتدا در کرهجنوبی در دسترس قرار خواهد گرفت و سپس کشورهای دیگر آن را دریافت خواهند کرد. ازآنجاکه این همکاری بین سامسونگ و Hyundai Motor Group انجام شده است، Home to Car برای خودروهای متصل هیوندای و کیا و جنسیس طراحی شده است.
کاربران خودروهای کیا و هیوندای به سیستم اطلاعات و سرگرمی منتشرشده پساز نوامبر ۲۰۲۲۲ و اشتراک BlueLink یا KIA Connect نیاز دارند؛ درحالیکه کاربران جنسیس به سیستم اطلاعات و سرگرمی منتشرشده پساز اکتبر ۲۰۲۳ و اشتراک سرویس Genesis Connected نیاز خواهند داشت.
همزمان با راهاندازی Home to Car، سامسونگ قابلیت جدید دیگری به نام SmartThings Safe را معرفی کرده است. این قابلیت بهشکل دکمهای در اپلیکیشن SmartThings ارائه میشود و کاربران میتوانند آن را به صفحه اصلی تلفن خود اضافه کنند. با لمس این دکمه، موقعیت مکانی GPS کاربر و درخواست کمک ازطریق اعلان فوری (Push Notification) برای اعضای تعیینشده ارسال میشود. این اطلاعات سپس روی تلفنهمراه، تبلت، تلویزیون و یخچالهای Family Hub مشاهدهکردنی خواهند بود.



سامسونگ افزوده است قابلیت Home Life که اوایل سال جاری معرفی شده بود، بهروزرسانی شده است و اکنون میتواند پیشنهادهایی برای روالهای خودکار ارائه دهد. علاوهبر این، کاربران SmartThings میتوانند اطلاعات دستگاههای خود را به وبسایت سامسونگ متصل کنند تا درخواست خدمات یا تعمیرات ثبت کنند. اپلیکیشن SmartThings نیز به کاربران امکان میدهد تا اطلاعات وضعیت دستگاه تشخیص دادهشده و تاریخچه تعمیرات گذشته را بررسی کنند. این بهروزرسانی ابتدا در کرهجنوبی و استرالیا و سپس در بازارهای دیگر در دسترس خواهد بود.