پساز سالها، تغییر لوگو گوگل بهصورت گرادیانی اعمال شد تا هویت بصری شرکت و تکامل آن در عصر هوش مصنوعی بازتاب یابد.
به گزارش تکناک، گوگل امروز با انتشار بیانیهای رسماً اعلام کرد که لوگو نمادین «G» خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ بازطراحی کرده است. این تغییر که با افزودن گرادیان (طیف رنگی) به چهار رنگ معروف گوگل همراه است، با هدف انعکاس بصری تکامل این شرکت در عصر هوش مصنوعی صورت گرفته است.
هرچند این تغییر امروز بهطور رسمی تأیید شد، ماههاست که بهتدریج در حال اجراست. کاربران برای اولین بار متوجه این لوگو جدید در اپلیکیشن گوگل برای سیستمعامل iOS شدند و مدت کوتاهی پساز آن، نسخه اندروید نیز این تغییر را دریافت کرد. سپس، این لوگو گرادیانی در فاوآیکون (favicon) وبسایت google.com ظاهر شد که نشانهای از بازطراحی گستردهتر بود. گوگل در بیانیه خود تأکید کرده است که این بهروزرسانی «تمام هویت گوگل را نمایندگی و تکامل این شرکت در عصر هوش مصنوعی را بهصورت بصری منعکس میکند.

به نقل از اندروید پلیس، با وجود اهمیت این تغییر، بسیاری آن را بهاندازه بازطراحی بزرگ سال ۲۰۱۵ چشمگیر نمیدانند. در آن زمان، گوگل با تغییری بنیادین از فونت سریف (Serif) به فونت جدید سنس-سریف (Sans-Serif)، هویت بصری خود را متحول کرد و با انتشار ویدئویی کامل، تاریخچه و تحول محصولات خود را به نمایش گذاشت. در مقابل، تغییر فعلی بهدلیل شباهت زیاد به لوگو قبلی، کمتر جلب توجه کرده است.

بااینحال، لوگو جدید پیشاز اعلام رسمی نیز در بخشهای مختلفی از اکوسیستم گوگل مشهود بود. بهعنوان مثال، نوار جستوجوی گوگل در «پیکسل لانچر» و ویجت جستوجو در صفحه اصلی گوشیهای اندرویدی، مدتی است که از این طرح گرادیانی استفاده میکنند. همچنین، این لوگو از ماه ژوئن در صفحه آغازین اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای (Gemini) و سایر بخشهای آن به کار گرفته شده بود.

گوگل اعلام کرده است که روند بهروزرسانی و تغییر این لوگو در سایر محصولات و خدماتش را در آینده ادامه خواهد داد. بنابراین، کاربران باید منتظر باشند تا این هویت بصری جدید را بهتدریج در تمام پلتفرمهای گوگل مشاهده کنند.