رسیدن به سرزمینهای دور ماینکرفت نهتنها رکوردی طولانی، بلکه نمادی از تعهد و صبر و همراهی هزاران بیننده در جریان استریم زنده بود.
به گزارش تکناک، پساز سفری حماسی که بیش از ۱۴ سال به طول انجامید، استریمر و یوتیوبری با نام Kurtjmac سرانجام به یکی از نقاط افسانهای در تاریخ بازیهای ویدئویی رسید: «سرزمینهای دور» (Far Lands) در لبه نقشه بازی ماینکرفت. این دستاورد کمنظیر که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود، با پیمودن مسافتی معادل ۱۲٬۵۰۰ کیلومتر مجازی و بدون استفاده از هیچگونه تقلب یا میانبر ثبت شد و پایانی بر مجموعه ویدئویی مشهور او با نام «سرزمینهای دور یا نابودی» (Far Lands or Bust) بود.
«سرزمینهای دور» باگ گرافیکی در نسخههای قدیمیتر ماینکرفت بود که در لبه نقشه (حدود ۱۲/۵ میلیون بلوک از نقطه شروع) ظاهر میشد و دیواری عمودی و ناهموار از زمین ایجاد میکرد. Kurtjmac این سفر را در سال ۲۰۱۱ روی نسخه بتای ۱/۷/۳ بازی آغاز کرد؛ آخرین نسخهای که این باگ در آن وجود داشت.
او درحالیکه میتوانست با استفاده از تقلب یا ابزارهای دیگر بهسرعت به مقصد برسد، تصمیم گرفت این مسیر را قدمبهقدم طی کند و از خود سفر لذت ببرد. او تمام این مسیر را در قالب استریمهای زنده در توییچ و ویدئوهایی در یوتیوب مستند کرد و همزمان با آن، رویدادهایی برای جمعآوری کمکهای مالی برای مؤسسههای خیریه مختلف برگزار میکرد.

سرانجام، در ساعت پنجم و دقیقه سی و چهارم آخرین استریم خود، Kurtjmac به مقصد نهایی رسید. پساز نزدیک به ۱۴ سال پیادهروی مجازی، او ساختار عمودی و عجیب «سرزمینهای دور» را در افق مشاهده کرد؛ لحظهای که هزاران نفر از بینندگانش بهصورت زنده شاهد آن بودند.
در این لحظه تاریخی، او به بینندگان خود گفت:
شاید اولین کسانی نباشیم که به «سرزمینهای دور» رسیدهایم؛ اما به نظر من، قطعاً اولین کسانی هستیم که جامعهای شگفتانگیز و سخاوتمند را با خود همراه کردهایم. من هیچ بخشی از آن را تغییر نمیدادم یا زودتر به اینجا نمیرسیدم و از همه شما برای حضور در اینجا بسیار سپاسگزارم.
تامزهاردور مینویسد که برای درک بهتر این دستاورد، باید دانست که هر بلوک در ماینکرفت معادل یک متر است. این یعنی Kurtjmac مسافتی نزدیک به ۱۲٬۵۰۰ کیلومتر را پیموده است؛ فاصلهای که تقریباً برابر با مسافت بین شهر نیویورک تا کیپتاون در آفریقایجنوبی است.
اگرچه این سفر بیش از ۱۴ سال طول کشید، او در کنار این پروژه، به زندگی عادی و انجام بازیهای دیگر نیز مشغول بود. بااینحال، استقامت و تعهد پروژه او را به نمادی از این ایده تبدیل کرده است که گاهی این سفر است که اهمیت دارد، نه مقصد.