فهرست مطالب
نیسان پاترول ۲۰۲۵ پس از سالها غیبت به ایران بازمیگردد. شاسیبلندی لوکس و محبوب ژاپنی که این بار با طراحی مدرن، کابینی مجهز و پیشرانههای جدید V6 عرضه شده است. اما به دلیل تعرفههای سنگین واردات و نرخ ارز، با قیمتی نجومی وارد بازار کشور خواهد شد. پس از ۱۴ سال غیبت، نسل جدید نیسان پاترول ۲۰۲۵ بار دیگر به بازار ایران بازمیگردد؛ خودرویی که همواره نمادی از قدرت، دوام و اصالت در میان شاسیبلندهای لوکس بوده است.
به گزارش تکناک، نسل هفتم پاترول ابتدا در ابوظبی رونمایی شد و حالا با ظاهری مدرن، فناوریهای نو و پیشرانهای متفاوت آماده ورود دوباره به خیابانهای ایران است.
01
از 03طراحی مدرن و هویت کلاسیک نیسان پاترول ۲۰۲۵
پاترول جدید همچنان ظاهر عضلانی و مستحکم خود را حفظ کرده، اما با جزئیات طراحی مدرنتری همراه است. جلوپنجره بزرگ کرومی، چراغهای باریک LED، خطوط تیز و چرخهای بزرگ، چهرهای جسور و امروزی به آن دادهاند. نیسان تلاش کرده تا ضمن حفظ اصالت مدلهای قدیمی، سلیقه مشتریان جوانتر را نیز جلب کند.
در گامی بزرگ برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، نیسان پاترول ۲۰۲۵ دیگر با موتور V8 عرضه نمیشود. در عوض، دو پیشرانه جدید V6 جایگزین آن شدهاند: یک نمونه ۳.۵ لیتری توربوشارژ دوقلو و یک نسخه ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی با توان ۳۱۶ اسببخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتنمتر. هر دو با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هماهنگ شدهاند تا ضمن بهبود شتاب، قابلیت آفرود سنتی پاترول حفظ شود.
02
از 03کابین لوکس با فناوریهای نوین پاترول جدید
فضای داخلی پاترول ۲۰۲۵ کاملاً بازطراحی شده است. صندلیهای چرمی ممتاز، داشبورد جدید و نمایشگر بزرگتر جلوهای مدرن و لوکس به کابین دادهاند. سیستم چندرسانهای بهروز، ارگونومی بهبودیافته و امکانات رفاهی پیشرفته، حس رانندگی در یک SUV ممتاز را به سرنشینان منتقل میکند.

03
از 03قیمت نجومی نیسان پاترول ۲۰۲۵ در بازار ایران
در بازار جهانی، قیمت نسخه آمریکایی پاترول (آرمادا) بین ۵۹ تا ۶۰ هزار دلار است. با در نظر گرفتن نرخ ارز وارداتی (۷۲ هزار تومان) و تعرفه سنگین ۱۶۵ درصدی برای موتورهای بالای ۳ لیتر، قیمت پایه آن در ایران حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان برآورد میشود.
پس از افزودن هزینههای گمرک، بیمه و سود واردکننده، بهای نهایی به حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید؛ رقمی که آن را در کنار تویوتا لندکروزر ۲۰۲۵ به یکی از گرانترین شاسیبلندهای وارداتی سال ۱۴۰۴ تبدیل میکند.
بازگشت پاترول، بیش از آنکه صرفاً یک عرضه خودروی جدید باشد، نوعی احیای یک نماد ژاپنی در بازار لوکس ایران بهشمار میرود.


















داداش داری مطلب مینویسی حداقل قیمت هارو واقعی بنویس. نسخه پایه این خودرو ۶۵ هزار دلار با احتساب هزینه گمرک و سود وارد کننده (۱۶۵ درصد+هزینه شماره گذاری و محیط زیست+سود واردکننده) ۱۶ میلیارد میشه نه ۱۲.۵ میلیارد. اگه نسخه فول باشه حدودا ۲۵ میلیارد
مبارکه ب ا فقرا هست دیگه نه به به