شیائومی یکی از بهترین هفتههای خود را در بازار چین پشت سر گذاشت. در هفته طلایی روز ملی چین (از 29 سپتامبر تا 5 اکتبر)، این شرکت توانست با پشت سر گذاشتن اپل، به پرفروشترین برند گوشی هوشمند در چین تبدیل شود و 21.2 درصد از سهم بازار را با کمک سری شیائومی 17بهدست آورد.
به گزارش تکناک، بر اساس آمار فروش داخلی، پنج برند برتر گوشی هوشمند در طول این تعطیلات شیائومی، اپل، ویوو، اوپو و هواوی را شامل می شد. اپل با سهم 16.3 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و ویوو نیز با 15.9 درصد در رتبهی سوم ایستاد.
رئیس شیائومی، لو ویبینگ، بهتازگی اعلام کرد که مجموع فروش سریهای مختلف شیائومی تنها چند روز پس از عرضه، از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است. این رقم حدود 20 درصد بیشتر از نسل قبلی در بازه زمانی مشابه است.
بخش عمده این موفقیت به مدلهای پرو نسبت داده میشود. به گزارش بلاگر مشهور حوزه فناوری، دیجیتال چت استیشن، فروش ترکیبی مدلهای 17 پرومکس و 17 پرو تاکنون از 800 هزار دستگاه فراتر رفته است.

در همین حال، مدل استاندارد شیائومی 17 نتوانسته به اندازه نسخههای پیشرفتهتر خود محبوب شود. گزارشها حاکی از آن است که فروش این مدل حدود 194 هزار دستگاه بوده است.
یکی از ویژگیهای شاخصی که فروش مدلهای پرو را افزایش داده، بدون تردید نمایشگر پشتی است. لو ویبینگ اعلام کرده که شیائومی برای توسعه این سیستم دو نمایشگره سرمایهگذاری سنگینی انجام داده و هزینه تحقیق و توسعه آن به حدود یک میلیارد یوان رسیده است. او همچنین اشاره کرده که هرچند رقبا ممکن است بخواهند این ایده را تقلید کنند، اما کمتر شرکتی حاضر است چنین هزینهای بپردازد.
در حالی که این گوشیها در بازار چین با موفقیت چشمگیری روبهرو شدهاند، عرضه جهانی آنها تا سال آینده انجام نخواهد شد. با این حال، انتظار میرود مدل شیائومی 17 پرو همچنان بهصورت انحصاری در بازار چین باقی بماند.