بخش Shorts در اپلیکیشن CNN محتوای ویدئویی کوتاه را در مرکز تجربه کاربری قرار داده است تا رقابتی جدی با پلتفرمهایی همچون تیکتاک آغاز شود.
به گزارش تکناک بخش فناوری، شبکه تلویزیونی CNN در اقدامی تازه برای نوسازی تجربه کاربری، صفحه اصلی اپلیکیشن خود را بازطراحی و بخشی جدید به نام Shorts را معرفی کرده است. این بخش ویژه ویدئوهای کوتاه است و کاربران میتوانند مانند پلتفرمهایی همچون تیکتاک یا ریلز اینستاگرام با حرکت انگشت در میان کلیپهای خبری جابهجا شوند.
پیشتر، اپلیکیشن CNN در زبانه Watch ویدئوهای کوتاه را نمایش میداد؛ اما اکنون این محتوا به مرکز توجه در صفحه اصلی منتقل شده است. در بخش جدید Shorts، علاوهبر ویدئوهای عمودی تازهمنتشرشده، کلیپهایی قرار میگیرد که بهصورت اختصاصی برای این بخش تولید شدهاند. این تغییر نشاندهنده تلاش شبکه سیانان برای انطباق با الگوی مصرف رسانهای جدید کاربران است که بیشازپیش به ویدئوهای کوتاه و محتوای موبایلمحور گرایش دارند.
اقدام CNN بخشی از برنامه گستردهتر این شبکه برای بازسازی جایگاه خود در بازار رسانه است؛ بازاری که با کاهش بیننده و افت تلویزیون خطی روبهروست. این شبکه خبری در ماههای اخیر با ایجاد دیوار پرداخت برای بخشی از مقالات خود و راهاندازی دومین سرویس استریم در ماه گذشته، مسیر تازهای را در فضای دیجیتال دنبال میکند.

علاوهبر این، CNN برای جذب نسل جوانتر و کاربران شبکههای اجتماعی پروژهای جدید با عنوان «CNN Creators» را راهاندازی کرده است. مدیریت این پروژه برعهده اندرو پاتر، تهیهکننده سابق Vice است و هدف آن تولید ویدئوهایی با لحن غیررسمیتر و روایت محورتر برای پلتفرمهای اجتماعی است. همچنین، این شبکه هفته گذشته برای نخستینبار «پارتی تماشای شب انتخابات» ویژه مشترکان برگزار کرد تا ارتباط مستقیمتری با مخاطبان خود برقرار کند.
ورج مینویسد که با وجود تمرکز تازه بر ویدئوهای کوتاه، کاربران مجبور نخواهند بود در هر بار بازکردن اپلیکیشن وارد بخش Shorts شوند. CNN همزمان زبانهای جدید با عنوان Top News اضافه کرده است که بهصورت پیشفرض نمایش داده میشود و ترکیبی از خبرهای متنی و ویدئویی را در اختیار کاربران قرار میدهد. کاربران میتوانند با لمس زبانهها در بالای صفحه، بین بخش ویدئویی و متنی جابهجا شوند.
تمامی ویدئوهای بخش Shorts را بهرایگان میتوان مشاهده کرد. این تغییرات تازه گامی دیگر از CNN برای نزدیکشدن به سبک مصرف رسانهای کاربران نسل جدید محسوب میشود.

















