در حالی که چالش ساخت پرامپتهای دقیق برای چتباتها و مولدهای هوش مصنوعی به حدی رسیده که برخی استارتآپها به استخدام «مهندسان پرامپت» روی آوردهاند، شرکت Hero، یک استارتآپ نوپا در زمینه بهرهوری، راهحلی جدید و انقلابی را معرفی کرده است.
به گزارش تکناک، این شرکت که توسط کارمندان سابق متا تأسیس شده، امروز از یک SDK (کیت توسعه نرمافزار) جدید تکمیل خودکار هوش مصنوعی رونمایی کرد که قادر است دستورات هوش مصنوعی را بر اساس زمینه، به صورت هوشمند برای کاربران تکمیل کند.
این SDK، که در حال حاضر به صورت “فقط با دعوت” (Invite-Only) در دسترس توسعهدهندگان قرار گرفته است، به آنها امکان میدهد تا این فناوری را در برنامههای خود ادغام کنند. ساهارش ودی، مهندس Hero که روی این قابلیت کار کرده است، توضیح میدهد که معمولاً برای دستیابی به نتایج دلخواه از یک برنامه هوش مصنوعی، به تعاملات رفت و برگشتی زیادی نیاز است. اما با تکمیل خودکار، کاربران میتوانند با پرامپتهای کمتر – حتی فقط یک پرامپت – به نتایج مورد نظر برسند.
برد کاوالک، همبنیانگذار Hero، در گفتوگو با TechCrunch توضیح داد که این شرکت از مجموعهای از مدلها برای پیشبینی ورودیهای بعدی کاربر در یک پرامپت استفاده میکند. به عنوان مثال:
- در رزرو پرواز: اگر کاربر عبارت “رزرو پرواز” را تایپ کند، SDK تکمیل خودکار بلافاصله فیلدهایی مانند “مقصد”، “مبدا”، “تاریخ”، “زمان”، “شرکت هواپیمایی” و “تاریخ بازگشت” را پیشنهاد داده و شروع به پر کردن میکند. کاربر میتواند در هر نقطه متوقف شده و پرسوجو را ارسال کند.
- در مولدهای تصویر یا ویدیو: این قابلیت میتواند در مورد پارامترهای مختلفی مانند شیء، سبک، مکان، منظره و زاویه دوربین به کاربر کمک کند. این رویکرد شبیه به ویژگی جدید Adobe برای ایجاد موسیقی متن با برنامه Firefly است که به کاربر اجازه میدهد کلمات کلیدی را در بخشهای مختلف یک پرامپت (مانند حالت، سبک و هدف) وارد کند.

کاوالک تأکید میکند که “با تکمیل خودکار هوش مصنوعی، ما تمام ورودیهای لازم برای تکمیل یک عمل را به جلو میکشیم و آن را ۱۰ برابر سریعتر به پایان میرسانیم، زیرا تعاملات رفت و برگشتی کمتری درگیر هستند.” او افزود که این فناوری “مجموعهای کاملاً جدید از موارد استفاده را، از سفر تا تجارت، و از تبلیغات تا پشتیبانی مشتری، باز میکند.”
علاوه بر سرعت بخشیدن به تجربه کاربری، این رویکرد به دلیل درگیر بودن پیامهای کمتر، به شرکتهایی که در مقیاس بزرگ فعالیت میکنند، کمک میکند تا در هزینههای سرور صرفهجویی کنند.
کاوالک و سونگ دبلیو. لی، همبنیانگذار Hero، ایده ساخت این فناوری را بر اساس تجربه خود در کار بر روی قابلیتهای واقعیت افزوده در متا به دست آوردند. آنها دریافتند که عینکهای واقعیت افزوده محدودیتهایی در اندازه صفحه نمایش دارند، بنابراین رابط کاربری برای پرامپتها باید ساده باشد – مانند افزودن پارامترها به یک پرسوجو.
به نقل از تککرانچ، استارتآپ Hero، که سال گذشته ۴ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرد، اکنون ۳ میلیون دلار سرمایه اضافی را به رهبری Forerunner Ventures تأمین کرده است. کاوالک اعلام کرد که Hero در ماههای آینده، بسته به رشد برنامه و SDK، قصد دارد یک دور بزرگتر تأمین سرمایه انجام دهد.
Hero در حال آزمایش نسخهای از این فناوری در برنامه خود است که به کاربران کمک میکند تا از طریق پرامپتهای تکمیل خودکار، زمانی را برای یک جلسه یا ملاقات با یک دوست پیدا کنند. این قابلیت قرار است در چند ماه آینده برای کاربران منتشر شود. این شرکت همچنین با Koah Labs، یک استارتآپ فناوری تبلیغات، در حال مذاکره برای ساخت تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی است که در آن برندها میتوانند در پیشنهادات تکمیل خودکار ظاهر شوند. این گامهای نویدبخش نشان از آیندهای دارد که در آن تعامل با هوش مصنوعی بسیار شهودیتر و کارآمدتر از گذشته خواهد بود.

















