شرکت بریتانیایی Langen نسخه نهایی و آماده تولید موتورسیکلت Lightspeed را معرفی کرده است.
به گزارش سرویس فناوری تکناک،این موتورسیکلت قرار است نخستین حضور عمومی خود را در نمایشگاه Motorcycle Live در مرکز NEC Birmingham تجربه کند. این رویداد از ۱۵ تا ۲۳ نوامبر برگزار میشود و معرفی نسخه تولیدی Lightspeed یکی از مهمترین بخشهای آن خواهد بود. قرار است تحویل نخستین سفارشها از میانه سال آینده آغاز شود و قیمت پایه روی عدد ۴۴۴۰۰ پوند قرار بگیرد.
کریستوفر رَتکلیف بنیانگذار و مدیرعامل Langen اعلام کرد Lightspeed از روز نخست بخشی از مسیر شکلگیری برند بوده است. او توضیح داد این مدل بر پایه تجربه حاصل از Two Stroke ساخته شده و قدرت بیشتر و بُرد بالاتر و پالایش فنی دقیقتری ارائه میکند. او تأکید کرد هویت احساسی محصولات Langen در این مدل نیز حفظ شده است.

مدل Lightspeed نخستینبار در سال ۲۰۲۳ به شکل نمونه پیشتولید نمایش داده شد. نسخه نهایی اکنون آماده تولید عمومی است. امکان ثبت سفارش از همین حالا فراهم شده و مشتریان با پرداخت بیعانه هزار پوند نام خود را در فهرست قرار میدهند. تولید این مدل به ۱۸۵ دستگاه محدود خواهد بود. برنامه صادرات نیز از ژانویه ۲۰۲۷ آغاز میشود و بازارهایی مانند آمریکا در اولویت قرار دارند.


پیشرانه این مدل یک موتور V-twin خنکشونده با مایع و حجم ۱۱۹۰ سیسی است. توسعه این موتور را Rotax انجام داده و ساخت آن در Buell صورت گرفته است. سامانه الکترونیکی اختصاصی Langen مدیریت موتور و امکانات کمکی را انجام میدهد. این سامانه شامل traction control و cruise و launch control و wheelie control است. تمام این بخشها از طریق یک داشبورد CNC با نمایشگر لمسی TFT کنترل میشود.

وزن خشک موتورسیکلت ۱۸۵ کیلوگرم اعلام شده است. بدنه فیبرکربنی گسترده و باک ۱۹ لیتری بخش جلوی آن را تشکیل میدهد. توان خروجی ۱۸۲٫۵ اسببخار در ۱۰۶۰۰ دور عنوان شده است. گشتاور نیز ۱۰۱٫۸ پوند-فوت در ۸۲۰۰ دور ثبت شده است.
این ارقام باعث میشود Lightspeed برای رقبای شناختهشدهای مانند Ducati Diavel V4 تهدیدی جدی باشد. مدل دیاول قدرت ۱۶۵٫۷ اسببخار و گشتاور ۹۳ پوند-فوت ارائه میدهد و در مقایسه با Lightspeed در سطح پایینتری قرار میگیرد.

پیشرانه این موتورسیکلت با یک گیربکس ششسرعته و کلاچ slipper همراه شده است. شاسی فولادی لولهای با ساختار space frame بدنه را تشکیل میدهد. طراحی trellis swingarm باعث میشود چرخ عقب آلومینیومی CNC با مقطع ۲۴۰ به شکل قابل توجهی دیده شود.
ارتفاع زین ۷۹۰ میلیمتر است. سامانه تعلیق در جلو و عقب از نوع Öhlins است. دوشاخهای جلویی ۴۸ میلیمتری FGRT 301 امکان تنظیم دمپینگ فشاری و بازگشت را فراهم میکنند. در عقب نیز دو کمکفنر ۳۶ میلیمتری STX با قابلیت تنظیم کامل قرار دارد.
بیشتر بخوانید:دوکاتی نسل تازه موتورسیکلت های Hypermotard را معرفی کرد + تصویر
ترمزگیری در هر دو انتها با سامانه ABS انجام میشود. شرکت Hel Performance مجموعه ترمز را تأمین کرده و دیسکها ساخت EBC هستند. در جلو دو دیسک ۳۲۰ میلیمتری با کالیپرهای چهارپیستونه نصب شده است. در عقب نیز یک دیسک مجهز به کالیپر دوپیستونه دیده میشود.

















