پیشرفت هوش مصنوعی در شخصیتهای بازی میتواند فشار اسکریپتنویسی را کاهش و به نویسندگان فرصت دهد روی روایتهای عمیقتر تمرکز کنند.
به گزارش سرویس اخبار بازی و سرگرمی تکناک، استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take‑Two Interactive، در تازهترین حضور خود در برنامه صبحگاهی Squawk Box شبکه CNBC گفت که در آینده شخصیتهای بازی احتمالاً با استفاده از هوش مصنوعی و برپایه فیلمنامههای نوشتهشده انسان آموزش داده میشوند تا بتوانند گفتوگوهایی طبیعیتر با بازیکنان داشته باشند؛ برخلاف تعاملات ازپیشتعریفشدهای که سازندگان هنگام طراحی بازی پیشبینی کردهاند.
زلنیک توضیح داد:
در گذشته مجبور بودیم تکتک کنشهای شخصیتها را اسکریپتنویسی کنیم و ازآنجاکه بازی تعاملی است، حجم این اسکریپتها بسیار زیاد بود. همیشه به نویسندگان حرفهای و بخش زیادی از اسکریپت نیاز خواهیم داشت؛ اما حالا شخصیتها میتوانند با همان فیلمنامههای بهترین نویسندگان آموزش ببینند و تعاملاتی طبیعیتر ارائه کنند. من این اتفاق را در آینده میبینم.
زلنیک پیشاز این نیز از سختیهای بیشتر در توسعه بازیهای AAA صحبت کرده بود که با کمک هوش مصنوعی میتوان بخشی از این مشکلات را مدیریت کرد. حال این پرسش مطرح است که آیا چنین قابلیتی میتواند یکی از ویژگیهای مهم Grand Theft Auto VI باشد که یک سال تا انتشار آن باقی مانده است؛ البته اگر تأخیری رخ ندهد؟ تنها دو روز پیش شایعهای منتشر شد که از وجود قابلیتهای «بسیار جاهطلبانه» در این بازی خبر میداد؛ ویژگیهایی که ممکن است تا دههها بیرقیب باقی بمانند.

صرفنظر از اینکه GTA VI چنین قابلیتی داشته باشد یا نه، فناوری آن همین حالا وجود دارد. سیستمهایی مانند NVIDIA ACE و Inworld AI چنین امکانی را ارائه میکنند که شخصیتهای بازی بتوانند بسته به اطلاعات و آگاهی خود، به مکالمات طبیعی پاسخ دهند.
اظهارنظر زلنیک در زمانی مطرح شده است که استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی با بحثهای زیادی همراه است. از Black Ops 7 بهدلیل استفاده از داراییهای تولیدشده با هوش مصنوعی انتقادهای بسیاری شد. ARC Raiders نیز بهدلیل استفاده از صدای تولیدشده با AI برای NPCها با واکنش منفی روبهرو شد. سازندگان بازی موفق Dispatch هم به GamesIndustry گفتند:
اگر از مسیر هوش مصنوعی بروید، چیزهایی خواهید شنید که قبلاً شنیدهاید. واقعیت این است که هوش مصنوعی بیشتر شبیه راهحل تولیدی است تا خلاقانه. شاید اگر خودتان خلاق نباشید، آن را خلاقانه بدانید.
به نقل از Wccftech، زلنیک در پاسخ به CNBC به موضوع دیگری اشاره کرد: استفاده از فناوری برای ایجاد کارآمدی در توسعه و بازاریابی. او تأکید کرد این کار بهمعنای کاهش نیرو نیست؛ بلکه روشی است برای حذف وظایف تکراری و وقتگیر تا کارکنان بتوانند روی کارهای جالبتر و خلاقانه تمرکز کنند. این دیدگاه با موضع بسیاری از چهرههای دیگر صنعت، از هیدئو کوجیما تا ریکارد پیلوسو، همسو است.
















