قابلیت بازبینی یوتیوب به کاربران امکان میدهد تا نگاهی جامع به ویدئوهای سال گذشته و کانالها و موضوعات محبوب خود بیندازند.
به گزارش سرویس شبکههای اجتماعی تکناک، یوتیوب از قابلیتی جدید و جذاب به نام «بازبینی» (Playback) پردهبرداری کرد که به کاربران اجازه میدهد تا نگاهی جامع به فعالیتهای ویدئویی خود در سال گذشته بیندازند. این ویژگی در قالب حداکثر ۱۲ کارت گرافیکی، آمار دقیقی از برترین کانالها و موضوعات دلخواه و تغییر سلیقه کاربران در طول زمان را به نمایش میگذارد.
قابلیت بازبینی یوتیوب شباهت انکارناپذیری به تجربه موفق «رپد» (Wrapped) اسپاتیفای دارد که در سالهای اخیر، سرویسهای دیگری مانند اپل موزیک و آمازون موزیک نیز از آن الگوبرداری کردهاند. جذابترین بخش این شباهت اختصاص یک نوع شخصیت (Personality Type) به کاربران براساس عادات تماشایشان است؛ شخصیتهایی مانند «ماجراجو» و «مهارتساز» و «روح خلاق» که مشابه انواع شخصیتهای شنیداری اسپاتیفای هستند.
انتشار قابلیت بازبینی از امروز برای کاربران در آمریکا آغاز شده است و در این هفته در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران میتوانند ویژگی یادشده را هم در نسخه دسکتاپ و هم در اپلیکیشن موبایل یوتیوب، با کلیک روی دکمه اختصاصی در صفحه اصلی یا ازطریق تب «شما» (You) پیدا کنند.

ورج مینویسد یوتیوب تأکید کرده است که این ویژگی جدید جایگزین «بازبینی» مخصوص یوتیوب موزیک نخواهد شد. کاربرانی که از اپلیکیشن یوتیوب موزیک استفاده میکنند، همچنان خلاصهای جداگانه از برترین هنرمندها و آهنگها و پادکستهای خود را در همان اپلیکیشن دریافت خواهند کرد؛ اگرچه بخشی از آمارهای موسیقی در «بازبینی» اصلی یوتیوب نیز گنجانده شده است.
همزمان با معرفی قابلیت بازبینی، یوتیوب آماری از محبوبترین محتواها در میان کاربران آمریکایی را نیز منتشر کرد. براساس این آمار، «مستربیست» (MrBeast) همچنان جایگاه خود را بهعنوان برترین تولیدکننده محتوا حفظ کرده است و پادکست «تجربه جو روگن» (The Joe Rogan Experience) در صدر فهرست پادکستها قرار دارد. نکته جالب محبوبیت کمتر موسیقی متن انیمه «شکارچیان شیاطین» در بخش ویدئوهای کوتاه (Shorts) در مقایسه با تسلط کامل آن بر چارت کلی برترین آهنگها بود.

















