اسپاتیفای اعلام کرد Wrapped 2025 با جذب بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در نخستین ۲۴ ساعت و با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل، ۵۰۰ میلیون اشتراکگذاری و بهبودهای فنی و اجتماعی شامل مقایسه دادهها و قابلیت چندنفره زنده به رکوردشکنترین و کاملترین نسخه این تجربه سالانه تبدیل شده است.
به گزارش سرویس موبایل تکناک، اسپاتیفای اعلام کرد که نسخه ۲۰۲۵ ویژگی سالانه Wrapped خود، بزرگترین نسخهای است که تاکنون منتشر شده است. این سرویس استریم گزارش داد که Wrapped 2025 در اولین روز انتشار خود بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال جذب کرده است، که این رقم ۱۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.
نسخه ۲۰۲۴ Wrapped، که با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شده بود، با انتقادات زیادی مواجه شد و برای رسیدن به ۲۰۰ میلیون کاربر به ۶۲ ساعت زمان نیاز داشت. اما امسال، این دستاورد تنها در ۲۴ ساعت تحقق یافت.
اسپاتیفای در بیانیهای توضیح داد که کاربران فعال به کسانی اطلاق میشوند که حداقل یکی از استوریهای موجود در تجربه Wrapped را مشاهده کردهاند. علاوه بر این، آمارها نشان میدهد که Wrapped امسال بیش از ۵۰۰ میلیون بار به اشتراک گذاشته شده است که این رقم افزایش ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. این اشتراکگذاریها شامل به اشتراکگذاریهای داخلی در اپلیکیشن، اسکرینشاتها و دانلودها میشود.
بازارهای مهمی مانند ایالات متحده، هند، اندونزی، ژاپن، کلمبیا و تایلند بیشترین تأثیر را در افزایش این آمارها داشتهاند و نقش زیادی در موفقیت Wrapped 2025 ایفا کردهاند.

نسخه Wrapped 2024 با انتقاداتی مواجه شد چرا که بسیاری از کاربران از نبود آمار دقیق و تمرکز زیاد برگنجاندن پادکستهای هوش مصنوعی به جای سایر داستانهای دادهای خلاقانه انتقاد کرده بودند.
در واکنش به این بازخوردها، اسپاتیفای برای نسخه امسال تغییرات زیادی ایجاد کرد. این شرکت ویژگیهای جدیدی را به Wrapped اضافه کرده و تجربه دادهها را عمیقتر و جذابتر کرده است. برخلاف سال گذشته که در آن از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربهای مصرفکنندهمحور استفاده شد، امسال اسپاتیفای از هوش مصنوعی تنها در پشت صحنه استفاده کرده و تجربهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاربران در نظر نگرفت.
به نقل از تککرانچ، امسال اسپاتیفای بیشتر بر ارتباط کاربران با یکدیگر تمرکز کرده است. ویژگیهایی مانند مقایسه «سن شنیداری» کاربران و امکان مشاهده و مقایسه دستهبندیهای مختلف در Wrapped فراهم شده است. علاوه بر این، اولین ویژگی چندنفره زنده اسپاتیفای به نام «Wrapped Party» معرفی شد که به کاربران این امکان را میدهد تا بهصورت لحظهای آمار و دادهها را با یکدیگر مقایسه کنند.
این تغییرات و بهروزرسانیها نشان میدهد که اسپاتیفای در تلاش است تا Wrapped را به یک تجربه اجتماعی و تعاملی برای کاربران تبدیل کند، بهویژه در این سال که رقابتهای سختی در بازار خدمات استریم موسیقی وجود دارد.

















