طبق گزارش مینگچی کو، تحلیلگر شناختهشده اپل، مدلهای پایه آیفون ۱۸ با ۹ گیگابایت DRAM در بهار ۲۰۲۷ وارد بازار خواهند شد.
به گزارش سرویس موبایل و تبلت تکناک، کو بیان کرد که تراشه A20 که اپل برای این دستگاهها در نظر گرفته است، از پیکربندی ۱.۵ گیگابایت × ۶ دای استفاده میکند، که در مجموع ۹ گیگابایت رم را ارائه میدهد. این در حالی است که مدلهای رده پایین آیفون ۱۷ از پیکربندی ۲ گیگابایت × ۴ دای بهره میبرند.

منظور کو از مدلهای رده پایین، احتمالا آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e است؛ دستگاههایی که شایعه شده است حوالی مارس یا آوریل ۲۰۲۷ معرفی میشوند. اپل قصد دارد مدلهای آیفون ۱۸ پرو، پرو مکس و آیفون تاشو را پاییز امسال معرفی کند. انتظار میرود این مدلهای ردهبالا مانند آیفون ۱۷ پروی فعلی با ۱۲ گیگابایت رم (۱.۵ گیگابایت × ۸ دای) عرضه شوند.
مرتبط: آیفون ۱۸ پرو با بدنه ضخیمتر و دوربین ارتقایافته
بر اساس گزارش مک رومرز، افزایش رم در مدلهای آیفون ۱۸ با هدف اطمینان از عملکرد مناسب در پردازشهای مرتبط با هوش مصنوعی و پشتیبانی کامل از تمام قابلیتهای Apple Intelligence در iOS 27 انجام میشود.
شرکت اپل روز گذشته قیمت محصولات مک و آیپد را افزایش داد، اما قیمت آیفون ۱۷ تغییری نکرد. انتظار میرود اپل هنگام عرضه مدلهای جدید پرو قیمتها را افزایش دهد و با توجه به اینکه حتی آیپدهای رده پایین و مکبوک نئو نیز گرانتر شدهاند، احتمال زیادی وجود دارد که آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e نیز از این افزایش قیمت بینصیب نمانند.

















