جدیدترین بروز رسانی های سرفیس مایکروسافت به بازار عرضه شد

تکناک -مایکرو سافت سه عضو خانواده سرفیس را به روز کرده است: سرفیس استودیو، سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ.

سال گذشته تقریباً در همین زمان، مایکروسافت از بزرگترین به روز رسانی سرفیس رونمایی کرد تا برای نسخه جدید ویندوز آماده شود. این بار، این شرکت سه عضو خانواده سرفیس را به نام های سرفیس استودیو، سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ را بروز کرده است.

به گزارش تکناک، همانطور که در سال 2016 زمانی که اولین مدل سرفیس استودیو عرضه شد، امسال نیز مایکروسافت سرفیس استودیو 2+ را “همه کاره ترین محصولش در بازار” توصیف می کند.
صفحه نمایش لمسی 28 اینچی PixelSense کامپیوتر با وضوح 4500 در 3000 پیکسل با پشتیبانی از Dolby Vision و طیف رنگی DCI-P3 که می تواند که با استفاده از لولاهای Zero Gravity در دو طرف می توان آن را تا ارتفاع مناسب بالا یا پایین آورد.، فوراً جلب توجه می کند.

تکناک مایکروسافت سرفیس
بخش اعظمی از اجزا در پایه محصور شده است. به لطف تراشه نسل یازدهم Core i7-11370H اینتل تا 50 درصد سریعتر از نسل قبلی خود در بخش پردازش و پنج برابر قدرتمندتر از نسخه اصلی 2016 است. با توجه به اینکه اینتل پردازنده‌های Core نسل سیزدهم خود را در ماه گذشته عرضه کرد و تراشه‌های نسل دوازدهم تقریباً در همه جا وجود دارند، استفاده از نسل 11 پردازنده در این دستگاه توسط مایکروسافت تا حدودی غافلگیرکننده (و ناامیدکننده) است.


اگرچه عملکرد گرافیکی به شکل یک پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت رم ویدیو بهتر است،. سیستم از 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD، به‌علاوه محافظت با هسته ایمن TPM 2.0 برای حفاظت داده‌های حساس پشتیبانی میکند.
در جاهای دیگر، یک وب‌کم 1080p و نیز میکروفون های دوگانه برای چت ویدیویی وجود دارد . گزینه های اتصال خارجی برای دستگاه درگاه های اتصال شامل پورت‌های USB-C/Thunderbolt 4 و USB Type-A، شبکه اترنت گیگابیتی، بلوتوث 5.1 و وای‌فای 6 است. رایانه شخصی همچنین از بلندگوهای Dolby Atmos را برای پخش صدای فراگیر و جک هدفون 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون استفاده می کند.

بعدی تبلت لپ تاپ هیبریدی سرفیس پرو 9 با پوشش آلومینیومی است. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی 13 اینچی PixelSense با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل و به روز رسانی پویا تا 120 هرتز است.مایکروسافت گزینه‌های پردازنده نسل دوازدهم Core i5/i7 را برای این مدل (با استفاده از کاربران تجاری با طعم‌های با مشخصات بالاتر) با گرافیک یکپارچه Iris Xe انتخاب کرده است، اگرچه می‌توان آن را با پردازنده مایکروسافت SQ 3 با پشتیبانی از 5G ارائه شده توسط Qualcomm Snapdragon و سازگار با چیپ های گرافیک Adreno انتخاب کرد.

مدل 5G با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، در حالی که مدل غیر 5G به 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی می رسد. باز هم، حفاظت از داده های TPM 2.0 درجه سازمانی در این مدل گنجانده شده است. نسخه قبلی دارای باتری 15.5 ساعته است، در حالی که مدل جدید می تواند تا 19 ساعت در استفاده معمولی کار کند.

مشخصات معمول شامل یک وب‌کم HD در جلو و یک دوربین 10 مگاپیکسلی پشتی، دو درگاه USB-C (اگرچه 5G باید به نسخه 3.2 بسنده کند در حالی که دیگری دارای نسخه 4.0 است)، بلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6E. ، اکنون کاربران و علاوه بر اینکه می‌توانند برنامه‌ها را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند می‌توانند از فروشگاه برنامه‌های آمازون نیز استفاده کنند.

تکناک سرفیس مایکروسافت
دستگاه آخری که رونمایی شد سرفیس لپ‌تاپ 5 مجهز به مغزهای پردازشگر نسل دوازدهم Core i5/17 و گرافیک Iris Xe، با پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، و تراشه TPM 2.0 مقیمی است که داده‌ها را ایمن نگه می‌دارد.

می توان آن را با صفحه نمایش 13.5 اینچی PixelSense با وضوح 2256 در 1504 یا مدل 15 اینچی با رزولوشن 2496 در 1664 پیکسل، هر دو با پشتیبانی از Dolby Vision IQ سفارش داد. یک وب‌کم 720p برای Face ID و چت‌های ویدیویی، همراه با میکروفون‌های میدان دور دوگانه نیز در لیست مشخصات این دستگاه وجود دارد.


این مدل دارای یک پورت USB-C/Thunderbolt 4 به اضافه یک USB 3.1 Type-A است، بلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6 نیز وجود دارد و صدا از طریق بلندگوهای Dolby Atmos یا جک هدفون 3.5 میلی‌متری پخش می‌شود. مایکروسافت ادعا می کند که تا 18 ساعت استفاده از هر بار شارژ می شود، اگرچه زمان واقعی به احتمال زیاد کمتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.