تاثیر امیدبخش نوعی داروی آسم برای مقابله با چاقی و دیابت

تکناک-محققان یک متابولیت را یافته که چربی نوع بد در بدن را به نوع خوب تبدیل می‌کند . این متابولیت امید به روشهای جدید برای درمان چاقی افزایش می‌دهد.

با برررسی های جدید داروی های آسم یک متابولیت کشف شد که  می تواند چربی بد را به چربی خوب تبدیل می کند

به گزارش تک ناک، درک عمیق ما از انواع مختلف چربی در بدن راه های جدیدی را برای دستکاری بالقوه فرآیندهای متابولیک برای نتایج بهتر سلامتی ارائه می دهد و تحقیقات جدید بر روی یک داروی موجود آسم مسیر نویدبخش جدیدی را باز کرده است.

محققان یک متابولیت جدید را یافته اند که چربی نوع بد در بدن را به نوع مطلوب‌تری تبدیل می‌کند . این متابولیت امید به درمان‌های جدید برای چاقی با حداقل عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.

این مطالعه جدید که در Scripps Research انجام شد، بر تفاوت بین چربی سفید و چربی قهوه‌ای در بدن انسان و فرآیندهای متابولیکی که یک نوع چربی را به دیگری ارتقا می‌دهد، متمرکز است. سلول‌های چربی سفید انرژی اضافی را دربرامدگی شکم و پهلوها ذخیره می‌کنند، در حالی که سلول‌های چربی قهوه‌ای انرژی ذخیره‌شده را برای تولید گرما می‌سوزاند و به رفع عدم تعادل متابولیک که می‌تواند منجر به شرایطی مانند چاقی و دیابت شود کمک می‌کنند.

تکناکمحققان یک متابولیت را یافته که چربی نوع بد در بدن را به نوع خوب تبدیل می‌کند . این متابولیت امید به روشهای جدید برای درمان چاقی افزایش می‌دهد.
تجویز زافیرلوکاست، یک داروی تایید شده برای آسم، باعث تشکیل چربی قهوه ای می شود.

ما می بینیم که دانشمندان به درمان های بالقوه ای دست پیدا می کنند که تشکیل چربی قهوه ای را در مقابل چربی سفید ترویج می کند، یا حتی یکی را مانند یک «سوئیچ چربی» به دیگری تبدیل می کند. برای تیم تحقیقاتی اسکریپس، این پیگیری آنها را به بررسی کاتالوگی از ترکیبات دارویی موجود که قبلا برای ایمنی انسان آزمایش شده بود، سوق داد.
روش‌های غربالگری پیشرفته آنها را به یک داروی آسم تایید شده توسط FDA به نام zafirlukast سوق داد.

آزمایش های کشت سلولی نشان داد که زافیرلوکاست می تواند سلول های چربی پیش ساز را به سلول های چربی عمدتا قهوه ای تبدیل کند و همچنین سلول های چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کند. با این حال، مشکل این بود که زفیرلوکاست زمانی که در دوزهای بالا تجویز می شود سمی است، و سؤالاتی در مورد اینکه دقیقاً چگونه این اثرات را دارد باقی می ماند.

کریستن جانسون، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: ما نیاز به استفاده از ابزارهای اضافی برای تجزیه مواد شیمیایی در مکانیسم زافیرلوکاست داشتیم. به روشی دیگر، آیا می‌توانیم متابولیتی پیدا کنیم که همان اثر عملکردی زافیرلوکاست را داشته باشد، اما بدون عوارض جانبی باشد.

یکی دیگر از روش های غربالگری پیشرفته به نام متابولومیک فعالیت های آغاز شده با دارو، پاسخ هایی را در اختیار دانشمندان قرار داد. این روش آن‌ها را قادر می‌سازد تا هزاران متابولیت را به صفر برسانند که باعث تشکیل سلول‌های چربی قهوه‌ای می‌شود و این کار را بدون آسیب رساندن به سلول انجام داد.

این متابولیت که myristoylglycine نامیده می شود، تنها متابولیت از هزاران مورد غربالگری بود که دارای این ویژگی های خاص بود. این متابولیت بر اساس درمان زافیرلوکاست بیوسنتز می شود و قابلیت قهوه ای شدن چربی را بدون داشتن اثرات سمی دارو تقلید می کند.

این نویدبخش مسیر محققان به سمت استفاده درمانی است و همچنین نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از متابولیت‌های طبیعی برای درمان بیماری استفاده کرد.

گری سیوزداک، یکی از نویسندگان ارشد این مقاله می گوید: دلیل اینکه بسیاری از انواع مولکول ها به عنوان دارو به بازار نمی روند، سمی بودن آنها است. با فناوری خود، می‌توانیم متابولیت‌های درون‌زا را از بدن خارج کنیم که می‌توانند تأثیری مشابه یک دارو با عوارض جانبی کمتر داشته باشند. پتانسیل این رویکرد حتی با تایید اخیر FDA ازداروی Relyvrio، ترکیبی از دو متابولیت درون زا برای درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مشهود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.