ایلان ماسک می خواهد بزرگترین نوآور زمانه خود باشد

ایلان ماسک مالک تسلا در اظهاراتی بلندپروازانه بر این باور است که شرکتش در آینده ای نه چندان دور به بزرگترین مجموعه نوآور دنیا مبدل خواهد شد

ایلان ماسک مالک تسلا در اظهاراتی بلندپروازانه بر این باور است که شرکتش در آینده ای نه چندان دور به بزرگترین مجموعه نوآور دنیا مبدل خواهد شد.

به گزارش تکناک،  افراد در محافل تجاری معمولاً می‌گویند که هرگز از ایلان ماسک خسته نمی‌شوید. مدیرعامل عجیب و غریب و کاریزماتیک تسلا تمام کتابچه راهنمای تمرین در تجارت را به طور کامل بازنویسی کرده است.

او آداب و رسوم را متزلزل کرده، سنت ها را به خاک سپرده است.ماسک منحصر به فرد است و قصد دارد همینطور بماند.او قوانین خود را تحمیل کرده‌است و گاهی حتی مقامات نظارتی نیز موظف به رعایت آن هستند. او به اعلامیه‌های رعد و برقی عادت دارد و این میلیون‌ها طرفدار و دنبال کننده او را در توییتر افسون می‌کند.

ماسک نیز به تصویر خود اهمیت زیادی می‌دهد. او می‌خواهد کنترل برند ماسک را در دست داشته باشد. یکی از نکات اصلی این تصویر این است که این میلیاردر می‌خواهد این عقیده را جا بیاندازد که او اگر بزرگترین نوآور زمانه نباشد یکی از بزرگترین‌ها است.

ما باید خصومت ماسک با اپل، غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا را درک کنیم. ماسک همیشه می‌خواست برای کسب عنوان انقلابی ترین برند دوران مدرن با اپل رقابت کند.

فرانتس فون هولژاوزن، طراح ارشد تسلا، فوریه گذشته گفت : اوه خدای من، من در مورد محصولات اپل شنیده‌ام. اکنون گویی محصولی برای انتظار کشیدن وجود ندارد. درست است! من احساس می‌کنم این فقط یک استمرار است. این فقط نوعی اصلاح جزئی در یک محصول ثابت است. از نظر الهام بخشی، سخت است که از کاری که آنها انجام می‌دهند، انگیزه فوق العاده‌ای بدست آوریم.

ایلان ماسک مالک تسلا و جانشینانش مدام این موضوع را تکرار می‌کنند که به غیر از آیفون، اپل برای سال‌ها چیزی اختراع نکرده بود و گویی این کافی نبود، او حتی غول نفتی عربستان سعودی آرامکو تسلا را به رقیب اصلی در رقابت برای با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل کرد، علیرغم این واقعیت که سازنده آیفون و آی پد در حال حاضر این تاج را در اختیار دارد.

این میلیاردر در ۲۵ مه در توییتر گفت: تسلا این پتانسیل را دارد که ارزشمندترین شرکت تاریخ باشد. وقتی ارزش بازار تسلا، تولید محصولات انرژی پایدار، از آرامکو که سوخت‌های فسیلی تولید می‌کند، فراتر رود، می‌دانید که آینده این شرکت برای زمین مفید خواهد بود.

ارزش تسلا 4.5 تریلیون دلار است؟

این سرمایه دار فناوری به تازگی گام جدیدی در این رقابت با اپل برداشته است. او اکنون ادعا می‌کند که تسلا پتانسیل تبدیل شدن به با ارزش ترین شرکت جهان با ارزش بازاری فراتر از مجموع ارزش اپل و آرامکو عربستان را دارد.

این بدان معناست که تسلا، که در حال حاضر نزدیک به 700 میلیارد دلار ارزش دارد، جهش بزرگی را انجام خواهد داد تا از حداقل 4.5 تریلیون دلار فراتر رود.

این میلیاردر در جریان فراخوان سه ماهه سوم تسلا در 19 اکتبر به تحلیلگران گفت: چند سال پیش، گفتم فکر می‌کنم ممکن است ارزش تسلا بیشتر از اپل باشد، شرکتی که فکر می‌کنم در آن زمان دارای بالاترین ارزش سهام در بازار بود و گفتم که این موضوع به عملکردهای خارق‌العاده حداقل کمی شانس نیاز داشت و ما حتی قصد نداشتیم به آن برسیم.

اما او ادامه داد: اکنون من این نظر را دارم که ما می‌توانیم از بازار فعلی اپل بسیار فراتر برویم. در واقع، من یک مسیر احتمالی را می‌بینم که ارزش ما [تسلا] را بیشتر از مجموع اپل و آرامکو عربستان می‌کند.

این بدان معنا نیست که این اتفاق می‌افتد یا آسان خواهد بود. در واقع، من فکر می‌کنم بسیار دشوار خواهد بود؛ به کار و تلاش زیادی نیاز دارد، از جمله تعدادی محصول خیلی خلاقانه و جنون توسعه.

ماسک افزود: برای اولین بار، من راهی را می‌بینم که ارزش تسلا، فرض کنید، تقریباً دو برابر ارزش آرامکوی سعودی شود، این اولین بار است که این پتانسیل را می‌بینم.»

چالش های پیش رو

او توضیح داد که پیش‌بینی‌اش به‌ویژه بر اساس سبد محصولات فعلی و محصولاتی است که در دست تولید هستند.

تسلا در حال حاضر مدل S و مدل 3 سدان، مدل X و Model Y SUV/کراس اوورها و پنل های خورشیدی را تولید می‌کند. این شرکت همچنین باتری های مصرفی خود را توسعه می‌دهد.

در دو سال آینده یک کامیونت اضافه خواهد شد که تحویل آن از 1 دسامبر 2022 آغاز می‌شود، Cybertruck مورد انتظار در اواسط سال 2023 و راه اندازی ناوگان روباتاکسی در سال 2024.

این شرکت همچنین قصد دارد Optimus، یک ربات انسان نما را از سال 2023 به بازار عرضه کند، در حالی که سیستم کمک رانندگی کامل (FSD)، باید درآمد قابل توجهی در ماه‌های آینده ایجاد کند.

با این حال، این شرکت با چالش های زیادی روبرو است: رقبا در بخش خودرو در حال افزایش هستند و سهم بازار را به دست می‌آورند. زنجیره تامین همچنان مختل است، قیمت مواد اولیه بالاست.

علاوه بر این، تسلا باید تمام این پروژه‌ها را به طور کامل اجرا کند. گذشته از این به خصوص با تولید مدل 3 نشان داده است که این کار همیشه آسان نیست.

در نهایت، ماسک وانمود می‌کند که اپل و آرامکوی عربستان سعودی به افتخارات فعلی خود قانع خواهند بود.

مایکروسافت (MSFT) با ارزش بازار 1.76 تریلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن Alphabet (GOOGEL) با 1.3 تریلیون دلار و آمازون (AMZN) با 1.2 تریلیون دلار قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.